AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Jeg var på legevakten og fikk en tramadol i natt kl 01. Siden har jeg vært så ufatterlig kvalm. Tilogmed kvalmestillende tar det ikke helt. Noen som har erfaring med tramadol og når bivirkningene gir seg? Denne kvalmen er jo mye verre enn smerten jeg fik pilla for i utgangspunktet 😩 Anonymkode: 50e9b...937 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Blir alltid kvalm av tramadol. Føler meg fyllesyk hele dagen derpå, tar det derfor sjelden og kun når jeg må. Kvalmen gir seg nok snart Anonymkode: 6a775...be1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Blir alltid kvalm av tramadol. Føler meg fyllesyk hele dagen derpå, tar det derfor sjelden og kun når jeg må. Kvalmen gir seg nok snart Anonymkode: 6a775...be1 Godt å høre det ikke bare er meg! Krysser virkelig fingrene 👍🏼 Anonymkode: 50e9b...937
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Jeg blir så dårlig av det at jeg lar være å ta det, uansett hvor vondt jeg måtte ha. Anonymkode: 0bced...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Tramadol er jo et kunstig fremstilt morfinpreparat så hvis kvalmen er verre enn smertene du fikk et A-preparat for ville jeg nok vurdert om bivirkningen er så stor at du bør få en annen type medisin. Anonymkode: 0ab62...a55 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tramadol er jo et kunstig fremstilt morfinpreparat så hvis kvalmen er verre enn smertene du fikk et A-preparat for ville jeg nok vurdert om bivirkningen er så stor at du bør få en annen type medisin. Anonymkode: 0ab62...a55 Evt så var kanskje ikke smertene så sterke at man trenger opiater, hvis kvalme oppleves som verre… Anonymkode: ec9ec...5fb 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 Noe lignende erfaring av både tramadol, oxycontin/norm her også. Blir ikke så kvalm, men det gir meg mye blodtrykksfall og generell uvellhet uten at det tar smertene noe særlig. Løsningen for meg er at jeg prøver og ser om " dette er" gangen de skal fungere for meg og smerten, hvis resultatet er at bivirkninger er slik som beskrevet så er det lite hensiktsmessig og ta de samt at jeg får en bedre smertelindring av typ ibux/paracett slutter derfor å ta de. For meg funker intravenøs morfin best eller en lokalbedøvelse. Anonymkode: 2d099...27f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Evt så var kanskje ikke smertene så sterke at man trenger opiater, hvis kvalme oppleves som verre… Anonymkode: ec9ec...5fb Ikke alle har en eller opplever en smertelindring av opiater. Hvis man i tillegg til sterke smerter også opplever sterke bivirkninger så er det hele rimelig bortkastet. Jeg har fått opiater ifb med store bruddskader og tilhørende operasjoner. Bivirkningene av diverse medikamenter kunne så absolutt oppleves værre enn selve skaden, skaden gjør jo åpenbart at allmenntilstanden er sterkt redusert i utgangspunktet slik at hvis man med en sterkt redusert allmenntilstand opplever ting som ekstrem kvalme, oppkast, diaré i flere uker, blodtrykksfall og lignende så skjønner jeg veldig godt at det opplevels værre en selve skaden i utgangspunktet. Uansett vil jo det riktige være å få forskrevet et annet medikament. Anonymkode: 2d099...27f 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 Fikk Tramadol da jeg hadde frozen shoulder, og ble både kvalm, kaldsvett og svimmel. Tok heller smertene enn de tablettene, sluttet tvert da jeg koblet sammenhengen. Anonymkode: f34cf...6b7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 De virker dårlig på mine smerter, revmatiske sådanne. Jeg får i tillegg forstoppelse ut av en annen verden. Så jeg tar aldri mer tramadol, har levert inn de jeg hadde på apotek. Anonymkode: b3e5e...707
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 Har tatt tramadol i mange år, og har ikke plagsomme bivirkninger. Er det eneste som tar smerten, men ikke gjør meg sløv. Anonymkode: c18b9...06b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 Ble kjempekvalm første gangen jeg tok Tramadol. Nå tar jeg det uten å kjenne bivirkninger. Får bare god smertelindring. Anonymkode: aea7f...fb2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 Jeg har hatt noen store operasjoner og da har jeg alltid sagt at Tremadol/Nobligan må jeg ikke få, for jeg blir så dårlig. Kvalm og kjører seng! Paralgin Forte fungerer. Anonymkode: 387e3...243
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 Godt å se at flere opplever det samme! Opiater fungerer generelt dårlig på meg, så var skeptisk til om jeg skulle ta det imot, men var desperat. Endte opp uten smertelindring og med en grusom dag i dag med bivirkningene. Heldigvis ser det endelig ut til å ha sluppet taket! Tror jeg må være døden nær før jeg tar imot noe sånt igjen! ts Anonymkode: 50e9b...937 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Evt så var kanskje ikke smertene så sterke at man trenger opiater, hvis kvalme oppleves som verre… Anonymkode: ec9ec...5fb Jeg fikk operasjon etter en operasjo, ble så dårlig av Tramadol at jeg spør og var så kvam jeg ikke har vært i mitt liv. Det er et drittpreparat. Anonymkode: 22725...731 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #16 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tramadol er jo et kunstig fremstilt morfinpreparat så hvis kvalmen er verre enn smertene du fikk et A-preparat for ville jeg nok vurdert om bivirkningen er så stor at du bør få en annen type medisin. Anonymkode: 0ab62...a55 A-preparat…? Anonymkode: dd6ca...90e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): A-preparat…? Anonymkode: dd6ca...90e Narkotikum. Svært strenge regler rundt administrering av slike da de er sterkt avhengighetsskapende. Ingen skal være bekymret for min avhengighet til dette stoffet hvertfall 😂 Anonymkode: 50e9b...937
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #18 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Narkotikum. Svært strenge regler rundt administrering av slike da de er sterkt avhengighetsskapende. Ingen skal være bekymret for min avhengighet til dette stoffet hvertfall 😂 Anonymkode: 50e9b...937 Hadde bare tramadol vært A-preparat, så hadde det jo vært rett. Men den er vel fortsatt klassifisert som B-preparat.. Søppel er det uansett. Anonymkode: dd6ca...90e
EmVeeJee Skrevet 9. november 2023 #19 Skrevet 9. november 2023 Spydde hele dagen etter jeg tok to for noen år siden 🫠
NatNat Skrevet 9. november 2023 #20 Skrevet 9. november 2023 (endret) 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var på legevakten og fikk en tramadol i natt kl 01. Siden har jeg vært så ufatterlig kvalm. Tilogmed kvalmestillende tar det ikke helt. Noen som har erfaring med tramadol og når bivirkningene gir seg? Denne kvalmen er jo mye verre enn smerten jeg fik pilla for i utgangspunktet 😩 Anonymkode: 50e9b...937 Min samboer fikk Tramadol for noen år siden pga sterke smerter i ryggen. Han ble så kvalm at han måtte ligge i senga i flere dager og til slutt måtte til sykehus siden han var ekstrem dehydret. Je ville ALDRI røre Tramadol. Endret 9. november 2023 av NatNat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå