AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Min ungdom på 17 år har fått jobb i kongeparken men må betale for uniformen selv. Uniformen består av fjellsko, mariusgenser og turbukse/utebukse. Altså en veldig dyr uniform for oss å betale. Jobben består i å stå ute å passe på karuseller så derfor viktig å ha på varmt tøy. Har arbeidsgiver lov til å kreve at ansatte stiller i mariusgenser på egen regning? Anonymkode: b113d...8c8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min ungdom på 17 år har fått jobb i kongeparken men må betale for uniformen selv. Uniformen består av fjellsko, mariusgenser og turbukse/utebukse. Altså en veldig dyr uniform for oss å betale. Jobben består i å stå ute å passe på karuseller så derfor viktig å ha på varmt tøy. Har arbeidsgiver lov til å kreve at ansatte stiller i mariusgenser på egen regning? Anonymkode: b113d...8c8 Det tviler jeg på Anonymkode: 3a92a...34a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Nei arbeidsgiver skal selv anskaffe eventuelle uniformer til arbeidstakerne dersom dette er påkrevet. Dersom de ikke gjør det, kan rabagasten få gå i hva han vil. Anonymkode: bcdc4...b87 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 https://www.arbeidstilsynet.no/tema/arbeidsklaer/ Anonymkode: b9458...c3e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Det er ikke ulovlig for dem å kreve at barnet ditt betaler uniformen selv men synes det virker litt useriøst🙈 Anonymkode: 7dd9c...11b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Kjøp en billig ullgenser på fretex. Trenger ikke være ny. Anonymkode: b9458...c3e 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 Da jeg jobbet på restaurant måtte vi skaffe hvit skjorte, svart bukse og svarte sko selv. Mulig vi fikk noe skogodtgjørelse, husker ikke helt. Anonymkode: 40369...364 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 Høres rart ut, men samtidig en kjent sak at Kongeparken ikke er noen god deal for ungdommer som vil ha jobb. Derimot greit å ha på cv’en… Skal han jobbe på jul i kongeparken? Ville i såfall spurt om det er greit om han bruker noe annet som ser julete/nissete ut, en annen type ullgenser f.eks. Å få strikket en Mariusgenser er jo dyrt, så vil ikke tro de kan kreve det. Anonymkode: 7b6bc...92e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå