AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Jeg er en mannlig renholder som jobber på sykehus. Ja jeg er følsom og litt misunnelig, men samtidig er det kanskje noe i det at pene mennesker ofte blir behandlet litt bedre enn andre. På jobben er det en kjekk/pen kollega av meg som får mye positiv oppmerksomhet fra sykepleierne og andre ansatte: "Hei!" "Kan jeg hjelpe deg med noe?" osv, mens jeg blir fullstendig ignorert. Han gjør ikke noe ekstra ut av seg, er ikke utadvendt og de kjenner han ikke bedre enn de kjenner meg, så det er ikke det. Dette biter på selvfølelsen i en allerede tung jobb, ja jeg er en følsom type, men det er nå slik jeg føler det akkurat nå. Jeg synes kanskje de på sykehuset kan hilse til flere enn bare de som de ser på som "god" nok. Jeg ville bare få det ut... : ( Anonymkode: 2720d...b8c 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Beviser at sykepleiere er av den enkle sorten som lar seg blende av et ungt utseende og ikke aner noe om ekte verdier hos mennesker. Triste instinkter! Renholdere bør alle bli sett og inkluderte, ofte en ensom jobb når man går rundt og driver renhold mens den daglige drift suser forbi på alle kanter. Anonymkode: 9af80...0e2 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Beviser at sykepleiere er av den enkle sorten som lar seg blende av et ungt utseende og ikke aner noe om ekte verdier hos mennesker. Triste instinkter! Renholdere bør alle bli sett og inkluderte, ofte en ensom jobb når man går rundt og driver renhold mens den daglige drift suser forbi på alle kanter. Anonymkode: 9af80...0e2 Dette gjelder ikke bare sykepleierne, men også andre yrkesgrupper. Nå senest var det barne psykologene som overså meg, men ikke han. Hadde forventet bedre av dem. Anonymkode: 2720d...b8c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 "Folk flest" er dritt, dessverre. Anonymkode: 1c641...139 10
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er en mannlig renholder som jobber på sykehus. Ja jeg er følsom og litt misunnelig, men samtidig er det kanskje noe i det at pene mennesker ofte blir behandlet litt bedre enn andre. På jobben er det en kjekk/pen kollega av meg som får mye positiv oppmerksomhet fra sykepleierne og andre ansatte: "Hei!" "Kan jeg hjelpe deg med noe?" osv, mens jeg blir fullstendig ignorert. Han gjør ikke noe ekstra ut av seg, er ikke utadvendt og de kjenner han ikke bedre enn de kjenner meg, så det er ikke det. Dette biter på selvfølelsen i en allerede tung jobb, ja jeg er en følsom type, men det er nå slik jeg føler det akkurat nå. Jeg synes kanskje de på sykehuset kan hilse til flere enn bare de som de ser på som "god" nok. Jeg ville bare få det ut... : ( Anonymkode: 2720d...b8c Jobb et annet sted? Anonymkode: 2d9cb...524
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jobb et annet sted? Anonymkode: 2d9cb...524 Selv om dette suger, er det ikke nok grunn til å bytte jobb. Anonymkode: 2720d...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er en mannlig renholder som jobber på sykehus. Ja jeg er følsom og litt misunnelig, men samtidig er det kanskje noe i det at pene mennesker ofte blir behandlet litt bedre enn andre. På jobben er det en kjekk/pen kollega av meg som får mye positiv oppmerksomhet fra sykepleierne og andre ansatte: "Hei!" "Kan jeg hjelpe deg med noe?" osv, mens jeg blir fullstendig ignorert. Han gjør ikke noe ekstra ut av seg, er ikke utadvendt og de kjenner han ikke bedre enn de kjenner meg, så det er ikke det. Dette biter på selvfølelsen i en allerede tung jobb, ja jeg er en følsom type, men det er nå slik jeg føler det akkurat nå. Jeg synes kanskje de på sykehuset kan hilse til flere enn bare de som de ser på som "god" nok. Jeg ville bare få det ut... : ( Anonymkode: 2720d...b8c Pene mennesker gir folk noe, så de vil ha det … det får dem til å føle seg bra. Folk vil føle seg bra. Så enkelt er det. Det er ubevisst. Anonymkode: d9f9a...c58 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Pene mennesker gir folk noe, så de vil ha det … det får dem til å føle seg bra. Folk vil føle seg bra. Så enkelt er det. Det er ubevisst. Anonymkode: d9f9a...c58 Ja, jeg tror at det hovedsaklig er ubevisst, men jeg føler at noen folk burde prøve å strekke seg litt lenger enn de primale instinktene når. Anonymkode: 2720d...b8c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Beviser at sykepleiere er av den enkle sorten som lar seg blende av et ungt utseende og ikke aner noe om ekte verdier hos mennesker. Triste instinkter! Renholdere bør alle bli sett og inkluderte, ofte en ensom jobb når man går rundt og driver renhold mens den daglige drift suser forbi på alle kanter. Anonymkode: 9af80...0e2 Utsagnet ditt irriterer meg. Det er ikke sykepleiere, det er mennesker. Det er ikke en viss yrkesgruppe som har dårlig folkeskikk, det er hvert enkelt menneske sitt ansvar å utøve normal folkeskikk. Jeg er selv sykepleier som jobber på sykehus, og blir heller ikke hilst på i gangen av noen før jeg hilser selv. Uavhengig av hvilken stilling både de og jeg har, så er det enkelte mennesker som hilser og andre ikke. Anonymkode: e7497...149 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg tror at det hovedsaklig er ubevisst, men jeg føler at noen folk burde prøve å strekke seg litt lenger enn de primale instinktene når. Anonymkode: 2720d...b8c Jeg skjønner hva du mener. 🙂 men du kan egentlig ikke kreve så mye av folk. Heller bli positivt overrasket fremfor å forvente høy standard, tenker jeg. Men det kan jo også provosere folk, siden de ser på seg selv som veldig høy standard og da bryter du med verdensbildet deres. Så det er vanskelig tema, dette her. 😅 Anonymkode: d9f9a...c58 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner hva du mener. 🙂 men du kan egentlig ikke kreve så mye av folk. Heller bli positivt overrasket fremfor å forvente høy standard, tenker jeg. Men det kan jo også provosere folk, siden de ser på seg selv som veldig høy standard og da bryter du med verdensbildet deres. Så det er vanskelig tema, dette her. 😅 Anonymkode: d9f9a...c58 Jeg har av og til sagt hei til dem for å se reaksjonen, hei tilbake kommer nølende og treigt, det er tydelig at det sitter langt inne. Jeg blir litt irritert, spesielt når det gjelder barne psykologene. Anonymkode: 2720d...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har av og til sagt hei til dem for å se reaksjonen, hei tilbake kommer nølende og treigt, det er tydelig at det sitter langt inne. Jeg blir litt irritert, spesielt når det gjelder barne psykologene. Anonymkode: 2720d...b8c Æsj, psykologer er det verste jeg vet om. 🤣 Anonymkode: d9f9a...c58
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 Jeg hilser om folk virker veldig blid og imøtekommende, personer man får øyekontakt med, og som er hyggelig og hjelpsom, uavhengig av utseende. Åpne mennesker er lettere å ta kontakt med. Kanskje du kan gjøre en innsats selv, så blir du kanskje også møtt annerledes? Anonymkode: d1986...efc 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beviser at sykepleiere er av den enkle sorten som lar seg blende av et ungt utseende og ikke aner noe om ekte verdier hos mennesker. Triste instinkter! Renholdere bør alle bli sett og inkluderte, ofte en ensom jobb når man går rundt og driver renhold mens den daglige drift suser forbi på alle kanter. Anonymkode: 9af80...0e2 Der var sykepleierhateren uten utdanning igang igjen.. 🙄 Anonymkode: 8388a...746 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hilser om folk virker veldig blid og imøtekommende, personer man får øyekontakt med, og som er hyggelig og hjelpsom, uavhengig av utseende. Åpne mennesker er lettere å ta kontakt med. Kanskje du kan gjøre en innsats selv, så blir du kanskje også møtt annerledes? Anonymkode: d1986...efc Det kommer an på avdelingen, men på flere har det ingenting å si om jeg gir blikk kontakt eller er blid, det er null hilsing. Men de hilser som sagt på han kollegaen min.. og jeg har nevnt dem flere ganger, men det er barne psykologene som er verst på akkurat dette, noe jeg synes er rart. Anonymkode: 2720d...b8c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #16 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer an på avdelingen, men på flere har det ingenting å si om jeg gir blikk kontakt eller er blid, det er null hilsing. Men de hilser som sagt på han kollegaen min.. og jeg har nevnt dem flere ganger, men det er barne psykologene som er verst på akkurat dette, noe jeg synes er rart. Anonymkode: 2720d...b8c Det er egentlig ikke så rart. Du er voksen og selvstendig, de jobber med barn de kan påvirke og mene alt mulig om som det lyster dem. 😅 Det kan de ikke med deg. Anonymkode: d9f9a...c58
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 Livet er lettere som pen dessverre for oss stygge. Anonymkode: 508d9...054 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #18 Skrevet 9. november 2023 https://forskning.no/sosiale-relasjoner-psykologi/du-digger-pene-mennesker/963558 Anonymkode: 508d9...054
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #19 Skrevet 9. november 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er egentlig ikke så rart. Du er voksen og selvstendig, de jobber med barn de kan påvirke og mene alt mulig om som det lyster dem. 😅 Det kan de ikke med deg. Anonymkode: d9f9a...c58 Tja kanskje det : P Men de er veldig hyggelig mot han andre 🤷 Anonymkode: 2720d...b8c
Gjest ti10 Skrevet 9. november 2023 #20 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Beviser at sykepleiere er av den enkle sorten som lar seg blende av et ungt utseende og ikke aner noe om ekte verdier hos mennesker. Triste instinkter! Renholdere bør alle bli sett og inkluderte, ofte en ensom jobb når man går rundt og driver renhold mens den daglige drift suser forbi på alle kanter. Anonymkode: 9af80...0e2 Sånn er det overalt, det har ingenting med sykepleiere å gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå