Gå til innhold

Burde jeg bli hos en mann som egentlig vil ha en annen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt var han emosjonelt utro over flere måneder da han fikk en ny kollega. Meldingsutvekslingen var ganske seksuell og de var også fysiske, uten at det gikk så langt som sex. Hun er også gift, men var villig til å forlate mannen. Det var min mann som avsluttet "forholdet". Han sier han angrer og at han elsker meg og vil være en familie. 

Det som plager meg er at jeg tror de egentlig passer bedre sammen enn jeg og mannen. Mulig jeg har fått ødelagt selvbildet mitt helt, men jeg tror dessverre hun både har finere kropp, penere ansikt, er smartere, har mer energi og humør og er morsommere enn meg. Jeg har hørt om henne via andre og har så vidt sett henne selv. Han fortalte veldig mye positivt om henne og hvor kul hun var før boblen sprakk. Mannen min er godt trent. Jeg hater å trene, men er normalvektig. Hun trener og har dessverre veldig fin og kvinnelig figur. Hun har også andre ting til felles med mannen, bl.a samme jobb. 

Han sier han er helt ferdig med henne og har stanset all kommunikasjon, utenom det han absolutt må prate om pga jobb. Det var for øvrig han som fortalte meg dette selv, ikke noe jeg fant ut eller som ble fortalt via andre. 

Tror dere det er mulig at han er helt ferdig med henne og er 100% dedikert til meg? Jeg er redd han bare blir pga barna. Ville du selv ha stolt på mannen? 

Anonymkode: d688a...9d6

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å forlate han. Han kommer til å forlate deg uansett. Spar deg hjertesorgen og bortkastet tid. Du har lite tillit og det vil bare bli diskusjoner, usikkerhet når du tenker på kollegaen. Tenk om de skal på konferansetur med jobben og skal bo på samme hotell. Vil du sitte hjemme og tenke ''Er han med henne nå? Vil han prøve seg om han blir kåt?''

Anonymkode: ed2be...de8

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare å forlate han. Han kommer til å forlate deg uansett. Spar deg hjertesorgen og bortkastet tid. Du har lite tillit og det vil bare bli diskusjoner, usikkerhet når du tenker på kollegaen. Tenk om de skal på konferansetur med jobben og skal bo på samme hotell. Vil du sitte hjemme og tenke ''Er han med henne nå? Vil han prøve seg om han blir kåt?''

Hvis du vet hva mannen til din mann sin kollega heter, fortell han om hendelsen. Man føler seg lurt om man er gift med noen, som skriver seksuelle meldinger og er villig til å forlate mannen sin for en annen. Det vil være vondt for han å finne ut av det i ettertid, eller om han aldri finner det ut. Da lever han i en løgn. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Sånn som du beskriver det så tror jeg han lyver. Det var nok hun som avsluttet det dersom det stemmer at hun er såpass mye bedre enn deg som du forteller. Alle menn skulle gjerne hatt en bedre dame enn det man har, men det handler til syvende og sist om hva man kan få. Akkurat som for kvinner.

Anonymkode: 8d41d...3df

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er i nesten samme situasjon, men kjemper med nebb og klør for familien min. Min mann har ikke direkte fortalt hva som foregår, men jeg har alt for mange indikasjoner på upassende kontakt med en (singel) mor av barnas venner. Orker ikke konfrontasjon, men jobber beinhardt med å få han til å innse hva familien faktisk betyr og hva jeg er godt for. Grunnen til at jeg kjemper er at vi har valgt å dele et liv, og da er det ikke bare å rive ned alt når man møter på et troll i skogen. Det er ikke rettferdig mot barna våre, eller halvet livet som er investert i forholdet vårt. Forlater han meg for det være på hans kappe, jeg snur ikke ryggen til.

Anonymkode: bc1e2...dc6

• Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er i nesten samme situasjon, men kjemper med nebb og klør for familien min. Min mann har ikke direkte fortalt hva som foregår, men jeg har alt for mange indikasjoner på upassende kontakt med en (singel) mor av barnas venner. Orker ikke konfrontasjon, men jobber beinhardt med å få han til å innse hva familien faktisk betyr og hva jeg er godt for. Grunnen til at jeg kjemper er at vi har valgt å dele et liv, og da er det ikke bare å rive ned alt når man møter på et troll i skogen. Det er ikke rettferdig mot barna våre, eller halvet livet som er investert i forholdet vårt. Forlater han meg for det være på hans kappe, jeg snur ikke ryggen til.

Anonymkode: bc1e2...dc6

Du må skaffe deg selvrespekt! :(

Anonymkode: d68fe...8a1

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må skaffe deg selvrespekt! :(

Anonymkode: d68fe...8a1

Du misforstår her. Dette har ikke selvrespekt å gjøre. Hun har bare andre verdier og tar andre valg enn du ville ha gjort.

Anonymkode: 56d24...119

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Så vond opplevelse ts. Men hvordan vil du beskrive forholdet mellom deg og mannen din nå? Har du snakket med han om utryggheten din og hva du tenker rundt det han gjorde mot deg?

Anonymkode: 43a30...df9

• Nyttig 1
Skrevet

Jævla menn. Kvinner som er utro går i alle fall. De er utro fordi de faller for en annen, som en jo kan gjøre, og så rydder de opp og avslutter hjemme. Ikke riktig rekkefølge, nei. Men de er i alle fall ikke utro bare for en liten fling. 

Menn derimot vil ha spenning, bekreftelse og sex når de fpr det velger de den trygge kona likevel. Hun blir sittende igjen med skjegget i postkassen. Jævla mannfolk! 

Anonymkode: 99b17...1d4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn som du beskriver det så tror jeg han lyver. Det var nok hun som avsluttet det dersom det stemmer at hun er såpass mye bedre enn deg som du forteller. Alle menn skulle gjerne hatt en bedre dame enn det man har, men det handler til syvende og sist om hva man kan få. Akkurat som for kvinner.

Anonymkode: 8d41d...3df

Det er mulig jeg er naiv, men jeg tenker helt omvendt som deg. Jeg tenker at han virkelig angrer og forteller dette fordi det muligens uansett ville komme fram - og at han ønsker å starte på nytt med blanke ark. Om det er mulig er jo en annen sak, men jeg ville valgt å tro på mannen. TS, bruk tid på deg selv, alt som er positivt for deg bør du gjøre. La han ta seg av barna og plei deg selv. Han bør vise mye goodwill nå. Kanskje kan dere etter hvert få en opptur også, når du er klar for det.

Utroskap er absolutt ikke greit, men det trenger ikke være verdens undergang heller. Jeg håper det ordner seg for dere ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Lytt til magefølelsen din. Du kjenner mannen din - opplever du at han er oppriktig? Eller er det noe som skurrer? 

Og du - ikke nedvurder deg selv! Det er du som er den fine her - du har integritet og har ikke vært utro. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde skilt meg, være en 2 plass unner jeg ingen, og ikke meg selv heller.

Skrevet

Sannheten er nok at barna er en stor del av at han blir. Han ønsker å beholde familien sin og ikke alt styret som følger en skilsmisse. Om han hadde valgt deg uavhengig av barn er nesten umulig å si siden det bare blir er hypotetisk scenario. Dessverre så virker det som han har ødelagt din trygghet og tillit til han. Det kan ta lang tid å bygge opp. Kun du kan svare på om det er noe du makter. Håper bare for din del at han er ærlig og ikke forlater deg på et senere tidspunkt. 

Anonymkode: 9a8c8...e9a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

For meg hadde tilliten vært borte og da er det ikke mer å bygge på for min del🤷🏻‍♀️

Skrevet

Han burde bytte jobb for din del

Anonymkode: 9a8c8...e9a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Alt går jo på sett å vis. Men, vil du? Er dette virkelig noe du ønsker å leve videre med? Om dere egentlig ikke er en så god match, tror du ikke det vil komme noen andre? 

Altså, hadde jeg vært deg ville jeg ringt banken først og fremst. Funnet ut hvilke økonomiske rettigheter jeg har via f.eks nav også ville jeg ha spart penger. 

(Dette gjorde jeg FØR jeg valgte exit) 

I mellom tiden kan dere jo gå til terapeut og jobbe sammen. Men, gjør deg klar! 

Og vil du ikke ha en mann som virkelig elsker deg, som blir mo i knærne når han ser deg?

Det er jo også lettere når man er rundt 35-45år også. 

Anonymkode: 3a6c8...07a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at det kan skje at man forelsker seg litt i løpet av et ekteskap. Jeg gjorde det, og det var gjengjeldt. Ikke at noe skjedde...og det var forbigående. Det handler ikke om hvem som er penest, men hvem man har valgt og elsker. Han har valgt deg..først og så igjen. 

Jeg ristet meg løs fra en tåpelig liten ting ..og jeg elsker mannen min. Jeg ville ikke gå fra han. 

Jeg tror vel mannen din er genuin her. Jeg synes kanskje han burde spart deg for dette her, og han har jo gått over en grense med å ha intimitet. Jeg forstår det er vanskelig å tilgi. Jeg har aldri fortalt mannen min at jeg var betatt. Så vondt vil jeg han ikke, men jeg har jo heller ingenting verken fysisk, meldinger eller annet å fortelle. 

Anonymkode: 58383...839

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

uten at det gikk så langt som sex

Hvordan vet du det?

• Nyttig 2
Skrevet

Av det du forteller tyder mye på at mannen din virkelig vil satse på deg.  At han fortalte deg om dette selv og har kuttet forbindelsen med henne.  Hun ville forlate mannen sin for ham, og kanskje var det dette som fikk ham til å se konsekvensene.  Han valgte deg som han har en historie sammen med, og som han kjenner.  Den andre er kanskje penere osv,, men når det kommer til stykket er felles historie viktigere for de fleste av oss. 

Det er ingenting av det du skriver som tyder på at han heller vil ha henne.  Tvert i mot.  Jeg synes du skal følge ditt eget hjerte.  Du er såret nå, og selvtilliten din har fått seg en støkk.  Håper mannen din er klok nok til å forstå at han må jobbe hardt for at du skal bli den du var igjen.  

• Liker 2
Skrevet

Tenker at han er rimelig tydelig på at han angrer og velger deg. 

Anonymkode: 7eb23...b5a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...