Gå til innhold

Godt å få være syk noen dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig få dør eller får langtidsvirkninger av inluensa og korona. Jeg lurer på om det er noen som gjerne blir syk noen dager for å slippe en hektisk arbeidsdag, kanskje særlig på arbeidsplasser med dårlig bemanning?

Anonymkode: 6147f...2cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så vondt å være syk at da må det være veldig jævlig på jobb, i så fall. Virker usannsynlig.

Anonymkode: 69be2...591

• Liker 8
Skrevet

Blir ikke voldsomt syk av corona. Får vondt i halsen og hodet, kan godt ta 4 dager med det. Går ikke på jobb på sykehjem med det ihvertfall 

• Liker 2
Skrevet
Topsi skrev (4 minutter siden):

Blir ikke voldsomt syk av corona. Får vondt i halsen og hodet, kan godt ta 4 dager med det. Går ikke på jobb på sykehjem med det ihvertfall 

Det kan slå forskjellig ut hver gang. Neste gang får du det kanskje verre. 

Anonymkode: 634f7...e37

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan slå forskjellig ut hver gang. Neste gang får du det kanskje verre. 

Anonymkode: 634f7...e37

Sjansene er fortsatt små, veldig små.

Skrevet
Topsi skrev (8 minutter siden):

For noen kan det bli mye verre, mange tror det er en luftveisinfeksjon. Men viruset kan infiltrere alle organer i kroppen, spesielt tarmen.

Anonymkode: 23b82...0ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, definitivt. Har på ingen måte en stressende jobb, men å bare være hjemme hele dagen er så ufattelig digg. Skulle gjerne bare skulka hele tiden, men da får jeg dårlig samvittighet. Når jeg er syk har jeg verdens beste samvittighet. Går jo ikke på jobb og smitter andre. Da koser jeg meg hjemme helt uten bekymringer.

Anonymkode: ae978...8bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For noen kan det bli mye verre, mange tror det er en luftveisinfeksjon. Men viruset kan infiltrere alle organer i kroppen, spesielt tarmen.

Anonymkode: 23b82...0ab

Vet, men har 4 vaksiner og covid 2 ganger, kan alltids være uheldig, men antar jeg slippet greit unna. Er selvsagt klar over at viruset kan drepe, som er årsaken til at jeg ikke går på jobb med det

Skrevet

Ikke gjør det. Ikke bli syk med vilje.

Hilsen long-covid-pasient (18 mnd)

Anonymkode: bcf20...988

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig få dør eller får langtidsvirkninger av inluensa og korona. Jeg lurer på om det er noen som gjerne blir syk noen dager for å slippe en hektisk arbeidsdag, kanskje særlig på arbeidsplasser med dårlig bemanning?

Lett å ta egenmelding med en vanskelig arbeidshverdag. Jeg hadde gjort det, om jeg hadde vært syk . 

Anonymkode: 7d628...2e1

• Liker 1
Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt:

-Nei. Har vært hjemme fra jobb pga sykdom én gang i hele mitt liv fordi jeg måtte da jeg hadde kovid.

Skrevet

Nei! Mer arbeid å være hjemme for meg😂 Hilsen lærer

Skrevet

Jeg sov nærmest i 4 dager og fikk ikke i meg mat, så nei - jeg ønsker meg ikke corona en gang til.

Anonymkode: f8a84...d2a

Skrevet

Som leder vet jeg veldig godt hvilke av mine ansatte som melder seg syke bare fordi en fjert føles litt feil, og de som aldri ville funnet på å melde seg syk for lite og ingenting. Heldigvis er de fleste i sistnevnte kategori, men irriterer meg grønn over de førstnevnte kategori. 

Anonymkode: 9cf3c...ff1

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Som leder vet jeg veldig godt hvilke av mine ansatte som melder seg syke bare fordi en fjert føles litt feil, og de som aldri ville funnet på å melde seg syk for lite og ingenting. Heldigvis er de fleste i sistnevnte kategori, men irriterer meg grønn over de førstnevnte kategori. 

Ta det opp med dem? Om du har bevis på det så har du den fulle rett til å vise missnøye da dem juger om å være syke

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så jævlig det er å være syk, så nei!

Anonymkode: bd96b...400

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Flere av dem på min arbeidsplass også. Er sykt irriterende!

Anonymkode: bd96b...400

Skrevet

Jeg er ikke i jobb, men hadde jeg vært hjemme og ikke isolert på et rom på en institusjon nå så kunne det vært koselig å være syk. Jeg er omtrent aldri syk så litt godt å være litt pjusk. 

Skrevet

Influensa med høy feber er digg, da er man helt ør i topplokket og kan ligge i sengen uten dårlig samvittighet😄.

• Liker 1
Skrevet

Ikke etter jeg fikk barn, nei. Da får man aldri "bare være syk"🥹

Anonymkode: 9122d...a03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...