Gå til innhold

Du som får munnskold/after i blant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du hva det kommer av? Virker som det kan ha mange årsaker. Selv tror jeg at jeg får det hvis jeg spiser for varm mat og brenner meg, det er ingen andre grunner jeg vet om iallfall.

Anonymkode: 7855f...51a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannkrem..byttet til zendium og det ble mye bedre. 

• Liker 3
Skrevet

Fikk det også av tannkrem. Får arter med en gang hvis jeg bruker colgate tannkrem

Anonymkode: 3bb72...232

Skrevet

Guttungen har hatt det av og hele livet. Han bruker ett tilskudd vi kjøper på helsekost, en hvit og rød boks. Han har flyttet ut og tok boksen med seg så jeg får ikke sjekket hva det heter men det virker.

Skrevet
Eva00 skrev (3 minutter siden):

Samme her. Samt stress.

Skrevet

Fikk det etter å ha gnafset i meg ferske blåbær fra blåbærheien på hytten, må ha vært noe dritt på bærene! Ble elendig og fikk kraftig munnskold. Får og det av Kiwi og Ananas  så holder meg langt unna kiwi og ananas! Bruker Zendium !

Skrevet
Eva00 skrev (11 minutter siden):

Samme her. Det er tannkrem uten såpe. Tannlegen anbefalte meg. Virker veldig bra. 

Anonymkode: e6fb8...505

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vet du hva det kommer av? Virker som det kan ha mange årsaker. Selv tror jeg at jeg får det hvis jeg spiser for varm mat og brenner meg, det er ingen andre grunner jeg vet om iallfall.

Anonymkode: 7855f...51a

Ja. Det kommer rett før min IBS gjør seg synlig plagsom med symptomer fra forsdøyelsessystemet. After er en fryktelig nyttig (men irriterende) første advarsel. After = justere kosthold med en gang, ellers andre problemer. 

Det mistenkes være, som leamus, en stressmarkør. Et av de første synlige tegnene på at din livsstil må justeres.

Anonymkode: b6408...633

• Nyttig 1
Skrevet

Det forsvinner for meg hvis jeg får i meg nok d-vitamin. Har cøliaki, så har slitt med næringsopptaket, men det begynner å hjelpe nå. 

Anonymkode: f5968...8ec

Skrevet

Typisk ved stress, som reduserer immunforsvaret. 

Anonymkode: fc7b3...ce5

• Liker 1
Skrevet
Duff skrev (15 minutter siden):

Guttungen har hatt det av og hele livet. Han bruker ett tilskudd vi kjøper på helsekost, en hvit og rød boks. Han har flyttet ut og tok boksen med seg så jeg får ikke sjekket hva det heter men det virker.

Longo Vital

Skrevet

Sønnen min slet veldig med det og ble anbefalt zendium tannkrem. Brukt den siden før sommeren og ikke fått noen siden :) 

Anonymkode: 9506f...12b

Skrevet
Brunhilde skrev (6 timer siden):

Det er Longo Vital ja, virker som bare det.

• Liker 1
Skrevet

Var nettopp veldig mye plaget med det en periode. Tok en blodprøve som viste jeg var helt tom for B12, begynte på injeksjoner, og blemmene forsvant helt etter 3 injeksjonen. Blemmene kan noen ganger være pga mangel på vitaminer/mineraler, sykdommer (mage/tarm), problemer i munnhulen, reaksjon på enkelte matvarer (ofte syrlige), såpestoffet som finnes i mange tannkremer.
Hadde ett barn som var svært plaget med dette og fikk sår som var like store som kronestykker. Var inn og ut av sykehus flere ganger, ble prøvd masse forskjellige medisiner, og måtte bruke næringsdrikker for å få i seg næring. Dette hadde h*n i 10-12 år, før h*n «vokste» det av seg. Har det fortsatt innimellom, men ikke i nærheten av så gale som i barneårene! Fant egentlig aldri ut grunnen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...