AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Hva var grunnen til å prøve melkefritt? Hvilke symptomer? Ble det ingen bedring? Begynte du å spise melkeprodukter igjen? Langsomt? Anonymkode: 0b996...e70
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Prøvde melkefritt i fire uker. Grunnen var at baby slet med vondt i magen. Vi merket ingen bedring, og ingen forskjell da jeg startet med melkeprodukter igjen. Nå er han 4 måneder, og sliter ikke med magevondt, så trengte nok bare litt tid. Hva er grunnen til at du vil høre fra dem som ikke har hatt effekt? Sol oftest er det omvendt:) Anonymkode: 51615...7b4
Jdz Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Hva slags effekt forventet du å få? Med mindre du har intoleranse mot melkeprodukter er det vel ingen grunn til at du skulle merke noe som helst? 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Kuttet i 5 uker, ingen effekt. Babyen hadde utslett, ikke gråt, men mye misfornøyd, mange oppvåkninger og lite dyp søvn og mye gulp/kav etter mating Melkekutt ga ingen bedring, utsettet ble bra da vi fikk reseptbelagt salve og resten gikk seg til etter hvert. Anonymkode: a1f08...d5a 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Prøvde melkefritt i fire uker. Grunnen var at baby slet med vondt i magen. Vi merket ingen bedring, og ingen forskjell da jeg startet med melkeprodukter igjen. Nå er han 4 måneder, og sliter ikke med magevondt, så trengte nok bare litt tid. Hva er grunnen til at du vil høre fra dem som ikke har hatt effekt? Sol oftest er det omvendt:) Anonymkode: 51615...7b4 Har kuttet melk i kosten pga baby har hatt en del uro, refluksplager, løse og eksplosive bleier blant annet.. Greia er at jeg foreløpig merker lite bedring (forutenom sjeldnere bæsjebleier innimellom, og enkelte netter med noe bedre søvn) men jeg klarer liksom ikke se noe mønster i det ennå og jeg syns ikke det er spesielt gøy å leve på melkefri kost hvis det ikke har noen effekt. Men så leser jeg om flere som liksom sverger til at det er løsningen, og mange ender med å kutte mange andre ting i tillegg. Kjenner jeg blir litt motløs, og ville vel egentlig bare høre om folk har opplevd at det ikke har hjulpet å kutte melk.. og at kanskje ikke det er melk som er problemet da. Håper jo egentlig det, og at det bare er ting som vil gå seg til.. Baby er 6 måneder nå og har spist melkefritt i snart 4 uker Anonymkode: 0b996...e70
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #6 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har kuttet melk i kosten pga baby har hatt en del uro, refluksplager, løse og eksplosive bleier blant annet.. Greia er at jeg foreløpig merker lite bedring (forutenom sjeldnere bæsjebleier innimellom, og enkelte netter med noe bedre søvn) men jeg klarer liksom ikke se noe mønster i det ennå og jeg syns ikke det er spesielt gøy å leve på melkefri kost hvis det ikke har noen effekt. Men så leser jeg om flere som liksom sverger til at det er løsningen, og mange ender med å kutte mange andre ting i tillegg. Kjenner jeg blir litt motløs, og ville vel egentlig bare høre om folk har opplevd at det ikke har hjulpet å kutte melk.. og at kanskje ikke det er melk som er problemet da. Håper jo egentlig det, og at det bare er ting som vil gå seg til.. Baby er 6 måneder nå og har spist melkefritt i snart 4 uker Anonymkode: 0b996...e70 Skjønner! Jeg kjenner meg igjen i det. Håper på en måte at melkefritt skulle være løsningen, men på en annen måte var jeg glad for at det ikke var det. Har dere vært hos legen? Vi dro til legen etter fire uker for å vurdere veien videre, om jeg måtte kutte andre ting fra kosten osv. Legen mente at selv om melkeprotein kan ta lang tid før det er helt ute av kroppen, så skulle vi sett mer bedring til da hvis det var allergi. Anonymkode: 51615...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Skjønner! Jeg kjenner meg igjen i det. Håper på en måte at melkefritt skulle være løsningen, men på en annen måte var jeg glad for at det ikke var det. Har dere vært hos legen? Vi dro til legen etter fire uker for å vurdere veien videre, om jeg måtte kutte andre ting fra kosten osv. Legen mente at selv om melkeprotein kan ta lang tid før det er helt ute av kroppen, så skulle vi sett mer bedring til da hvis det var allergi. Anonymkode: 51615...7b4 Ja det er akkurat det jeg også føler 🙈 vi skal til legen på mandag, så da får vi se hva som blir veien videre for oss. De på helsestasjonen har også sagt det at det bør være klar bedring etter ganske kort tid, så jeg tror nok kanskje ikke det vil bli så mye mer endring.. startet du med litt og litt melkeprodukter igjen? Måtte du evt kutte andre ting eller tok dere bare tiden til hjelp?😊 Anonymkode: 0b996...e70
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 Har du kuttet soya også? Anonymkode: 06f55...d09 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #9 Skrevet 10. november 2023 Kuttet melkeprotein fordi barnet ble veldig forstoppet, snørrete og fikk masse utslett av melk. Det tar forresten mer enn 4 uker før melk er ute av systemet, så jeg ville gitt det mer tid enn det. Det er også melk i så og si alt. Til og med tannkrem. Barnet ble bedre etter 6 uker. Nå ser vi med en gang barnet har vært så uheldig å fått i seg melk. Da kommer utslettet og forstoppelsen med en gang. Det pleier å vare i 3 uker. Anonymkode: 9f660...dd9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #10 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er akkurat det jeg også føler 🙈 vi skal til legen på mandag, så da får vi se hva som blir veien videre for oss. De på helsestasjonen har også sagt det at det bør være klar bedring etter ganske kort tid, så jeg tror nok kanskje ikke det vil bli så mye mer endring.. startet du med litt og litt melkeprodukter igjen? Måtte du evt kutte andre ting eller tok dere bare tiden til hjelp?😊 Anonymkode: 0b996...e70 Jeg startet bare rett på med vanlig kosthold igjen. Merket ingen endring. Så noen uker senere begynte det plutselig å gå bedre. Nå var min såpass liten at det ikke er uvanlig at magevondt bare kommer av umodne tarmer, vet ikke helt hvordan det er på seks måneder? Håper dere får hjelp hos legen! Kanskje det er lurt å holde seg melkefri frem til den timen, i tilfelle legen mener du bør fortsette litt til. Ikke lenge igjen å holde ut i så fall:) Masse lykke til, og håper du finner en løsning❤️ Anonymkode: 51615...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kuttet melkeprotein fordi barnet ble veldig forstoppet, snørrete og fikk masse utslett av melk. Det tar forresten mer enn 4 uker før melk er ute av systemet, så jeg ville gitt det mer tid enn det. Det er også melk i så og si alt. Til og med tannkrem. Barnet ble bedre etter 6 uker. Nå ser vi med en gang barnet har vært så uheldig å fått i seg melk. Da kommer utslettet og forstoppelsen med en gang. Det pleier å vare i 3 uker. Anonymkode: 9f660...dd9 Vet det kan ta lengre tid, og spiser fortsatt melkefritt. vi har hverken hatt utslett, forstoppelse eller andre «synlige» plager. Det har bare vært uro/gråt, dårlig søvn, refluks.. men alt går så i rykk og napp, og han sover stort sett bra på dagtid. Derfor syns jeg det er vanskelig å vite.. Jeg føler selv han reagerer mer på egg feks, men hs sa det er veldig uvanlig.. Anonymkode: 0b996...e70
Einus Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 Gjelder dette barn??? Står ikke noe om det i spørsmålet! Fikk laktose problemer i voksen alder og har ikke drukket melk på mange år, men har forsøkt litt nå. Savnet det til frokost. Har fungert greit en stund, får se om jeg kan fortsette.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 Einus skrev (1 time siden): Gjelder dette barn??? Står ikke noe om det i spørsmålet! Fikk laktose problemer i voksen alder og har ikke drukket melk på mange år, men har forsøkt litt nå. Savnet det til frokost. Har fungert greit en stund, får se om jeg kan fortsette. Hah, teit av meg å ikke skrive det, men ja. Baby som ammes, og hvor jeg har måttet kutte melk pga litt plager hos babyen. Anonymkode: 0b996...e70
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet det kan ta lengre tid, og spiser fortsatt melkefritt. vi har hverken hatt utslett, forstoppelse eller andre «synlige» plager. Det har bare vært uro/gråt, dårlig søvn, refluks.. men alt går så i rykk og napp, og han sover stort sett bra på dagtid. Derfor syns jeg det er vanskelig å vite.. Jeg føler selv han reagerer mer på egg feks, men hs sa det er veldig uvanlig.. Anonymkode: 0b996...e70 Har dere matallergier i familien? Anonymkode: 9f660...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå