Gå til innhold

Alle barna har ikke svart. Sende påminnelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sønnen min har 5 års dag på lørdag 11.nov

Vi har invitert 22 barn og det 13 stykker som har svart. Resten av barna har ikke svart på om de kommer eller ikke. Skal jeg fortsatt vente? Eller skal jeg sende påminnelse til foreldrene på at de må svare meg.

Anonymkode: 63967...425

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send påminnelse. De kan ikke forvente at deres ikke-svar betyr hverken ja eller nei. Send en påminnelse hvor du presiserer at de har fått innbydelse, og at du ønsker svar senest i løpet av dagen i dag, eller i morgen, hvorvidt disse kommer eller ikke

• Nyttig 1
Skrevet
Millimani skrev (7 minutter siden):

Send påminnelse. De kan ikke forvente at deres ikke-svar betyr hverken ja eller nei. Send en påminnelse hvor du presiserer at de har fått innbydelse, og at du ønsker svar senest i løpet av dagen i dag, eller i morgen, hvorvidt disse kommer eller ikke

Enig. Jeg sendte alltid en påminnelse :)

Anonymkode: e437f...8a0

Skrevet

Send: Kommer........... . Fint å vite litt om hvor mange som kommer.

Takk

• Liker 1
Skrevet

Folk er utrolig dårlige til å svare p bursdagsinvitasjon. 

Anonymkode: 3fe43...f93

Skrevet

Jeg ville sendt påminnelse ja. (Her purrer man vanligvis på klassens FB-side.) Hvis det bare var 2-3 som ikke har svart hadde jeg latt det være og bare antatt at de, det utgjør ikke så mye i innkjøp, men 9 manglende svar er litt mye. Jeg tror noe av grunnen er at mange er vant til at man bare svarer hvis man ikke kommer, mens det er noen foreldre (som oss) som ber om svar uansett slik at man er sikker på at alle har fått invitasjonen og vet hvor mange det blir. Det er ikke alle som leser invitasjonen særlig nøye og får med seg at de skal svare uansett, de bare merker seg sted, dato og klokkeslett. 

• Liker 1
Skrevet

😅 Lurt å purre ja. Her er det vanlig å bare gi beskjed om man ikke kan komme, så jeg ville ikke svart dersom barnet mitt skulle komme.

Anonymkode: 9c24e...afe

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Sønnen min har 5 års dag på lørdag 11.nov

Vi har invitert 22 barn og det 13 stykker som har svart. Resten av barna har ikke svart på om de kommer eller ikke. Skal jeg fortsatt vente? Eller skal jeg sende påminnelse til foreldrene på at de må svare meg.

Anonymkode: 63967...425

Her svarte bare halvparten. Lot den gå.

Anonymkode: 15b4c...f70

Skrevet

Sender påminnelse alltid. Spesielt når barna blir litt større, leverer invitasjoner selv og begynner med utestenging. Da kan invitasjoner «bli borte» enten den som inviterer ikke egentlig har lyst til å be alle, eller fordi noen blir enige om at «ingen går i bursdagen til Hege».

Anonymkode: a3c87...73b

• Liker 1
Skrevet

Her er det stort sett sånn at folk bare sier fra om de IKKE kommer.

Anonymkode: cfbd0...fb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...