AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Jeg har slitt med tilbakevendende angst og depresjon siden ungdomstiden. Er nå i slutten av 20 åra. Men når jeg har det dårlig, så tenker jeg ofte "hva om jeg besvimer nå? det hadde vært deilig!" Har også tanker om at jeg burde bare la meg selv kjøre livet mitt i grøfta, så folk snart tar dette alvorlig. Jeg sliter med alkohol oppi dette, men føler ingen tar det alvorlig, selv profesjonelle folk. Da får jeg lyst til å drikke enda mer. Men samtidig vil jeg ingenting annet enn å bli frisk. men føler jeg ikke blir tatt alvorlig. Hadde jeg besvimt på gata, så hadde noen i hvertfall brydd seg. Må man ligge i en grøft før man blir tatt alvorlig? Dette sporte litt av. Men jeg får ofte tanker om at jeg ønsker å bare besvime slik at noen kan hjelpe på en måte. Eller at noe skal skje på en måte. Er det vanlig når man er psyk? Føler meg gal av dette Anonymkode: c75ee...005 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Ja, det kan være vanlig å tenke slik når man har det veldig vanskelig. Fortsett å snakk med profesjonelle. Ikke gi opp. Anonymkode: 23f31...924 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Høres ut som tankene er et rop om hjelp. Anonymkode: 5c8a2...674 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Det er helt vanlig med slike tanker hvis man sliter psykisk, det er en del av lidelsen. Du har kanskje et omsorgsbehov og er sliten, og har behov for at andre skal se dette og ta vare på deg. Det beste du kan gjøre er å starte med å ta vare på deg selv bedre, drikke mindre og ta gode valg. Ingen andre kommer til å se deg tilstrekkelig til å gjøre endringer for deg, eller få deg frisk, du må gjøre det selv. Anonymkode: b7c4e...e92 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Har også slike tanker innimellom, og jeg tror det stemmer med det den over her skriver om omsorgsbehov. Har i de verste periodene ført til at jeg har gjort ting slik at jeg har havnet på sykehus. Da har jeg fått en midlertidig pause fra alt når jeg har vært bevisstløs, samt jeg har fått mye omsorg etter å ha våknet. Men så hjelper det jo egentlig ikke i det hele tatt, tvert imot gjør det alt bare verre. Så prøver å minne meg selv på det hver gang jeg får slike tanker. Anonymkode: 8332b...d55 1 3
Purple_Pixiedust Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Jeg lå en måned på sykehus etter alvorlige skader og innimellom ønsker jeg meg tilbake dit. Halve tiden hadde jeg fastvakt også så da hadde jeg noen sammen med meg. Jeg har det ikke så vanskelig nå som jeg hadde da. Likevel kan jeg ønske meg tilbake. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå