Gå til innhold

Er det stor forskjell mellom en 2 åring og en på 2,5år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier: Er det stor forskjell mellom en 2 åring og en 2,5åring?

Anonymkode: 0d57a...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer selvklart fra barn til barn, men det er en vanskelig alder hvor det foregår mange endringer i barnet. De lærer seg å benytte språket for å uttrykke sine lengslet og begjær og forsøker å sette sammen et verdensbilde. Dette må vi som foreldre forsøke å ha forståelse for, selv om perioden kan oppleves som tøff for oss også. Vi skrev tross alt under på denne kontrakten da vi valgte å få barn.

Anonymkode: e4c1a...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oss oss var det det. Da han var to år kunne han snakke og gjøre seg forstått, men ved 2,5 år snakket han flytende i lange setninger, hadde sluttet med bleie og kuttet ut dagdupping, mindre trass som følge av at han følte seg mer forstått også :) et halvt år har mye å si når de er så små

Anonymkode: fcb30...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det skjedde veldig mye med mitt barn fra 2-3 år. Ved år var hun liksom forsatt litt baby, men ved 3 år en «stor» jente. Så ja, skjer jo mye utviklingen i den periode og særlig med språket for mangr

Anonymkode: c8952...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språkmessig kan det være som natt og dag..... utviklingen av språket går fort når det først løsner.

Anonymkode: 92497...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og ser på min 2,5-åring nå og tenker tilbake på 2-årsdagen for et halvt år siden. Har skjedd så enormt mye. Når vi er med jamngamle tenker jeg ofte at de er veldig tydelig like gamle(på tross av ulik personlighet), og skal ikke mange månedene opp eller ned før det ikke er det

Anonymkode: 8c687...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har vært ferdig med bleier, smokk og dagsoving innen 2,5 år. Det er også stor utvikling i språket på den alderen og de kan gjøre seg mye mer forstått. Det utgjorde en merkbar forskjell :) 

Anonymkode: ff0ad...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være stor forskjell. Større ordforråd og bedre kommunikasjonsevner og noen barn slutter med bleier, dagsoving o.l. på den alderen også. Når man har en toåring føles det som et hav av forskjell, men når barna er store og man ser tilbake oppleves det som svært lite forskjell. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sitter og ser på min 2,5-åring nå og tenker tilbake på 2-årsdagen for et halvt år siden. Har skjedd så enormt mye. Når vi er med jamngamle tenker jeg ofte at de er veldig tydelig like gamle(på tross av ulik personlighet), og skal ikke mange månedene opp eller ned før det ikke er det

Må bare skyte inn(glemte det da jeg skrev) at for vår del er det ikke hovedsakelig sånne ting som nevnt i innlegget under som utgjør den største forskjellen. Ja, språket er bedre, hun hadde ett hopp rett før 2-årsdagen mtp språk, og så har det skjedd noe nå rett etter hun bikka 2,5, men det er mer helheten i måten å være på uten at jeg kan sette fingeren på det. 
Og bleia viste hun tydelig(uten så mye språk) at hun var ferdig med før 2-årsdagen (det var en mnd hun var uten bleie og storebror storebror med bleie i bhg, så det er ikke det at vi har jobba så mye med å få dem tidlig bleiefri), så hun trengte ikke så mye språk for det 😆 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Begge mine har vært ferdig med bleier, smokk og dagsoving innen 2,5 år. Det er også stor utvikling i språket på den alderen og de kan gjøre seg mye mer forstått. Det utgjorde en merkbar forskjell :) 

Anonymkode: ff0ad...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...