AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 er dette OK pålegg på rugsprø en gang innimellom? Må finne på litt variasjon for å ikke gå lei. Kjenner egg og magert kjøttpålegg etc .trenger litt pause i ny og ne Anonymkode: 7409f...c81
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Spørs hva du anser som "ok" og hva som er målet? Siden du nevner "lett" flere ganger, så virker det som slanker deg? Det er så viktig å spise nyttig mat, lettprodukter er ofte ikke det. Jeg ville heller spist 2 skriver med grovbrød med avokado og tomat, evnt hjemmelaget hummus med agurkskiver, enn rugsprø med syltetøy. Hva med jarlsberg ost med paprika på? Her får du mindre prosessert mat, og langt bedre næringsstoffer. Sammenlignet med Philadelphia, så er det 4 x mer kalsium, 3 x mer magnesium, 4 x mer sink, mer b12, osv. Fet fisk er også supert å ha som pålegg, fordi det gir også viktig næring som omega 3, d vitamin, m.m. Røkelaks, røkt peppermakrell, etc. Anonymkode: 6becc...371 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Det er kjempefin mat om du slanker deg og du ikke klarer å kjøre den ruta med kaloririk mat som AB over meg skriver. Jeg klarer ikke slanke meg på "sunn og mettende" mat, da spiser jeg for mye og legger på meg i stedet. Anonymkode: 4696c...a62 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er kjempefin mat om du slanker deg og du ikke klarer å kjøre den ruta med kaloririk mat som AB over meg skriver. Jeg klarer ikke slanke meg på "sunn og mettende" mat, da spiser jeg for mye og legger på meg i stedet. Anonymkode: 4696c...a62 Men kroppen trenger næringsstoffer. Skal man leve på slankemat og lettprodukter, så må man knaske godt med vitaminer og mineraler i tillegg. Anonymkode: 6becc...371 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Spørs hva du anser som "ok" og hva som er målet? Siden du nevner "lett" flere ganger, så virker det som slanker deg? Det er så viktig å spise nyttig mat, lettprodukter er ofte ikke det. Jeg ville heller spist 2 skriver med grovbrød med avokado og tomat, evnt hjemmelaget hummus med agurkskiver, enn rugsprø med syltetøy. Hva med jarlsberg ost med paprika på? Her får du mindre prosessert mat, og langt bedre næringsstoffer. Sammenlignet med Philadelphia, så er det 4 x mer kalsium, 3 x mer magnesium, 4 x mer sink, mer b12, osv. Fet fisk er også supert å ha som pålegg, fordi det gir også viktig næring som omega 3, d vitamin, m.m. Røkelaks, røkt peppermakrell, etc. Anonymkode: 6becc...371 Har gått ned 11 kilo, fint å gå ned et par til, men så er det å holde det stabilt som er målet. Har lagt om kosten MYE. Spiser mye mer sunt og rene produkter nå enn tidligere og er også mer bevisst på proteiner og nyttige næringsstoffer. Spiser også feks. bremykt smør istedenfor lett/margarin. Kanskje bedre med vanlig philadelfia istedenfor lett der og da? Lett syltetøy tenkte jeg rett og slett pga, sukkerinnholdet... Men samtidig kjenner jeg at jeg går litt lei til tider, så må ha noe annet for variasjonens skyld, så spørsmålet er vel mer om det ødelegger alt med en slik kombinasjon innimellom eller ikke. Tenker da selvfølgelig ikke hver dag eller på alle knekkebrødene Fet fisk utgår fordi jeg får så sinnsyk halsbrann/sure oppstøt. Synd for jeg synes feks.laks er dritgodt. Prøver heller å få i meg omega 3 via chiafrø, valnøtter og kaviar. Anonymkode: 7409f...c81
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kroppen trenger næringsstoffer. Skal man leve på slankemat og lettprodukter, så må man knaske godt med vitaminer og mineraler i tillegg. Anonymkode: 6becc...371 Ja, men slanking er ikke et evighetsprosjekt (det skal i hvert fall ikke være det), så det går fint å leve på litt slunken mat en periode. Jeg har gått ned 45 kilo uten avocado og fet fisk, det går fint. Som sagt for en periode. En livsstil er det ikke. Anonymkode: 4696c...a62 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Har gått ned 11 kilo, fint å gå ned et par til, men så er det å holde det stabilt som er målet. Har lagt om kosten MYE. Spiser mye mer sunt og rene produkter nå enn tidligere og er også mer bevisst på proteiner og nyttige næringsstoffer. Spiser også feks. bremykt smør istedenfor lett/margarin. Kanskje bedre med vanlig philadelfia istedenfor lett der og da? Lett syltetøy tenkte jeg rett og slett pga, sukkerinnholdet... Men samtidig kjenner jeg at jeg går litt lei til tider, så må ha noe annet for variasjonens skyld, så spørsmålet er vel mer om det ødelegger alt med en slik kombinasjon innimellom eller ikke. Tenker da selvfølgelig ikke hver dag eller på alle knekkebrødene Fet fisk utgår fordi jeg får så sinnsyk halsbrann/sure oppstøt. Synd for jeg synes feks.laks er dritgodt. Prøver heller å få i meg omega 3 via chiafrø, valnøtter og kaviar. Anonymkode: 7409f...c81 Planteomega har ikke riktig sammensentning/opptaksevne som fisk, dessverre. Hvis du får sure oppstøt, så KAN det være fordi du trenger magnesium. Påvirker muskulaturen i fordøyelsen også, var til stor hjelp for meg for det samme. Neida, det ødelegger ingenting, men du kan jo droppe osten og syltetøyet og heller spise jarlsberg ost med paprika, eller den vanlige varianten av philadelphia med noen skiver agurk? Hummus (uten olje) er heller ikke det verste du kan spise, har du smakt hjemmelaget før? Anonymkode: 6becc...371
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Har gått ned 11 kilo, fint å gå ned et par til, men så er det å holde det stabilt som er målet. Har lagt om kosten MYE. Spiser mye mer sunt og rene produkter nå enn tidligere og er også mer bevisst på proteiner og nyttige næringsstoffer. Spiser også feks. bremykt smør istedenfor lett/margarin. Kanskje bedre med vanlig philadelfia istedenfor lett der og da? Lett syltetøy tenkte jeg rett og slett pga, sukkerinnholdet... Men samtidig kjenner jeg at jeg går litt lei til tider, så må ha noe annet for variasjonens skyld, så spørsmålet er vel mer om det ødelegger alt med en slik kombinasjon innimellom eller ikke. Tenker da selvfølgelig ikke hver dag eller på alle knekkebrødene Fet fisk utgår fordi jeg får så sinnsyk halsbrann/sure oppstøt. Synd for jeg synes feks.laks er dritgodt. Prøver heller å få i meg omega 3 via chiafrø, valnøtter og kaviar. Anonymkode: 7409f...c81 Gratulerer med vektnedgang forresten, veldig bra jobba! Anonymkode: 6becc...371
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, men slanking er ikke et evighetsprosjekt (det skal i hvert fall ikke være det), så det går fint å leve på litt slunken mat en periode. Jeg har gått ned 45 kilo uten avocado og fet fisk, det går fint. Som sagt for en periode. En livsstil er det ikke. Anonymkode: 4696c...a62 Men man legger jo litt på seg igjen når man begynner å spise mer kalorier/fett, og for mange fører det til at dette blir en livsstil. Anonymkode: 6becc...371
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men man legger jo litt på seg igjen når man begynner å spise mer kalorier/fett, og for mange fører det til at dette blir en livsstil. Anonymkode: 6becc...371 Skal man endre livsstil og gå ned på den måten må man selvsagt passe på vitaminer og mineraler. Men er målet slanking så går det fint, og man går bare opp igjen hvis man ikke justerer inntaket når en har nådd målet. Gjelder bare å være bevisst. Anonymkode: 4696c...a62
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Skal man endre livsstil og gå ned på den måten må man selvsagt passe på vitaminer og mineraler. Men er målet slanking så går det fint, og man går bare opp igjen hvis man ikke justerer inntaket når en har nådd målet. Gjelder bare å være bevisst. Anonymkode: 4696c...a62 Man må være bevisst og passe på vitaminer og mineraler uansett hvordan man spiser. Det er jo helt motstridende det du skriver, for da justerer man jo bare tilsvarende når man slanker seg. Anonymkode: 6becc...371
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Man må være bevisst og passe på vitaminer og mineraler uansett hvordan man spiser. Det er jo helt motstridende det du skriver, for da justerer man jo bare tilsvarende når man slanker seg. Anonymkode: 6becc...371 Men det gjør jo veldig få, når folk flest slanker seg endrer de ofte hva de spiser. Det er jo helt vanlig? Ingen kan leve på knekkebrød-dietten til evig tid for eksempel. Anonymkode: 4696c...a62
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men kroppen trenger næringsstoffer. Skal man leve på slankemat og lettprodukter, så må man knaske godt med vitaminer og mineraler i tillegg. Anonymkode: 6becc...371 Nå sier hun en gang i blant! Så det er nok ingen krise i forhold til vitaminmangel, eller går ut over slankingen. Så lenge kostholdet i bunn er bra, går det veldig fint å spise rugsprø med philadelphia light og syltetøy uten sukker. Rugsprø inneholder jo greit med fiber også. For et holdbart kosthold, kan man ikke være helt hysterisk når det gjelder diverse normale matvarer. Anonymkode: e2211...a3b 1
Lill3My Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): er dette OK pålegg på rugsprø en gang innimellom? Må finne på litt variasjon for å ikke gå lei. Kjenner egg og magert kjøttpålegg etc .trenger litt pause i ny og ne Anonymkode: 7409f...c81 Alt med.måte, trivsel er også viktig! For mindre prosesserte valg kan du bruke Snøfrisk sin smøreost, og eventuelt friske bær (eller fryste bær rørt sammen med litt søtning). Annet alternativ er cottage cheese med litt syltetøy, rørte bær eller.frukt. Ellers er peanøttsmør (usøtet og med 99% nøtter) e knallgodt.og også et søtt valg (for å variere med noe annet enn egg og kjøttpålegg, som du skriver).
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå sier hun en gang i blant! Så det er nok ingen krise i forhold til vitaminmangel, eller går ut over slankingen. Så lenge kostholdet i bunn er bra, går det veldig fint å spise rugsprø med philadelphia light og syltetøy uten sukker. Rugsprø inneholder jo greit med fiber også. For et holdbart kosthold, kan man ikke være helt hysterisk når det gjelder diverse normale matvarer. Anonymkode: e2211...a3b Jeg påpekte bare det faktum at man kan like gjerne spise jarlsberg ost som har mye bedre næring, enn å spise philadelphia OG syltetøy. Og nettopp Anonymkode: 6becc...371
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (På 9.11.2023 den 12.21): er dette OK pålegg på rugsprø en gang innimellom? Må finne på litt variasjon for å ikke gå lei. Kjenner egg og magert kjøttpålegg etc .trenger litt pause i ny og ne Anonymkode: 7409f...c81 ville heller valgt vanlig philadelphia, cottage cheese eller ricotta, og så rørt jordbær med litt chiafrø (og sukker). Da er det ikke lenger ultraprosessert, og både cottage cheese og ricotta er naturlig ganske magre. Anonymkode: 6c566...7bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå