Gå til innhold

levd i en fantasi med en covert narsissist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynner å gå opp for meg hvor manipulert, hjernevasket og totalt mentalt ødelagt jeg er etter 15 år sammen men en covert narsissist. 

Pga barndomstraume har jeg aldri aldri reagert/lagt merke til røde flagg

-i starten ble jeg så lovebombet og følte meg så elsket at jeg var sikker på å ha funnet min sjelevenn

-sa at han elsket meg nesten med en gang, intens kyssing og sex med en hinsides kjemi

-overøste meg med gaver og komplimenter

-han var lyn rask med å kjøpe ringer/fortelle familien min at nå var vi forlovet uten å spørre meg først.

-han begynte å si at min vennine var skadelig for meg for hun "brukte" meg med å få tjenester

-ekstrem sjalusi, måtte slette alle guttevenner jeg hadde

-plutselig raserianfall når ting ikke går som han ville, minnet om et trassanfall bare at intensiteten var større

-truet med å skade meg når han ble sint eller kastet ting rundt om kring

-kunne le av meg når jeg fikk vondt/ spesielt etter raserianfall da kunne han ble rasende at jeg gråt, kalte meg sensitiv, for svak osv

-nedsnakket kritiserte og var slem med meg hjemme, og foran andre i det offentlige kunne han ikke skryte nok, vise kjærtegn og være raus og god

-filmet meg ofte når jeg gråt for så å le av det og vise meg senere.

-snakket stygt om meg til familien sin når HAN hadde gjort noe galt og jeg hadde en liten reaksjon så jeg ble den slemme.

Kontrollerte hver minste  lille ting i livet mitt og hunden i tilegg, hva jeg kjøper på butikk, hvordan jeg gjør ditt eller datt eller ikke gjør, hvordan klær jeg har på,hvor jeg skal dra, hvordan håndkle skal henge på badet, hvordan skoene skal stå, 

Han hadde en intens kontroll over meg på den minste ting og viste at min største frykt var å bli forlatt. Så dette truet han ofte med når jeg skulle ta opp noe med oppførseln hannes som sårer/ikke var så bra. Noen ganger reiste han bare også og sa han trengte alenetid pga meg. Intens kaldt blikk før han reiste og når det var tid for å komme hjem igjen ble han en helt annen person. Han sa alltid: nå som jeg er borte fra deg innser jeg hvor mye du betyr for meg. Dette sa han hver eneste gang han var på tur hjem fra en reise.

hver gang han truet med noe tenkte jeg at jeg må endre meg gjøre han glad/fornøyd igjen alt min feil og sier unnskyld for alt

Han kritiserte alle rundt seg og han er best i alt i følge han. 

Han hadde et skummelt intenst vondt blikk når han så meg såret eller etter han hadde knust meg med sårende ord og jeg følte meg uelsket, så nesten ut som han mente det han sa.

Han har ingen empati for meg eller andre virker det som. Han har såret meg så mange ganger at jeg ikke har telling og jeg har levd i håpet om å prøve å hjelpe han med sinnemestring fordi jeg blir så ødelagt av det.

siden jeg er altfor empatisk har jeg levd i håpet og troen om at han skal endre seg og at jeg må hjelpe han til det.

etter han har vært slem, nedkritisert meg eller truet med noe så kommer den gode perioden tilbake, litt oppmerksomhet eller intens lovebombing igjen og dette holder håpet i meg.

Dråpen som fikk meg til å ta ut separasjon var at han var utro i lang tid bak ryggen min. Jeg fant det tilfeldigvis ut og sitter nå og tenker at han har kansje vært det flere ganger uten at jeg har merket noe som helst. For nå ser jeg et mønster i oppførsel og væremåte når jeg distanserer meg litt fra alt.

Når jeg leser om covert narsissister så er det som å lese om han. Det skremmer meg sånn at jeg har latt dette gå så langt som det har gått. Jeg er i et traumebånd. Jeg har levd i en fantasi men noen jeg trodde elsket meg. Jeg er mentalt ødelagt og verker i hele kroppen. Alt er et mareritt. Jeg er livredd

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 103b5...735

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg beklager så mye, du har det helt jævlig

Jeg har det på samme måte, og jeg håper min kone kjører av veien og dør. På den måten beholder jeg min herlige svigerforeldre. Selv de synes synd på min barn. Det er et helvette man ikke kommer ut av uten å dø litt selv underveis. Beklager igjen, jeg vet…..stakkars oss, rett og slett

Anonymkode: 781f4...854

• Hjerte 2
Skrevet

Føler med dere og sender dere varme tanker. Jeg kom meg ut av et sånt forhold tidlig heldigvis, men har fremdeles følelsesmessige skader. Det blir bedre med tiden og det er bra dere nå kan beskytte dere selv. 

Anonymkode: d243f...cca

Skrevet

Herlighet så grusomt du må ha hatt det. Bra at du har fått satt ord på hva som har skjedd. Print ut startinnlegget, og les det på ny om du noen gang skulle være fristet til å gå tilbake til han. Stor styrkeklem til deg ❤️

Anonymkode: 57de8...d75

• Nyttig 1
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen!! Man blir helt ødelagt etter et sånt forhold.. 

Anonymkode: 20513...5b1

Skrevet

Men er dette en covert narsissist da? Covert = ydmyk, sjenert, tilbaketrukket. 

Jeg har nemlig levd med det jeg tror er en covert narsissist selv, og han var annerledes enn du beskriver. Mulig det er grader her da, og at din kanskje er mer mellom covert og overt?

Min var i hvert fall mye mer sjenert, introvert og dårlig på å sette ord på følelser (love bombing hadde vært helt uaktuelt). Jeg tiltrekkes normalt de som er snille og litt sjenerte. 

Anonymkode: 12e42...78e

Skrevet

Hvorfor varer forhold til narsissister så lenge? Er det fordi mishandlingen begynner gradvis og man tøyer strikken for ok oppførsel. Har sett så mange som er med narsissister i årevis :( jeg vet ikke mekanismene bak og håper noen her kan opplyse meg. 

Anonymkode: c2a36...6a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...