Gå til innhold

Dilemma lånebil fra verksted

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi får ofte lånebil mens bilen er på service. Dette er en leaset bil som fungerer som firmabil for en av de ansatte. Hvis denne ansatte hadde lagt igjen penger i hanskerommet, hadde jeg selvfølgelig ikke rørt pengene. Makan til frekkhet, først låne vekk bilen og så bli ranet på toppen.

Anonymkode: 0c036...d02

Beklager, kunde har lånt bilen din, du må ta bussen hjem? 

Anonymkode: 4620c...3f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Snart savner noen pengene og tenker etter hvor de kan være. Og da er det registrert at du har lånt bilen. Det kan bli temmelig kleint for deg. 

Anonymkode: bbadc...abc

Enig. Kanskje en pensjonist. Ville tatt ut pengene og levert de inn med bilen. Så kan de ringe forrige person som lånte bilen. Ikke la de ligge der for da kan neste man ta de. 

Anonymkode: 75bcd...44a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager, kunde har lånt bilen din, du må ta bussen hjem? 

Lånebil er gjerne enten leiebil fra leiebilfirma eller at verkstedet har lånebiler stående som verkstedet har kjøpt, det er ikke ansattes biler som lånes ut. Det er plaine utleie-biler. 

Skrevet

Legg pengene i en konvolutt som du limer igjen. Si at det lå noen penger i bilen, og spør om de savner dem. Om noen kan oppgi ca riktig beløp får de dem. Om ikke leverer du det til politiet, om ingen krever dem innen et halvt års tid får du dem.

Anonymkode: de48e...80b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lånebil er gjerne enten leiebil fra leiebilfirma eller at verkstedet har lånebiler stående som verkstedet har kjøpt, det er ikke ansattes biler som lånes ut. Det er plaine utleie-biler. 

En annen i tråden påstod det var firmabil for de ansatte på verkstedet…

Skrevet

Jeg fant fem gram hasj og et par jointer i leiebilen jeg hadde ;)

Kan si det sånn, det ble ikke levert tilbake. Gikk faktisk opp i røyk, for å bruke det uttrykket :D 

Anonymkode: e1971...bd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fant fem gram hasj og et par jointer i leiebilen jeg hadde ;)

Kan si det sånn, det ble ikke levert tilbake. Gikk faktisk opp i røyk, for å bruke det uttrykket :D 

Anonymkode: e1971...bd0

Haha! Kanskje ikke det man ringer utleieselskapet og etterlyser 😆

• Liker 2
Skrevet

Jeg innbiller meg alltid at alt som ikke er vanlig er en test eller skjult kamera. Så jeg hadde blitt nervøs bare for å ha sett på dem.

Men synes det var lurt å spørre de fra bilfirmaet om de kjenner til dem og i så fall hvilket beløp.

Anonymkode: 219b8...3b4

Skrevet

Du spør faktisk om det er lov å stjele andres penger. 
Svaret er nei.

Anonymkode: 9cb69...6ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Legg pengene i en konvolutt som du limer igjen. Si at det lå noen penger i bilen, og spør om de savner dem. Om noen kan oppgi ca riktig beløp får de dem. Om ikke leverer du det til politiet, om ingen krever dem innen et halvt års tid får du dem.

Du får ikke penger som du har funnet og levert til politiet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg innbiller meg alltid at alt som ikke er vanlig er en test eller skjult kamera. Så jeg hadde blitt nervøs bare for å ha sett på dem.

Men synes det var lurt å spørre de fra bilfirmaet om de kjenner til dem og i så fall hvilket beløp.

Anonymkode: 219b8...3b4

Vi kikket etter kameraene vi også, gjett om! 

Jeg kommer til å fortelle hva vi fant, men ikke hvor mye. Så tar vi det derfra. 

Tenker det blir litt som om man finner en rull/fold med penger under en hylle på butikken som tydeligvis har falt ut av en lomme. Hvordan vet man at butikken returnerer de til noen som spør om de har funnet dem, liksom? 

Synes og det er merkelig å stashe kontanter i hanskerommet på en lånebil for så å GLEMME dem. Tenkte kanskje de har returnert en kundebil, fått kontant betaling, tatt lånebilen med seg og dyttet pengene i hanskerommet, men det lå ingen faktura der og pengene lå liksom delt i forskjellige etasjer mellom vognkort og andre papirer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du spør faktisk om det er lov å stjele andres penger. 
Svaret er nei.

Anonymkode: 9cb69...6ad

Så om du finner en bunke sedler på fortauet, lar du dem ligge? 

Skrevet
Tvist skrev (1 minutt siden):

Du får ikke penger som du har funnet og levert til politiet. 

Joda:

Sitat

Dersom gjenstanden/pengene du har levert til politiet ikke blir hentet innen 3 måneder så blir den solgt. Det som ikke kan selges vil du som finner kunne få beholde.

Etter et eventuelt salg så skal finneren ha 1/3 av salgsverdien (minus eventuelle utgifter), mens 2/3 går til statskassa.

https://www.ung.no/oss/376348

Her er en sak om en skoleklasse som fant penger i skogen - siden ingen gjorde krav på dem fikk de halvparten, grunneieren resten: https://www.nrk.no/sorlandet/skoleklasse-fant-100.000-kroner-i-skogen---far-beholde-halvparten-1.15785495

Skrevet

Skjønner ikke hvilken rett TS tenker h*n har til å beholde noe som helst eller be noen om å si hvor mye beløpet var for å få de tilbake. Det er da vitterlig verkstedet sin eiendom denne lånebilen. Ikke TS sin.

Anonymkode: 46c17...ba7

Skrevet

Bil og penger er tilbakelevert, og jeg fikk 500 kr i rabatt fordi vi er så grei 🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...