Gå til innhold

Foundation/pudder til uren hud? Føler alle med sminke ser så fin ut i huden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alle jeg ser er så fin i huden, ser så glansfullt/naturlig ut. 

Jeg har uren hud. Jeg bruker primer fra kicks, jeg har brukt foundation fra lancome og i pudder har jeg brukt Sensai total finish. 

egentlig ganske fornøyd med produktene, men det flasser, blir kakete, ser liksom at jeg har pudder på meg og smelter ikke fint inn i huden som hos andre jeg ser. Prøvd mye opp igjennom men ingenting funker. 

tips/råd? 😇Har lys hud, fet/uren hud og litt tørr enkelte plasser. 

de siste 3 årene har jeg ikke gått med så mye foundation/pudder så kan bare være veldig uvant også.

Anonymkode: 98b22...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utgangspunktet for at sminken skal bli fin, et at du har en god hudpleierutine med produkter tilpasset din hud. 

Når man bruker sminke, er det svært viktig å rense huden grundig hver kveld. For deg som har fet og uren hud, kan huden bli verre dersom du ikke passer på dette. 

Fukt er også viktig for fet hud, da mangel på fukt kan føre til at huden produserer mer fett, så du bør bruke en god oljefri fuktighetskrem morgen og kveld.

Du kan også vurdere et serum med niacinamide for å balansere talgproduksjonen og forebygge urenheter, og et par ganger i uka bør du eksfoliere med BHA (salicylsyre). BHA løser opp talg i porene og er betennelsesdempende, og bidrar dermed også til å forebygge kviser. BHA virker også balanserende på talgproduksjonen, og eksfoliering hjelper huden til å absorbere fukt bedre.

Til slutt bør du bruke en solkrem tilpasset din hudtype. Noen foretrekker å bruke dette hele året, men etter min mening er det strengt tatt ikke nødvendig på denne årstiden, spesielt ikke dersom du bor nord for Trondheim 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...