Gå til innhold

Jeg føler at det er noe med babyen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var gravid så fant vi ut av at nevøen til mannen min har autisme, og nå som jeg har fått dattera mi, så går jeg hele tiden rundt å tenker at det er noe galt med hun. Hu er 10 mnd nå og det er bare noen ganger jeg syntes hun har så rare vaner. Hun driver feks å dunker hodet mot gulvet noen ganger, hun har begynt å knipe igjen øynene ved middagsbordet og lager et rart ansiktsuttrykk. Hun er litt sær på mat. Hun reagerer ikke alltid på navnet, men det kan jeg vel heller ikke forvente så tidlig? 
Har noen tips på hvordan jeg kan slutte å OVERTENKE alt? Er dette normalt for en baby? Føler jeg kommer til å møte veggen snart….

Anonymkode: 7c873...6d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med fastlegen eller helsesykepleier og få litt hjelp til å dra deg selv ned på jorda igjen.

Sannsynligvis er ungen helt normal. Og skulle hun ha noe på nevrospekteret, så har hun det. Hun er fortsatt like fin som nå og det går bra. 

Anonymkode: 279e5...2f2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Personlig så synes jeg ikke babyen din hørtes unormal ut ❤️ tenker at du kan slappe helt av med det nå, og eventuelt se det ann når hun blir eldre. Mine barn hadde mye rare nykker når de var små, men det er ting de vokste av seg.

Anonymkode: d982e...750

Skrevet

Jeg gikk dessverre mye med sånne tanker første leveåret til barnet. Det er slitsomt. 

Ungen min gjorde også merkelige ting av og til som baby, men det er jo sånn babyer gjerne er. Jeg spurte på helsestasjonen, og fikk beskjed om at ungen hørtes helt normal ut! Valgte å ta det til meg og stole på det helsestasjonen sier, så kan man heller ta det opp igjen om man får de tankene igjen.

Hjernen, spesielt mamma-hjernen, elsker å finne farer overalt. Den er designet for det, men prøv å ikke fokuser på alt hjernen finner av "feil" og "farlige" ting. Den overdriver bare, stort sett🤭

Mitt beste tips er vel å stole på det helsepersonell sier, det har hjulpet meg. Man kan jo ikke egentlig gjøre så mye mer i en slik situasjon uansett. Sannsynligvis er barnet ditt helt normalt😊❤️

Anonymkode: 88a5d...cce

• Liker 1
Skrevet

Et ekstra tips fra meg: prøv å hør litt på podkasten Unfuck Your Brain. Kan høres ut som om du sliter litt med samme tankesett som meg❤️ 

Og selvfølgelig: snakk med noen om det som plager deg! Det hjelper mer enn du tror😊

Anonymkode: 88a5d...cce

Skrevet

Ta det helt med ro, hun er for liten til at det er noe poeng i å analysere alt hun gjør. Hun utforsker bare verden, og ikke på en spesielt unormal måte etter hva du beskriver. Skulle det vise seg senere at det er noe, så går det nok helt fint det også. ❤️

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg, babyer og småbarn er rare! De synes det er kjempespennede å se hva som skjer når de gjør sånn og sånn - det er slik de lærer. 

Anonymkode: 00b42...747

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...