Gå til innhold

Dilemma lånebil fra verksted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom et verksted for å få diagnose på bilen min, og fikk tilbud om å la den stå igjen og fikk gratis lånebil. 
På vei hjem var det kø, så satt og rotet i hanskerommet. Der lå det tusenlapper under noen papirer. Da tømte vi hele greia og fant tohundrelapper også. 

Hva gjør vi? Bilen skal leveres tilbake i morgen om min blir ferdig. 

Anonymkode: 4620c...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øøøøh lever bilen OG pengene. Hva faen har du med å rote i hanskerommet der?!

Anonymkode: a0889...3df

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Leverer tilbake bilen etter avtale, tar pengene med inn og leverer sammen med nøklene.

Fysiske penger har blitt nesten suspekt i norge, men det er ikke ulovlig å ha. Derimot er det ulovlig å stjele dem.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du fikk lånebil GRATIS og nå vurderer du å stjele penger du finner i bilen? 

Lol, ta deg sammen. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Øøøøh lever bilen OG pengene. Hva faen har du med å rote i hanskerommet der?!

Jeg måtte rote i hanskerommet om noen hadde bedt om vognkort og førerkort, takk feks! 

Hvem glemmer en såpass sum i en lånebil uten å savne dem? 

Skrevet
♥ skrev (4 timer siden):

Leverer tilbake bilen etter avtale, tar pengene med inn og leverer sammen med nøklene.

Fysiske penger har blitt nesten suspekt i norge, men det er ikke ulovlig å ha. Derimot er det ulovlig å stjele dem.

Nesten suspekt? Kontanter er fortsatt brukt i dag, uten at det er noe som helst suspekt med det. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nesten suspekt? Kontanter er fortsatt brukt i dag, uten at det er noe som helst suspekt med det. 

Litt upresist, det blir sett på som nesten suspekt. Ref forslag om å gå bort fra kontanter og insuinasjoner om at bare kriminelle har behov for sedler.

Endret av ♥
Skrevet

Jeg ser ikke hva dilemmaet her er jeg? Både bil og penger skal vel leveres tilbake?

Anonymkode: 9165c...3fb

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor mange tusenlapper var det, da?

Anonymkode: 9a242...1ee

Skrevet

Som lånebil fra en privat personer på verkstedet eller lånebil fra utlåner sted som Herz?

Skrevet
♥ skrev (3 minutter siden):

Litt upresist, det blir sett på som nesten suspekt. Ref forslag om å gå bort fra konranter og insuinasjoner om at bare kriminelle har behov for sedler.

Kriminelle og en hel generasjon eldre samt folk som meg som bare foretrekker kontanter, right get it. Er du under 20 eller 25 så forklarer det en del. Er du over 30 tenker jeg du er litt.. sneversynt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kriminelle og en hel generasjon eldre samt folk som meg som bare foretrekker kontanter, right get it. Er du under 20 eller 25 så forklarer det en del. Er du over 30 tenker jeg du er litt.. sneversynt. 

Denne gangen trodde jeg at jeg uttrykte meg klart.

Jeg sier ikke at jeg finner kontanter suspekt, men at samfunnet begynner å stramme inn mulighetene til å bruke kontanter for å hindre kriminalitet, og dermed insinuerer at der er suspekt å bruke kontanter.

Skrevet

Snart savner noen pengene og tenker etter hvor de kan være. Og da er det registrert at du har lånt bilen. Det kan bli temmelig kleint for deg. 

Anonymkode: bbadc...abc

• Liker 5
Skrevet
Sofakona skrev (54 minutter siden):

Som lånebil fra en privat personer på verkstedet eller lånebil fra utlåner sted som Herz?

Leaset av verkstedet via finansforetak. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leaset av verkstedet via finansforetak. 

Uansett. Legg pengene tilbake og fortell om de når du levere tilbake...

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvor mange tusenlapper var det, da?

Anonymkode: 9a242...1ee

Flere enn et par, for å si det sånn. Men under 10. 

Skrevet

Kan du forklare hva dilemmaet deres er? For utifra det du skriver skjønner jeg ikke hva det skal være🧐

Anonymkode: 7bc61...63c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Men om jeg legger pengene på disken sammen med nøklene, risikerer jeg at de bak disken stapper dem i egen lomme.

Lar jeg dem ligge, kan nestemann ta dem og late som ingenting. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men om jeg legger pengene på disken sammen med nøklene, risikerer jeg at de bak disken stapper dem i egen lomme.

Lar jeg dem ligge, kan nestemann ta dem og late som ingenting. 

Så lever de inn til politiet da!

Anonymkode: 7bc61...63c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi får ofte lånebil mens bilen er på service. Dette er en leaset bil som fungerer som firmabil for en av de ansatte. Hvis denne ansatte hadde lagt igjen penger i hanskerommet, hadde jeg selvfølgelig ikke rørt pengene. Makan til frekkhet, først låne vekk bilen og så bli ranet på toppen.

Anonymkode: 0c036...d02

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...