AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Jeg er 37+6 og har siste timen hatt mensensmerter som kommer og går. De er ikke regelmessige og ikke spesielt vonde, kun vanlige mensmurringer. Er dette tegn på at noe er i gang? Vet det sikkert er umulig å svare på, men kjekt å høre hvordan andres rier startet Anonymkode: 020e4...e0b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Jeg hadde murringer og kynnere fra uke 20. Riene kom som lyn fra klar himmel med begge barna, umiddelbart fulgt av en stor og blodig slimpropp, deretter andre rie to minutter senere. Begge fødslene gikk på under tre timer 😊 Anonymkode: 5a137...576
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde murringer og kynnere fra uke 20. Riene kom som lyn fra klar himmel med begge barna, umiddelbart fulgt av en stor og blodig slimpropp, deretter andre rie to minutter senere. Begge fødslene gikk på under tre timer 😊 Anonymkode: 5a137...576 Første ble født i uke 32 og andre i uke 39. Anonymkode: 5a137...576
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Jeg hadde mensmurringer en god del uker på slutten og tenkte i samme baner som deg, men fødte først en uke etter termin. Mine begynnende rier var vonde, klarer ikke å beskrive det nærmere 😂 Anonymkode: 959d8...231
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Syns jeg hadde mye kynnere og trodde ting skjedde de siste dagene før fødsel. De kom regelmessig i perioder og var ubehagelige. Så begynte jeg å få tegningsblødning en torsdag morgen. Rolig og lite kynnere hele dagen. klokken 01 natt til fredag gikk jeg på do for det kjentes som det rant litt. Skjønte det var begynnende vannavgang så ringte føden og gikk og la meg igjen. 20 min senere så kom første rie, og jeg skjønte umiddelbart at alle kynnere og sammentrekninger jeg hadde hatt kunne gå å legge seg. Lå å kjente etter og når rie nr 3 kom måtte jeg stå opp. Hos meg kjentes det som et eller annet skarpt nederst i magen og det bare knøt seg og var sinnsykt ubehagelig. Anonymkode: 28570...197
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Jeg fikk milde "mensensmerter" søndag kveld. Aktiv fødsel fra onsdag ettermiddag. Gutten kom torsdag morgen Anonymkode: 57175...f7e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 Mine første rier minnet om veldig sterke menssmerter, og kom i "bølger". Det var det som skilte dem mest fra vanlige menssmerter, at det bygget seg tydelig opp, nådde toppen og slapp taket igjen. De var ikke regelmessige. Første gang kom de som lyn fra klar himmel mens jeg var sikker på å gå langt over termindatoen. Andre gang hadde jeg tilsvarende smerter flere ganger før de faktisk var fødselsrier. Da var forskjellen fra fødsel og bare "maserier" at de kom tettere og tettere og ikke stoppet igjen. Anonymkode: 3d7da...c0c
Tjoheiii Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 Som mensensmerter, bare at de kom i regelmessige bølger😅 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 Mine første rier kjentes som kynnere, men som kom mistenkelig hyppig/regelmessig, kanskje hvert 12-15 minutt eller så i starten? Husker jeg satt og strikka og begynte å notere ned klokkeslettene på arket jeg telte runder. Så ble de gradvis både mer hyppige, og vondere. Med første varte denne latensfasen i halvannet døgn, men maserier som var vonde nok til at jeg ikke fikk sove ordentlig, men som heller aldri tok seg opp eller ble helt regelmessige. Med andre gikk det tydelig over til ordentlige rier i løpet av samme kveld, og vi reiste inn til føden om natta og baby ble født tidlig på morgenkvisten. Anonymkode: 4e0d6...eee
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 Jeg hadde mensmurringer i flere uker før noe skjedde. Når det startet sånn skikkelig kjente jeg tydelig forskjell, men dette er så individuelt at selv om mange av oss hadde mensmurringer i ukesvis, betyr ikke det at det er sånn for deg 😊 Når det startet her kjentes det ut som forstoppelses smerter/luftsmerter som kom som lyn nedover.. I varierende styrke og lengde. Kjente godt forskjell på det og kynnere og murringene jeg hadde hatt lenge. Magen strammet seg veldig. Varte kun korte perioder, ikke vedvarende.. Gikk 18t fra første rie, til baby var ute. Brukte 8t på de første 4 cm, så gikk vannet.. Deretter 10t på de resterende 6cm og pressing. Anonymkode: 7cc45...db5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #11 Skrevet 10. november 2023 Jeg ble satt i gang pga. vannavgang uten rier. Kjente ingen tegn på fødsel før vannavgang, og heller ikke etter det (utenom ekstreme mengder fostervann). Ble satt i gang med piller 17,5 timer etter vannavgang, og 1 time senere startet riene for fullt. De var kraftige allerede fra start, og ble raskt regelmessige og jævlige. Hun kom med sugekopp 19 timer etter jeg tok første pille. Anonymkode: 4f848...349
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Skrevet 10. november 2023 Hadde ordentlig rier helt fra starten. Kanskje litt murringer rett før, men mener det plutselig startet med forferdelige rier fra første stund. Anonymkode: 6202d...fc8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #13 Skrevet 11. november 2023 Gikk en hel ettermiddag/kveld og natt med kynnere og mensmurringer og trodde ikke det var rier. Hadde hatt kynnere siden uke 18 og murringer i ukesvis - og siden det ikke var noen regelmessighet og de ikke ble vondere så tenkte jeg ikke over det. Skulle på sykehuset på overtidskontroll dagen etter og hadde da 4 cm åpning 🤩 så det var jo rier jeg hadde. Men de tok seg ikke opp i styrke/regelmessighet før i 12 tiden dagen etter det begynte. Anonymkode: 13c0d...28d
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #14 Skrevet 11. november 2023 Modningsriene var som konstante mensensmerter som satt veldig i ryggen. Hadde dette i to døgn før fødselen startet. Det var ikke uutholdelig, men sånn at jeg hadde problemer med å sove om natta. Da riene startet var det ikke noe tvil, for de var regelmessige fra start. Hos meg eskalerte det dessverre og ble stormrier ganske tidlig også, selv om fødselen var lang. Du vil nok få veldig mange forskjellige svar her, for kroppene våre er så forskjellige. Anonymkode: 808fd...b21
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 #15 Skrevet 11. november 2023 Det startet med 3 minutters mellomrom og varighet på 60 sek fra første rie. De satt i ryggen og jeg klarte ikke ligge. Helt jævligee. Anonymkode: 3a403...53a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå