AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Her om dagen sa jeg til min mann : kan du sette skoene dine på skomatta, det blir så vått og sølete?... Så kom han hjem fra jobb i stad, og etter en stund var jeg uti gangen. Skoene hans stod midt på gulvet. Jeg ble litt oppgitt å spurte om han ikke klarte å sette de på skomatta, at det blir så vått og møkkete, og så fort at noen trår med sokkene i det?! Han ble sur å gikk og la seg.... Altså. Anonymkode: d51b6...441 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Her om dagen sa jeg til min mann : kan du sette skoene dine på skomatta, det blir så vått og sølete?... Så kom han hjem fra jobb i stad, og etter en stund var jeg uti gangen. Skoene hans stod midt på gulvet. Jeg ble litt oppgitt å spurte om han ikke klarte å sette de på skomatta, at det blir så vått og møkkete, og så fort at noen trår med sokkene i det?! Han ble sur å gikk og la seg.... Altså. Anonymkode: d51b6...441 Overgangsalderen ? Anonymkode: 390da...778
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Mistenker at du gjør den feilen som mange gjør. Det handler ikke alltid om hva man sier, men hvordan man sier det. Jeg er ekstremt tålmodig når dama snakker til meg med respekt, da tåler jeg ekstremt mye mer, men hadde jeg fått en kommentar om skoene på en syrlig og frekk måte, istedetfor å si ting på en fin måte, så hadde ikke jeg giddet å lytte heller Anonymkode: bf2fb...216 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mistenker at du gjør den feilen som mange gjør. Det handler ikke alltid om hva man sier, men hvordan man sier det. Jeg er ekstremt tålmodig når dama snakker til meg med respekt, da tåler jeg ekstremt mye mer, men hadde jeg fått en kommentar om skoene på en syrlig og frekk måte, istedetfor å si ting på en fin måte, så hadde ikke jeg giddet å lytte heller Anonymkode: bf2fb...216 Men hvor mange ganger skal man si det uten å gi uttrykk av at man er lei av å måtte mase på han? Det blir jo som å prate til en unge, og de har vi 3 av sammen. Jeg trenger ikke en voksen unge i tillegg?! Anonymkode: d51b6...441 9 14
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mistenker at du gjør den feilen som mange gjør. Det handler ikke alltid om hva man sier, men hvordan man sier det. Jeg er ekstremt tålmodig når dama snakker til meg med respekt, da tåler jeg ekstremt mye mer, men hadde jeg fått en kommentar om skoene på en syrlig og frekk måte, istedetfor å si ting på en fin måte, så hadde ikke jeg giddet å lytte heller I veldig mange tilfeller så kan man nesten ikke vinne. Sier jeg i fra på en ok voksen måte, så virker det som om han ikke hører meg, eller tror at jeg bare går rundt å gnåler på morro, og det ikke er så viktig. Men dersom jeg klikker å blir skikkelig sint, så er jeg slem å kjip. (men da hører han i det minste) Så hva skal jeg velge? Glad ektemann som ikke gjør en dritt, og ikke tar meg seriøst, eller tenker at det ikke er så viktig? Eller å bli forbanna, så være den kjipe, men ting blir gjort ? Anonymkode: 07f6a...a09 4 1 7
Artmo3 Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvor mange ganger skal man si det uten å gi uttrykk av at man er lei av å måtte mase på han? Det blir jo som å prate til en unge, og de har vi 3 av sammen. Jeg trenger ikke en voksen unge i tillegg?! Anonymkode: d51b6...441 Masing på sur måte har motsatt effekt, så du gjør det bare verre for deg selv. Vært i et slikt forhold før, dame som maste og aldri klarte å si ifra på en fin måte, da mistet jeg respekten for henne, og gidder heller ikke lytte til mas. Nå har jeg en dame som klarer å kommunisere på en god måte, da er heller ikke behovet for mas tilstede, siden jeg lytter når hun snakker til meg med respekt 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 "Der skal skoene stå. Setter du de andre steder og det blir skittent, er det din tur til å vaske." Anonymkode: 32c72...a5a 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 Artmo3 skrev (2 minutter siden): Masing på sur måte har motsatt effekt, så du gjør det bare verre for deg selv. Vært i et slikt forhold før, dame som maste og aldri klarte å si ifra på en fin måte, da mistet jeg respekten for henne, og gidder heller ikke lytte til mas. Nå har jeg en dame som klarer å kommunisere på en god måte, da er heller ikke behovet for mas tilstede, siden jeg lytter når hun snakker til meg med respekt Men hvorfor skal en kvinne fortelle voksne menn opplagte ting? Dere må da klare å se slike ting selv. F.eks våte og møkkete sko har da ingenting å gjøre midt på gulvet?? Anonymkode: d51b6...441 7 10
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mistenker at du gjør den feilen som mange gjør. Det handler ikke alltid om hva man sier, men hvordan man sier det. Jeg er ekstremt tålmodig når dama snakker til meg med respekt, da tåler jeg ekstremt mye mer, men hadde jeg fått en kommentar om skoene på en syrlig og frekk måte, istedetfor å si ting på en fin måte, så hadde ikke jeg giddet å lytte heller Anonymkode: bf2fb...216 Så du synes det er greit å agere som et barn i barnehagealder og sette sølete støvler midt på gulvet? Hvis man oppfører seg som et voksent, ansvarlig menneske, blir man også behandlet som et. Anonymkode: 38934...d1b 4 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 Du får be om å slutte å være så emosjonell. For det er det han er med denne oppførselen. Anonymkode: 0ac48...c80 5 2
Gjest Lars1009 Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 Er du sur, sliten og kjefter mye om det bare butter litt i hverdagen, er han kanskje lei av det...
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 Lars1009 skrev (5 minutter siden): Er du sur, sliten og kjefter mye om det bare butter litt i hverdagen, er han kanskje lei av det... Aha. Så da skal jeg bare godta slike ting som skoene, de får bare stå midt på gulvet slik at det blir vått og møkkete? Bare vaske gulvet etter han og være blid og fornøyd? For dette er bare en av tingene. Tallerken han har brukt til å spise av står på benken over oppvaskmaskinen, aldri inni. Kniven han brukte ligger alltid ved siden av. Så det er slik menn tenker. De kan gjøre som de vil, kvinnen skal rydde og vaske etter han, og samtidig være blid og fornøyd?! Anonymkode: d51b6...441 9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Aha. Så da skal jeg bare godta slike ting som skoene, de får bare stå midt på gulvet slik at det blir vått og møkkete? Bare vaske gulvet etter han og være blid og fornøyd? For dette er bare en av tingene. Tallerken han har brukt til å spise av står på benken over oppvaskmaskinen, aldri inni. Kniven han brukte ligger alltid ved siden av. Så det er slik menn tenker. De kan gjøre som de vil, kvinnen skal rydde og vaske etter han, og samtidig være blid og fornøyd?! Anonymkode: d51b6...441 Og han er 50 år gammel? Si meg, hvor mange år har du vært slaven hans før du begynte å si fra? Anonymkode: a1239...c60 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 Artmo3 skrev (42 minutter siden): Masing på sur måte har motsatt effekt, så du gjør det bare verre for deg selv. Vært i et slikt forhold før, dame som maste og aldri klarte å si ifra på en fin måte, da mistet jeg respekten for henne, og gidder heller ikke lytte til mas. Nå har jeg en dame som klarer å kommunisere på en god måte, da er heller ikke behovet for mas tilstede, siden jeg lytter når hun snakker til meg med respekt Du vet at du selv er en stor bidragsyter i dette sirkuset? Oppførselen din er veldig lite taktisk. Hvis du gidder høre (og etterkomme) maset hennes så sitter du faktisk med det beste utgangspunktet for å muntlig korrigere hennes dårlige oppførsel ved at du fremstår som voksen og løsningsorientert i stedet for en trassig unge. Anonymkode: 14743...12f 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Og han er 50 år gammel? Si meg, hvor mange år har du vært slaven hans før du begynte å si fra? Anonymkode: a1239...c60 Bodd sammen i 21 år... Anonymkode: d51b6...441 1
Traktor Skrevet 9. november 2023 #16 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så det er slik menn tenker. De kan gjøre som de vil, kvinnen skal rydde og vaske etter han, og samtidig være blid og fornøyd?! Akkurat som med kvinner, er ikke vi menn en homogen masse.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 Hvis det har vært slik i 21 år, så skal det mer enn en sur kommentar for at han skal forvandle seg til en mann som tar 50% av jobb i hus og hage, sånn helt plutselig. Men kan han, så kan du. Sett brukte kjørler og tallerkener på disken slik han gjør. Gjør det til det er tomt i skapene. Klager han, så be han slutte å lage sur stemning! Ta deg en tur ut i regnværet. Vals inn i stuen. Flott hvis han sitter der. Sleng beina på bordet og si at det skal bli deilig å slappe av nå. Og vent på middagen som sikkert lager seg selv. Du har selvsagt jukset, og spist ute. Klager han? Si at ALLTID skal han være så sur, og kanskje du skal dra ut igjen. Anonymkode: 5142b...7ca 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #18 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bodd sammen i 21 år... Anonymkode: d51b6...441 Har sagt det før og jeg sier det igjen. La ting stå, la være å rydde, la han kjenne på og kommentere rotet, skitten, tøyvasken som hoper seg opp (du vasker ditt eget tøy, rydder etter deg). Når han sier noe så sier du enkelt: Det er vel begges ansvar å ha det trivelig rundt oss? Mest sannsynlig så har du sullet og dullet med han i 21 år og han har tatt det for gitt at dette er din oppgave. Anonymkode: a1239...c60 3 1
lillevill Skrevet 9. november 2023 #19 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her om dagen sa jeg til min mann : kan du sette skoene dine på skomatta, det blir så vått og sølete?... Så kom han hjem fra jobb i stad, og etter en stund var jeg uti gangen. Skoene hans stod midt på gulvet. Jeg ble litt oppgitt å spurte om han ikke klarte å sette de på skomatta, at det blir så vått og møkkete, og så fort at noen trår med sokkene i det?! Han ble sur å gikk og la seg.... Altså. Anonymkode: d51b6...441 Han ble vel sliten i viljen 🤣👌hjelpes 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #20 Skrevet 9. november 2023 Sånne mannebabyer er så provoserende. Levde selv med en i 20 år. Fins ikke verre. Tilslutt så blir man så lei av at vedkommende skal nyte godt av alt som gjøres, uten å gidde å løfte en finger. Jeg flyttet, og nå må han leve i møkka si alene. Jeg derimot slipper å høre tenårings gloser og kan nyte et liv med ro og renslighet. Anonymkode: 9e9db...57a 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå