Gå til innhold

Vaksinemotstand og annen legehjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det konspirasjonsteorier som får folk til å bli vaksinemotstandere og i så fall hvilke? 

Hvorfor nekter en del folk å ta i mot legehjelp bare fordi de tror på noe overnaturlig? Er det ikke mulig å kombinere skolemedisin med holistisk medisin? 

Opplys meg, vær så snill! 

Anonymkode: a91d9...ac0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, men hva står i disse bloggene? At de får en chip i armen merket med dyrets tall eller noe sånt? Og når man får en alvorlig infeksjon man kan dø av, å da nekte å ta i mot antibiotika er jo helt vilt. For ikke å snakke om at vaksinemotstandere sprer sykdommer til andre. Jeg blir helt overgitt. Er det virkelig mulig? Jeg synes sånne ting har bredd om seg etter Internett kom for da kan hvilken som helst paranoid idiot sette seg ved tastaturet og spre skiten. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Skrevet

Det er vel "Big Pharma"-konspirasjonen tror jeg. Jeg er ikke kjempebelest på den, men jeg oppfatter det noe i den dur som at legemiddelindustrien i samarbeid med medisinske fagmiljøer og myndighetene ønsker å gjøre folk syke så de må kjøpe medisiner. Medisiner som gjør en enda sykere så man må ha mer medisiner.

Også har du jo de som tror at det er mikrochipper i vaksinene da. Og de som bare lar seg rive med av tydelig falsifiserte data i forskningen på 90-tallet som ønsket å bevise at autisme og vaksiner hang sammen. Akkurat hvorfor disse nekter å tro på at dette var fabrikkerte data vet jeg ikke, men de er gjerne på ulike nivå tilhengere av Big Pharma-konspi-teorien.

Anonymkode: fee2d...cb7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel "Big Pharma"-konspirasjonen tror jeg. Jeg er ikke kjempebelest på den, men jeg oppfatter det noe i den dur som at legemiddelindustrien i samarbeid med medisinske fagmiljøer og myndighetene ønsker å gjøre folk syke så de må kjøpe medisiner. Medisiner som gjør en enda sykere så man må ha mer medisiner.

Også har du jo de som tror at det er mikrochipper i vaksinene da. Og de som bare lar seg rive med av tydelig falsifiserte data i forskningen på 90-tallet som ønsket å bevise at autisme og vaksiner hang sammen. Akkurat hvorfor disse nekter å tro på at dette var fabrikkerte data vet jeg ikke, men de er gjerne på ulike nivå tilhengere av Big Pharma-konspi-teorien.

Takk! Det var oppklarende. Da vet jeg hva jeg skal se etter og sette meg inn i . Konspirasjonsteorier er jo livsfarlige. 

• Liker 2
Skrevet

Glemte å svare på dette med skolemedisin og "holistisk medisin" (antar du mener alternativ medisin her). Nå er jeg verken lege eller alternativ behandler, men har lest en del om nettopp denne type forskning.

Jeg ser jo for meg at så lenge disse alternative metodene ikke kommer i veien for at man også får behandling av skolemedisinere, og det ikke er påvist noen effekt av behandlingen i randomiserte, dobbeltblinde studier, er det sikkert greit å kombinere. Placeboeffekten er faktisk ganske sterk, så det kan godt ha en midlertidig, positiv effekt. Spesielt på livskvaliteten til dem som tror på dette, og som føler seg sett av behandler. Men det er jo som sagt under forutsetning av at man ikke velger alternativt fremfor noe som har dokumentert effekt.

En del alternativ behandling skal man være forsiktig med - slik som urtepreparater som kan påvirke medisinene man tar. Det må i så fall lege være informert om, slik at man kan bli frarådet bruk om det er fare for negative effekter.

Jeg ville i alle tilfeller vært åpen med lege, bare for å være helt sikker. Kanskje med unntak av "behandlinger av type" krystallterapi og healing/håndspåleggelse, fotsoneterapi o.l, som ikke gjør noe med kroppen i det hele tatt.

Skrevet

Har aldri sett vaksineskepsis i Norge før Covid-vaksinene. Det handlet vel mest om at de skulle være trygge og effektive, noe de tydeligvis ikke var. Myokarditt, perikarditt, langvarig hodepine, og menstruasjonsforstyrrelser. Vi fikk vite at de skulle beskytte mot smitte, og i starten mot sykdom. Etterhvert skulle de kun beskytte mot alvorlig sykdom. Vi mangler fortsatt data på hvordan det gikk med vaksinerte vs. uvaksinerte…

Anonymkode: ed32f...331

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet

Har aldri sett vaksineskepsis i Norge før Covid-vaksinene. Det handlet vel mest om at de skulle være trygge og effektive, noe de tydeligvis ikke var. Myokarditt, perikarditt, langvarig hodepine, og menstruasjonsforstyrrelser. Vi fikk vite at de skulle beskytte mot smitte, og i starten mot sykdom. Etterhvert skulle de kun beskytte mot alvorlig sykdom. Vi mangler fortsatt data på hvordan det gikk med vaksinerte vs. uvaksinerte…

Jeg orker ikke enda en korona debatt. Men fakta er at vaksinene har reddet livet til mange flere enn det har gitt ufarlige bivirkninger.

Alle disse tingene du nevner får du av korona sykdom også.

Anonymkode: 7173c...1e0

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi hadde en brudulje i 2014 eller 2015 med hun Sølje Bergman som gikk hardt ut mot barnevaksinasjonsprogrammet. Da var det, hvis jeg husker rett, en dupp i vaksinedekningen. Jeg mener det spesielt var meslingvaksinen som folk valgte vekk, og at det i områder var under 90%. Det ligger mye nyhetsartikler angående saken. Her er en fra VG etter at det hadde lagt seg litt: https://www.vg.no/rampelys/i/QLVVW/soelje-bergman-etter-vaksinedebatten-jeg-regnet-med-kritikk-men-at-det-skulle-gaa-saa-langt-det-hadde-jeg-aldri-trodd

image.png.c92f12c15f4db5b38d36ba17c62fbda0.png

• Liker 1
Skrevet

Ja det var disse chippene, jeg har satt dusinvis av koronavaksiner, har helt glemt å registrere disse chippene jeg

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg trudde på myndighetene når det kom til korona vaksinen. Jeg ANGRER. 

Jeg har blødd hver dag i 3 år nå. Må inn på sykehuset 1 gang i måneden for å sjekke om jeg har nok blod. 

Dette skjedde uka etter jeg tok vaksinen. Var lagt inn på sykehusetvi 4 dager fordi de ikke visste hva det var. 

Var dum nok til å ta nr. 2.

Så er en grunn til at folk blir det TS. 

Anonymkode: 20f85...c52

• Liker 5
  • Hjerte 18
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Topsi said:

Ja det var disse chippene, jeg har satt dusinvis av koronavaksiner, har helt glemt å registrere disse chippene jeg

😂

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes mantraet til folka fra særlig FHI, men også Helse - og omsorgsdepartementet hele tiden var at alle vaksiner har bivirkninger, spørsmålet er bare hvorvidt bivirkningene veier opp for farene ved sykdommen. Etter mitt syn var debatten her i Norge en helt annen enn feks i USA. For der kan man begynne å snakke om fornektelse av bivirkninger osv. osv., der hevder jo fortsatt mange myndighetspersoner at alt med vaksinen var helt perfekt, null problem, ingen viktige bi-virkninger. Her i landet er informasjonsstrømmen fra helsemyndigheter etter min mening mye mer balansert.

Så jeg tror mye av vaksineskepsisen er importert, at folk følger influensere, youtubere, alternativ media fra andre land der myndighetene var mindre åpne ang. bivirkninger også har de bare kopiert det tankesettet uten egentlig å reflektere så mye mer...

Anonymkode: 0b667...006

• Liker 5
Skrevet

TS her. Jeg har etterhvert blitt kjent med mange alternative damer her jeg bor. Det er ikke bare vaksinemotstand men også å nekte å ta i mot antibiotika ved svært alvorlige infeksjoner. Så dør de jo nesten da og går rundt kjempelenge og er svært syke. Merkelig å se på og høre om. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har blødd hver dag i 3 år nå. Må inn på sykehuset 1 gang i måneden for å sjekke om jeg har nok blod. 

Dette skjedde uka etter jeg tok vaksinen. Var lagt inn på sykehusetvi 4 dager fordi de ikke visste hva det var. 

Trist å høre, og veldig trist at historiene til alle dere som ble/fortsatt er rammet av vaksinebivirkninger ikke kommer ordentlig frem i lyset. Det har vært veldig lite fokus på ulempene med vaksinen, særlig for unge. 

Anonymkode: f4d94...bfb

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvilken vaksine fikk du?

Skrevet

Er å ikke ønske covid vaksine det samme som å "nekte legehjelp"?  
Jeg trenger ingen hjelp, jeg har gått gjennom 2 runder helt fint uten denne "hjelpen".

Tror jeg på aliens av den grunn, altså?  

Anonymkode: 723cd...fb7

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

TS her. Jeg har etterhvert blitt kjent med mange alternative damer her jeg bor. Det er ikke bare vaksinemotstand men også å nekte å ta i mot antibiotika ved svært alvorlige infeksjoner. Så dør de jo nesten da og går rundt kjempelenge og er svært syke. Merkelig å se på og høre om. 

De folka har jo misforstått totalt. 

Det er jo ikke dem selv som blir resistente mot antibiotika, men bakterien blir resistent. 

Anonymkode: a38ab...1a5

• Liker 1
Skrevet (endret)

Statistikken viser at det er flest menn som holder på med konspirasjonsteorier. Når det gjelder vaksine mot influensa, så er det flere jeg kjenner - unge, friske mennesker av begge kjønn - som reagerer voldsomt på vaksinen, men som tåler influensa helt greit. Det samme skjedde med mange under korona. Unge, friske mennesker har sterkere immunforsvar og har større risiko for store bivirkninger. De vil rett og slett ikke bli syke, noe som er helt rasjonelt. Jeg takket selv nei til dose tre av koronavaksine, ikke på grunn av konspirasjonsteorier, men fordi jeg fikk en voldsom reaksjon på dose to og hanglet i en måned etterpå. Koronaen gikk meg hus forbi. Litt snufsing og positiv test var de eneste bevisene.

Anonymkode: c120d...3de

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du glemte flere dødsfall av unge, friske mennesker etter AZ.

Anonymkode: c120d...3de

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er å ikke ønske covid vaksine det samme som å "nekte legehjelp"?  
Jeg trenger ingen hjelp, jeg har gått gjennom 2 runder helt fint uten denne "hjelpen".

Tror jeg på aliens av den grunn, altså?  

Anonymkode: 723cd...fb7

Det som er ironisk fra mitt ståsted er at vaksinemotstandere nekter å ta vaksiner fordi de er redde for bivirkninger. Men får de sykdommen er den alltid mye mer farlig og da tar de fleste i mot behandling på intensiv der du blir proppet fullt av sterke medisiner som har skriv med bivirkning lange som en middels roman. Overlever du ett opphold på intensiven får du mange bivirkninger av både behandling og sykdommen.

Da blir valget lett for min del. Jeg tar heller den mikroskopiske sjansen for en bivirkning av vaksinen enn det mye større sjansen for å dø eller blir varig ufør av sykdommen.

Endret av Værre
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...