AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Jeg og mannens har en kaotisk hverdag med 3 småbarn som gjør at vi rekker ikke over så mye - så det flyter litt hjemme.. Vi har en venn som sitter barnevakt rundt 1-2 ganger i året, men denne gangen var gjorde vennen noe jeg syntes var litt merkelig. Etter barnevakten gikk så la jeg merke til at vedkommende har vasket mye i huset, brettet klær, revet av visne blader fra en del blomster og skrubbet vekk flekker fra barna. Jeg takket så mye når jeg fant ut av dette, men etter hvert så fikk jeg litt andre følelser om det. Jeg er redd for at barnevakten syntes det var så rotete og fælt at den bare tok saken i egne hender. Det er nok mange som kommer til å skrive at jeg bør være kjempe takknemlig og at slike barnevakter ikke vokser på trær. Men nå var det barnevakt og ikke hushjelp. Skjønner dere tanken min?.. Får nok pes nå for at jeg ikke er takknemlig.. Anonymkode: f8a7f...da7 1 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 9. november 2023 Dette er gjort av omtanke. ❤️ Vær glad! 😊 Anonymkode: ad131...a66 57 11 14
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 er dere gode venner ? Kan det være at du legger intensjoner på vedkommende som ikke eksisterer ? Endrer det følelsene dine dersom personen gjorde dette for å oppriktig være snill å hjelpe dere i en tøff hverdag, kanskje de tenkte: jeg kan gjøre litt nå for å hjelpe de ha en litt finere morgen i morgentidlig, så da gjør jeg det. Jeg har liksom ikke så god erfaring med at folk passivt aggressivt vasker husene til folk for å være kjipe, jeg da. Anonymkode: ef3bf...793 31 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg og mannens har en kaotisk hverdag med 3 småbarn som gjør at vi rekker ikke over så mye - så det flyter litt hjemme.. Vi har en venn som sitter barnevakt rundt 1-2 ganger i året, men denne gangen var gjorde vennen noe jeg syntes var litt merkelig. Etter barnevakten gikk så la jeg merke til at vedkommende har vasket mye i huset, brettet klær, revet av visne blader fra en del blomster og skrubbet vekk flekker fra barna. Jeg takket så mye når jeg fant ut av dette, men etter hvert så fikk jeg litt andre følelser om det. Jeg er redd for at barnevakten syntes det var så rotete og fælt at den bare tok saken i egne hender. Det er nok mange som kommer til å skrive at jeg bør være kjempe takknemlig og at slike barnevakter ikke vokser på trær. Men nå var det barnevakt og ikke hushjelp. Skjønner dere tanken min?.. Får nok pes nå for at jeg ikke er takknemlig.. Anonymkode: f8a7f...da7 Og med god grunn. Anonymkode: 5aa88...997 7 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 9. november 2023 Dette gjorde jeg ofte da jeg satt barnevakt i tenårene. Vasket og ryddet etter at barna var lagt. Tenkte bare at det blir satt pris på av foreldrene når de kom hjem. Anonymkode: c8927...a95 34 8 12
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Så lenge det ikke er blitt ryddet i dildoskuffen må det vel være bra? Anonymkode: 6dbda...c21 25 1
Ulven Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 Når jeg passer barnebarna mine rydder og vasker jeg alltid litt mens jeg venter på at foreldrene kommer hjem. Å glane på tv`en hele kvelden er ikke helt min greie, så da føles det bedre å legge sammen en vask. Men jeg tråkker aldri inn på private områder som feks å sette på vask, eller gå inn på foreldresoverom. At vedkommende i deres tilfelle syntes dere har det rotete og tok saken i egne hender tror jeg er mindre sannsynligg enn at vedkommende fungerer som meg og liker å ha noe å gjøre. 29 5 7
Forvirret23 Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 Tenk om vi kunne normalisert det å være rause, hjelpe hverandre og se andre uten at man fikk en mistanke om at den personen tenkte dårlig om meg så derfor gjorde denne personen noe fint for meg. Sliter med det samme selv ts, men jeg har bestemt meg for å øve på det å heller ta i mot uten at jeg tenker det er baktanke med det. Prøv det du også❤️ 19 7 9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 Det er jo gjort i aller beste mening for å lette litt på arbeidsmengden deres 😊 Moren min gjorde noe lignende noen ganger en periode hun passet sønnen vår før han startet i barnehage, og hun unnskyldte seg omtrent fordi hun var redd det kunne oppfattes frekt. Jeg ble bare sjeleglad, en ting mindre å tenke på for oss. Anonymkode: eff92...70b 7 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 "Skrubbet vekk flekker fra barna"? Unnskyld meg, men går ungene dine rundt med flekker av skitt og søl på seg hele dagen? Anonymkode: e91a6...688 11 3
Daria Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 Det var helt sikkert godt ment. Jeg skjønner følelsene dine rundt det, bare tanken på at andre skal rydde og vaske hos meg er stressende (selv om det trengs og jeg ikke liker å gjøre det selv...), men det er neppe ment som skjult kritikk. Man skal være innmari glad i å vaske og rydde hvis man gjør det hos andre med annet enn gode hensikter... Akkurat det å plukke visne blader av planter gjør jeg for øvrig så automatisk at det kan jeg gjøre hos andre mens de er til stede - det er en refleks helt uten kritiske baktanker. Og hvis barna hadde flekker som måtte skrubbes av, ville jeg også tenkt at det var en helt naturlig ting å gjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 Det kommer jo kun fra et god sted hos barnevakten. Så søtt av vennen. Håper dere tipset. Om dere ikke ønsker at barnevakten gjør det i fremtiden, så får dere si i fra at dere ønsker hen kun fokuserer på barna Anonymkode: 924b8...a84 3 2
GammelKaktus Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 Tror nok hun har gjort det for å være hyggelig. Jeg pleide og å sitte barnevakt hos et par når jeg var ung og de ga meg alltid så mye penger og barna var raskt i seg og det var liksom ikke noe styr. For å føle at jeg gjorde noe for pengene så småryddet jeg alltid litt på stua og lekerommet, der det var naturlig at jeg var liksom. 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): "Skrubbet vekk flekker fra barna"? Unnskyld meg, men går ungene dine rundt med flekker av skitt og søl på seg hele dagen? Anonymkode: e91a6...688 Skulle nok omformulert meg der. Jeg mente tusjmerker osv Anonymkode: f8a7f...da7
Festlig Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 Har du vært barnevakt noen gang? Det kan bli gørra kjedelig å bare sitte i sofaen og glo på tvn. Da kan tiden gå fortere om en har noe å gjøre på, og i tillegg så letter en på trykket for dere. Eller så må dere begynne begynne å ha det ryddigere når dere bestiller barnevakt 🤓 14
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #16 Skrevet 9. november 2023 Hadde kun blitt glad om barnevakten hadde gjort dette. Anonymkode: 86745...de6 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 Så heldig du er Anonymkode: fe090...6e1 4
AprilLudgate Skrevet 9. november 2023 #18 Skrevet 9. november 2023 Mulig noen opplever det uhøflig 🤷♀️ Jeg kunne funnet på å gjøre sånne ting bare for å ha noe å pusle med om barna sov/klarte seg selv. Det er kjedelig å bare sitte i sofaen, og man kan like gjerne rydde litt det man umiddelbart ser. Hadde ikke igangsatt prosjekter i folk sine skuffer og skap, men mer sånn det som ligger fremme. Type oppvask/oppvaskmaskin, tørke opp noe synlig søl eller henge opp en klesvask. Kanskje støvsuge om en kjeder seg skikkelig. Du ble kanskje mest flau, men det var neppe gjort med baktanke om å hinte til rot. 6
SnartMammaLykke Skrevet 9. november 2023 #19 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg og mannens har en kaotisk hverdag med 3 småbarn som gjør at vi rekker ikke over så mye - så det flyter litt hjemme.. Vi har en venn som sitter barnevakt rundt 1-2 ganger i året, men denne gangen var gjorde vennen noe jeg syntes var litt merkelig. Etter barnevakten gikk så la jeg merke til at vedkommende har vasket mye i huset, brettet klær, revet av visne blader fra en del blomster og skrubbet vekk flekker fra barna. Jeg takket så mye når jeg fant ut av dette, men etter hvert så fikk jeg litt andre følelser om det. Jeg er redd for at barnevakten syntes det var så rotete og fælt at den bare tok saken i egne hender. Det er nok mange som kommer til å skrive at jeg bør være kjempe takknemlig og at slike barnevakter ikke vokser på trær. Men nå var det barnevakt og ikke hushjelp. Skjønner dere tanken min?.. Får nok pes nå for at jeg ikke er takknemlig.. Anonymkode: f8a7f...da7 Herregud slapp av. Hun hjalp dere. Vær glad! 1 1
Pillarguri Skrevet 9. november 2023 #20 Skrevet 9. november 2023 Uhøflig er hun i hvert fall ikke, tvert om. For en fin person som vil gjøre noe fint for dere. Jeg ville elsket å ha en sånn barnevakt. Ikke fordi hun skulle vaske hele huset for meg, men så deilig å komme hjem etter en utekveld og huset ser fint ut. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå