Gå til innhold

Familiebarnehage, hva er din erfaring vs "vanlig" bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om et barn på 1 år.

Anonymkode: ea6f5...1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra

Anonymkode: 9e8a3...16a

Skrevet

Våre har gått i verdens beste familiebarnehage som småbarn, og er så glad for det! De er flinke i ny barnehage, men når jeg ser de som ble 1 år i august og september… hvor mye de gråter og ønsker å få sitte på fang/bli bært da de ikke klarer å gå ute, jeg er så utrolig glad for at mine slapp det. Både de og de andre som begynte falt så fort til ro, var aldri den gråtingen jeg ser nå.

men som med alle andre ting så er jo familiebarnehager også forskjellige, ikke alle er bra.

Anonymkode: 1e2d2...509

Skrevet

Jeg jobbet i familien barnehagen 2 ganger..og det er 1 voksen på 4 barn...og det er jo stor forskjell på hva de gjør i løpet av dagen. Siden mange har barnehagen hjemme blir det også til at tv blir mye brukt. Men de er også flinke til å gå turer ..og de spiser jo frokost/ lunsj etc som vanlig barnehagen.

Men... skulle hun som driver barnehagen bli syk...da må du ha barnet ditt hjemme..kansje opp til flere dager..bare noe å tenke på.

Om du skal velge familie barnehagen ville jeg sett hjemme dens... sikring...ute arealer...se på det pedagogiske...hva driver de med i løpet av dagen...hvor gammel er hun som driver det...

Bor det andre i huset? Altså kommer mannen hjem..eldre barn? 

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar. Det er to assistenter og den er drevet av Lykketrollet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Det er to assistenter og den er drevet av Lykketrollet 

Får de hjelp innimellom av en pedagogisk/ førskolelærer?

Skrevet
1 minutt siden, Sofakona said:

Får de hjelp innimellom av en pedagogisk/ førskolelærer?

Ja , en dag i uken

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja , en dag i uken

Det er bra:) men hva om 1 av de blir syke..vil barnehagen forsatt være åpen?

• Liker 1
Skrevet

Veldig dårlig erfaring her.

- De drev på dispensasjon, som jeg har skjønt er veldig vanlig, de har altså færre ansatte enn normen.

- De tøyer pedagogtettheten til et minimum, der andre barnehager kan ligge over normen, ligger de klart under, gjerne med en omreisende barnehagelærer som cerver  alle familiebarnehagene i området.

- Som regel har de dårlige åpningstider.

-barnet er «nødt» til å gjennomgå et barnehagebytte. 

-familiebarnehager er en pengemaskin fir eierne som ønsker å tyne mest mulig penger ut av sin private bedrift. 

-man kan risikere at de er så små og få ansatte på jobb at bare én voksen er på jobb på begynnelsen og slutten av dagen. Dette er helt uforsvarlig. Hva gjør de om de selv eller et av barna får et illebefinnende? 

- lokalene er ofte dårlig tilrettelagt for barnehagedrift (privathus med minimalt med uteområder.

Sikkert 1000 ting jeg glemmer nå, men vår erfaring var forferdelig. 

Anonymkode: d089e...fe7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja , en dag i uken

Det er veldig lav pedagogtetthet😬 typisk familiebarnehager som tøyer det til det maksimale for å slippe å betale pedagoger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig lav pedagogtetthet😬 typisk familiebarnehager som tøyer det til det maksimale for å slippe å betale pedagoger. 

Jepp..jeg var en av de førskolelærer som dro rundt 1 gang i uka til familien barnehagene..for å dekke opp..og at de hadde på det rene...

Ene barnehagen husker jeg når barna hadde sovetid satt vi og sp på tv og spise godteri...🤦de krevde ikke noe av meg og jeg følte at alt vi gjorde ( utenom oaser på barna ,lunsj ,ute etc) var bare å prate...

• Liker 1
Skrevet

Dårlig erfaring. De spiller på dette med at det er få barn osv., men kvaliteten er merkbart dårligere. Ville sjekket nøye hvordan sikkerheten er, inngjerding, om de har komfyrvern og beredskapsplaner osv. 

Anonymkode: ab3d2...43d

• Liker 2
Skrevet
Sofakona skrev (10 minutter siden):

Jepp..jeg var en av de førskolelærer som dro rundt 1 gang i uka til familien barnehagene..for å dekke opp..og at de hadde på det rene...

Ene barnehagen husker jeg når barna hadde sovetid satt vi og sp på tv og spise godteri...🤦de krevde ikke noe av meg og jeg følte at alt vi gjorde ( utenom oaser på barna ,lunsj ,ute etc) var bare å prate...

Haha, vi fikk beskjed om at vårt barn MÅTTE sove (selv om hen var for stor) , for det var eneste måte de ansatte kunne avvikle pauser. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...