Gå til innhold

Lønn på 220kr som renholder med over 20 års annsinitet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om en bi jobb som renholder med denne timelønnen i privat bedrift.  Burde jeg kreve mer ?

Anonymkode: 2b929...288

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fått tilbud om en bi jobb som renholder med denne timelønnen i privat bedrift.  Burde jeg kreve mer ?

Anonymkode: 2b929...288

Det var litt lite. Jeg har også over 20 års annsititet, men har fagbrev. Jeg jobber i fylkeskommunen og har 240 kr timen 

Anonymkode: ce9d1...6bd

Skrevet

Jeg har 9 års erfaring og fagbrev, lønn på 267,4 i timen, statlig ansatt.

Anonymkode: 1daf4...9e2

Skrevet

Hei, ts! Dette syns jeg var ekstremt lite med så lang fartstid som du har. Jeg jobbet en kort periode som renholder uten noe som helst erfaring innen faget eller annsienitet fra noen annen renholdsjobb og da startet jeg på 205 kr i timen. 

Anonymkode: 1f7f1...db8

Skrevet

Har du fagbrev? Om ikke så er det ordinær assistentlønn (430 000 i året/100%). Siden det er privat ville jeg dog forhandlet. 

Anonymkode: 824fa...1f6

Skrevet

Har ingenting med saken din å gjøre, Ts.. Men jeg har nyss starta i ny jobb hvor jeg har null papirer men har en del erfaring fra hobby basis. Jeg har 250,- i timen med 50% og 100% overtid🤔 Er forøvrig som sveiser/lakkerer (bil).

Det du får da må da være userriøst lite med tanke på alle år du har bak deg i yrket?

Skrevet

Du har nesten 30 kr mer i timen enn meg. Jeg har fagbrev over 20 års annsinitet. 

Skrevet

Har nesten litt lyst til å lage furore her nå.. Men lar være, statlig ansatte tjener kvalmt dårlig. Men det er jo ikke så rart når statens flæskfete rasshøl av noen ledere skal ha miliarder i utbytte.

Skrevet

De har lagt seg på et minimum. Minstelønnen i privatsektor for reholdere med 10+ år ansinitet er 218 kr i timen. Har man fagbrev så legges det 13,50 kr til i timen.

Om dette er en tilleggsjobb så bør du ihvertfall ikke ha mindre enn det du får betalt i den andre jobben.

Med 20 års erfaring ville jeg krevd 13,50 mer i timen uavhengig av om du har fagbrev eller ikke. Med fagbrev så hadde jeg ikke gjort den jobben for noe under 250 kr i timen med mindre behovet for ekstra inntekt var prekært.

Anonymkode: 3e0e7...9d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har nesten 30 kr mer i timen enn meg. Jeg har fagbrev over 20 års annsinitet. 

Ja, sånn er det hos min arbeidsgiver. Hadde jeg jobbet kommunalt hadde jeg hatt 239,64. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, sånn er det hos min arbeidsgiver. Hadde jeg jobbet kommunalt hadde jeg hatt 239,64. 

Kanskje jeg skal bytte arbeidsgiver 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kanskje jeg skal bytte arbeidsgiver 😄

Det er lurt å sjekke sånt altså, sjekk hvor det er staten som ansetter renholdere så får du både lettere dager og bedre lønn. 

Skrevet
Donald Duck skrev (11 timer siden):

Har nesten litt lyst til å lage furore her nå.. Men lar være, statlig ansatte tjener kvalmt dårlig. Men det er jo ikke så rart når statens flæskfete rasshøl av noen ledere skal ha miliarder i utbytte.

Jeg tjener 28,- mer i timen av å være ansatt i staten enn å være ansatt i kommunen eller annen bedrift. 28 kroner mer enn tariff. Er det dårlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tjener 28,- mer i timen av å være ansatt i staten enn å være ansatt i kommunen eller annen bedrift. 28 kroner mer enn tariff. Er det dårlig?

I fohold til privat sektor så er statlig lønn lav ja.. Har en onkel som er rørlegger med 287,- i timen f.eks.. Jeg hadde 280,- i min forrige jobb som gravemaskin pilot dog med alt av papirer, fagbrev og 10 års erfaring. Havner på mer enn det i min nåværende jobb etter noen år i faget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...