AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Som overskriften spør om… hvilket merke har best retinolprodukter? Forstår ikke helt styrken på Medik8 Crystal produktene… hvilken styrke er crystal 6? Anonymkode: 4796d...21c
Roci Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som overskriften spør om… hvilket merke har best retinolprodukter? Forstår ikke helt styrken på Medik8 Crystal produktene… hvilken styrke er crystal 6? Anonymkode: 4796d...21c Medik8 Crystal Retinal inneholder retinaldehyd, som skal være betydelig mer effektivt enn retinol. Det er vanskelig å sammenlikne styrken på retinol vs retinal, da det er to ulike former av retinoider. Verken retinol eller retinaldehyd har egentlig effekt i seg selv, det får de først når de blir til retinsyre, bedre kjent som tretinoin, i kontakt med huden. Mens retinol er to konverteringssteg unna tretinoin, er retinaldehyd bare ett konverteringssteg unna. Retinaldehyd skal også være mer skånsomt mot huden enn retinol selv om det er mer effektivt. Det anbefales å begynne med Crystal Retinal 3 dersom huden din ikke er vant med retinol, CR 1 hvis du har sensitiv hud. Etterhvert kan du øke til CR 6 og deretter CR 10. CR finnes helt opp i styrke 20, men jeg er usikker på om man får tak i den i Norge. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Anbefaler ingen av de. Retinol er retinol, idioti å bruke så mye penger på en ingrediens som de fleste har i produktene sine. Hudekspertene som jeg føler anbefaler retinol fra Kiehls og CeraVe. Retinsyre er det mest virkningsfulle, men du får det ikke uten resept, og det er det en god grunn til. Har prøvd retinol fra ZO. Det er ikke verdt prisen. Penger ut av vinduet. Prøvde skin brighter med 0,5% retinol. Ellers har jeg likt retinol fra The Ordinary, liker også retinol fra Exuviance (men prisen er for drøy, og den fra TO er like bra). Anonymkode: 4dccc...d63
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Som overskriften spør om… hvilket merke har best retinolprodukter? Forstår ikke helt styrken på Medik8 Crystal produktene… hvilken styrke er crystal 6? Anonymkode: 4796d...21c Har også prøve retinal 6 fra medik8, ble ikke imponert. Flau over hvor mye penger jeg har brukt på retinolprodukter. Anonymkode: 4dccc...d63
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Anbefaler ingen av de. Retinol er retinol, idioti å bruke så mye penger på en ingrediens som de fleste har i produktene sine. Hudekspertene som jeg føler anbefaler retinol fra Kiehls og CeraVe. Retinsyre er det mest virkningsfulle, men du får det ikke uten resept, og det er det en god grunn til. Har prøvd retinol fra ZO. Det er ikke verdt prisen. Penger ut av vinduet. Prøvde skin brighter med 0,5% retinol. Ellers har jeg likt retinol fra The Ordinary, liker også retinol fra Exuviance (men prisen er for drøy, og den fra TO er like bra). Anonymkode: 4dccc...d63 Er superfornøyd med retinol fra zo, og har brukt det i flere år.. men hadde vært gøy å prøve noe annet, men om jeg ikke blir fornøyd og ender opp med å kjøpe dobbelt opp fordi jeg blir misfornøyd med medik8 så er det bo mye bortkastede penger. Anonymkode: 4796d...21c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Roci skrev (25 minutter siden): Medik8 Crystal Retinal inneholder retinaldehyd, som skal være betydelig mer effektivt enn retinol. Det er vanskelig å sammenlikne styrken på retinol vs retinal, da det er to ulike former av retinoider. Verken retinol eller retinaldehyd har egentlig effekt i seg selv, det får de først når de blir til retinsyre, bedre kjent som tretinoin, i kontakt med huden. Mens retinol er to konverteringssteg unna tretinoin, er retinaldehyd bare ett konverteringssteg unna. Retinaldehyd skal også være mer skånsomt mot huden enn retinol selv om det er mer effektivt. Det anbefales å begynne med Crystal Retinal 3 dersom huden din ikke er vant med retinol, CR 1 hvis du har sensitiv hud. Etterhvert kan du øke til CR 6 og deretter CR 10. CR finnes helt opp i styrke 20, men jeg er usikker på om man får tak i den i Norge. Takk for utfyllende svar 🌸 Er det sånn at jeg bør gå for produkter fra én produsent, eller er det uproblematisk å kombinere fra ulike produsenter? Anonymkode: 4796d...21c
Roci Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for utfyllende svar 🌸 Er det sånn at jeg bør gå for produkter fra én produsent, eller er det uproblematisk å kombinere fra ulike produsenter? Anonymkode: 4796d...21c Så lenge produktene ikke inneholder ingredienser som ikke bør brukes sammen, så er det i prinsippet uproblematisk å kombinere produkter fra ulike merker/produsenter.Som jeg skrev i et annet svar, er produkter i samme merke/serie ofte formulert for å utfylle hverandre, men til syvende og sist er det innholdet som har betydning🙂 Det finnes en mengde "cheat sheets" på nettet med oversikt over hvilke ingredienser man ikke bør kombinere.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er superfornøyd med retinol fra zo, og har brukt det i flere år.. men hadde vært gøy å prøve noe annet, men om jeg ikke blir fornøyd og ender opp med å kjøpe dobbelt opp fordi jeg blir misfornøyd med medik8 så er det bo mye bortkastede penger. Anonymkode: 4796d...21c Har retinol fra ZO som ikke er brukt opp, oppskrytt merke og produkt i mine øyne. Hva gjelder Medik8, likte jeg ikke konsistensen (retinal 6). Da syns jeg konsistensen på ZO Skin Brighter var bedre, lettere å smøre ut. Retinal 6 har litt dry-touch. Anonymkode: 4dccc...d63
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 Jeg bruker zo sitt radical night repair. Veldig fornøyd med den, god konsistens og varer lenge. Er ganske sterk, så ville ikke ha startet med den hvis du ikke har brukt retinol før. Anonymkode: 7ef1b...b78
Tonjemor74 Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 (endret) Bruker medic 8 sitt retinolprodukt og er kjempefornøyd. Absolutt verdt prisen. Huden er betydelig bedre (strammere, jevnere hudtone og oppleves mye sunnere/yngre/oppstrammet) Men er jo viktig å bruke produktet riktig - både ifht rens/peeling for å forbrede huden, og noe mange ikke er klar over; på nyrenset hud tar man da på retinolproduktet og venter 20 min før du tar feks fukt og nattkrem. Retinolproduktet skal ha god tid til å trekke inn før du smører inn andre produkter. Merket betydelig mer effekt når jeg tok hensyn til dette Endret 11. november 2023 av Tonjemor74 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 3 hours ago, Tonjemor74 said: Bruker medic 8 sitt retinolprodukt og er kjempefornøyd. Absolutt verdt prisen. Huden er betydelig bedre (strammere, jevnere hudtone og oppleves mye sunnere/yngre/oppstrammet) Men er jo viktig å bruke produktet riktig - både ifht rens/peeling for å forbrede huden, og noe mange ikke er klar over; på nyrenset hus tar man da på retinolproduktet og venter 20 min før du tar feks fukt og nattkrem. Retinolproduktet skal ha god tid til å trekke inn før du smører inn andre produkter. Merket betydelig mer effekt når jeg tok hensyn til dette Kan jeg spørre om hvilke produkter du bruker for fukt og nattkrem? I tillegg til rens (og peeling). På forhånd takk Anonymkode: a0067...193
Tonjemor74 Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 Har en stund brukt filorga sine produkter; skumrens (mousse foam cleanser og oxygen-peel lotion. Dag, nattkrem , dagserum og øyekrem fra global repair serien deres. Dyrt, men veldig drøye produkter. Bruker også c-vitamin serum fra paulas choice. Skulle gjerne kjøpt hele medik 8 serien, men det er altfor dyrt.. Ps; vet de har singles sale på skincity.no denne helgen med 20% rabatt - så kan jo være smart å se på det denne helgen.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå