AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Hei Har skjedd veldig mye på en gang nå og jeg går med en frykt/angstfølese i kroppen konstant om dagen. Fødte for 3 mnd siden. Tok celleprøve og innsett av spiral i uke 8. Har aldri brukt spiral og fikk lite info fra legen. Begynte å blø temmelig med en gang og hadde menslignende blødning i ca en uke. Fikk etter ca tre uker svar på at det var funnet hpv og lette celleforandringer i min livmorhals som skal følges opp med ny prøve om 12 mdn. Ble, og er fortsatt, veldig redd, og syns det er fælt å skulle gå å engste meg for dette i et helt år før det evt viser seg at man må gjøre noe med dette. I går begynte jeg å blø litt igjen. Bare veldig veldig lite. Rosa på papiret i forb med toalettbesøk. Høres dette normalt ut mtp spiralen? Er det trolig den som gjør at jeg blør selv om det er veldig lite? Er redd for at det er noe helt galt med underlivet mitt. Er redd blødningen har noe med celleforandring/hpv og gjøre. Er bare så redd for at det skal utvikle seg veldig fort. Uff, har helt noia nå. Vet jeg høres hysterisk ut, men dette er ikke gøy. Anonymkode: 4ee5f...15e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Ja, det høres normalt ut med tanke på spiralen, men uavhengig av det høres det ut som om det kan være lurt å bestille en legetime for å stille de spørsmålene du har og få mer informasjon om både spiral og celleforandringer, så du slipper å engste deg sånn. Skjønner godt at du har en urolig følelse i kroppen, selv om alt kan være i orden. Anonymkode: f9e45...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det høres normalt ut med tanke på spiralen, men uavhengig av det høres det ut som om det kan være lurt å bestille en legetime for å stille de spørsmålene du har og få mer informasjon om både spiral og celleforandringer, så du slipper å engste deg sånn. Skjønner godt at du har en urolig følelse i kroppen, selv om alt kan være i orden. Anonymkode: f9e45...fd1 Takk for det ♥️ Anonymkode: 4ee5f...15e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Det er ikke uvanlig med celleforandringer så raskt etter fødsel. Jeg hadde celleforandringer og har ikke hpv, var uten celleforandringer neste gu. Men jeg forstår at du bekymrer deg. Anonymkode: 098f5...e34 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Det høres normalt ut. Jeg hadde veeeeldig lett "mensen" med spiral. Blødde ca 1 dag hver syklus. Fikk også påvist celleforandringer. Hvis det er alvorlige forandringer eller de ikke kan utelukke alvorlige forandringer blir du innkalt til ny kontroll med en gang. At du fikk innkalling om et år betyr at det er lette forandringer som kanskje kan gå over av seg selv. Anonymkode: d68cc...a30 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå