Gå til innhold

Vond tunge - hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så først, jeg har bestilt legetime men vil bare høre andres erfaringer.

jeg har i kanskje to måneder hatt vondt i tunga, når jeg strammer den så svir det i hele tuppen, samt hvis jeg skraper tennene borti. Har ingen sår og er ikke rød, det kjennes som det er inni tungen. Idag så jeg meg selv i speilet mens jeg strammet tungen slik at det svei og da ser jeg at tuppen blir hvit?? Noen som har vært borti lignende og vet hva det kan være? Jeg snuser og tenker jo selvfølgelig kreft med en gang😂 

Anonymkode: 0eecd...3b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så først, jeg har bestilt legetime men vil bare høre andres erfaringer.

jeg har i kanskje to måneder hatt vondt i tunga, når jeg strammer den så svir det i hele tuppen, samt hvis jeg skraper tennene borti. Har ingen sår og er ikke rød, det kjennes som det er inni tungen. Idag så jeg meg selv i speilet mens jeg strammet tungen slik at det svei og da ser jeg at tuppen blir hvit?? Noen som har vært borti lignende og vet hva det kan være? Jeg snuser og tenker jo selvfølgelig kreft med en gang😂 

Anonymkode: 0eecd...3b9

Sjansen for kreft er ikke veldig stor, (spesielt ikke hvis du er yngre enn 50 år) men jeg har hørt av min kreftlege at fastleger ofte er dårlige på å diagnostisere kreft i munnhulen.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med å si hva som kan feile deg.

Når jeg fikk kreft i tungen var jeg heldig og fikk hjelp av en lege som skjønte med en gang at det var kreft.

Jeg kontaktet lege etter at jeg hadde oppdaget et lite sår under tunga + at tunga var blitt litt større så den kom bort i jekslene.

Hvis du er i tvil om fastlegen stiller riktig diagnose så er det kanskje lurt å be om henvisning til en øre nese hals lege som kan stille en sikker diagnose. 

Lykke til!

Anonymkode: b3e27...806

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...