Gå til innhold

Når var dere dårligst i forløpet av nylig gjennomgått covid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte såvidt å kjenne noe på mandag, så litt verre tirsdag, men negativ test. Så verre igjen onsdag, på dag tre og fikk da positiv test. I dag, på dag 4 er jeg verre igjen. Litt feber, ganske vondt i hode og bihuler og tett i nesen. Nyser i ny og ne. 

Lurer på om jeg kan forvente at dette er toppen? Jeg er innlagt på sykehus og må derfor være isolert på rommet. Det er veldig kjipt. Så håper på å bli bra til i morgen så jeg kan slippe ut. Eneste tiden jeg ser folk er når jeg får mat inn på rommet. 

Når hadde dere toppen av sykdommen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var dårligst den dagen det slo ut og  i ca et halvt døgn. Så følte jeg meg ganske bra et par dager, før jeg fikk en natt der jeg slet med å puste. Etter det så gikk det veldig greit. Slet med svimmelhet og at jeg var slapp et par uker.

Men , det oppleves forskjellig fra person til person. For noen er det kjapt overstått og for andre kan det ta tid. Håper det er kjapt overstått for din del.

God bedring ts !

Skrevet

Jeg var dårligst de to første dagene. Så gikk det to dager til med halvdårlig form, deretter bedre. 

Anonymkode: 98d1d...caa

Skrevet

Har enda ikke hatt covid. Nesten så jeg føler meg litt spesiell.

Anonymkode: 0c115...197

Skrevet
Bøtteballetten skrev (2 timer siden):

Jeg var dårligst den dagen det slo ut og  i ca et halvt døgn. Så følte jeg meg ganske bra et par dager, før jeg fikk en natt der jeg slet med å puste. Etter det så gikk det veldig greit. Slet med svimmelhet og at jeg var slapp et par uker.

Men , det oppleves forskjellig fra person til person. For noen er det kjapt overstått og for andre kan det ta tid. Håper det er kjapt overstått for din del.

God bedring ts !

Ja, det er nok ganske ulikt fra person til person. Her er feberen stigende. 

Takk. :)

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var dårligst de to første dagene. Så gikk det to dager til med halvdårlig form, deretter bedre. 

Anonymkode: 98d1d...caa

Ok. Da håper jeg det samme gjelder meg. I såfall blir jeg bedre i morgen. Nå orker jeg lite. Heldigvis siden jeg er i "fengsel" på rommer mitt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe ja du er spesiell da. 😅 Kanskje du har den blodtypen som covid ikkr biter sånn på? En ansatt her tok meg med på kjøretur i går (med munnbind) og fortalte at han ikke har hatt covid og det er godt gjort mtp jobben hans. Han slår meg ikke som fanatisk med hygienen heller. Og det han sa var at han har en blodtype rhesus ett eller annet som gjør at det skal mye til for å få covid. Dette har jeg ikke noe hold i da. Bare noe han sa. 

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (2 timer siden):

Jeg begynte såvidt å kjenne noe på mandag, så litt verre tirsdag, men negativ test. Så verre igjen onsdag, på dag tre og fikk da positiv test. I dag, på dag 4 er jeg verre igjen. Litt feber, ganske vondt i hode og bihuler og tett i nesen. Nyser i ny og ne. 

Lurer på om jeg kan forvente at dette er toppen? Jeg er innlagt på sykehus og må derfor være isolert på rommet. Det er veldig kjipt. Så håper på å bli bra til i morgen så jeg kan slippe ut. Eneste tiden jeg ser folk er når jeg får mat inn på rommet. 

Når hadde dere toppen av sykdommen? 

Jeg syns jeg var veldig dårlig t.o.m i går, dag 4. Er fortsatt dårlig i dag, men nå er jeg mer sliten og hoster mye/er snørrete. Tett i hodet. 

Er du innlagt på sykehus pga covid? Hva slags behandling får man da? Det har jeg alltid lurt på. Er det oksygenmaske liksom? God bedring uansett ❤️ 

Skrevet

Jeg er på dag 6 nå, og føler en liten forbedring. Har ikke så intens hodepine og orket å ta en dusj før jeg måtte legge meg på sofan i dag. Har også fått tilbake litt matlyst og smakssans, så håper det går raskt fremover nå. 

Anonymkode: 4ba04...522

Skrevet (endret)
Ellie Italia skrev (38 minutter siden):

Jeg syns jeg var veldig dårlig t.o.m i går, dag 4. Er fortsatt dårlig i dag, men nå er jeg mer sliten og hoster mye/er snørrete. Tett i hodet. 

Er du innlagt på sykehus pga covid? Hva slags behandling får man da? Det har jeg alltid lurt på. Er det oksygenmaske liksom? God bedring uansett ❤️ 

Ok..jeg også er på dag fire nå. Hvis jeg teller med mandag hvor jeg bare kjente det såvidt. 

Neida jeg er innlagt i rusbehandling. Så er ikke pga covid jeg er lagt inn. Men vi blir isolert på rommet. 

Behandling for covid på sykehus er nok blant annet oksygen, slimløsende midler, hostedempende, febernedsettende, kuldeomslag ved høy temperatur etc. Noen spesielt dårlige legges i respirator. Og sikkert mye mer enn hva jeg har nevnt da. 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er på dag 6 nå, og føler en liten forbedring. Har ikke så intens hodepine og orket å ta en dusj før jeg måtte legge meg på sofan i dag. Har også fått tilbake litt matlyst og smakssans, så håper det går raskt fremover nå. 

Anonymkode: 4ba04...522

Ok. Ja håper du blir raskt bedre. Håper ikke jeg blir dårlig så lenge for det er noe shit å ligge isolert. Hjemme hadde jeg og vært alene, men hadde hatt hele boligen å bevege meg i og TV. Og min egen gode seng. :)

Endret av Purple_Pixiedust
Skrevet

Jeg ligger et noen dager foran deg i forløpet, men starten likner litt: Jeg hanglet litt, med lette symptomer og lett hodepine på lørdag og søndag. Negative tester disse to dagene.

På søndag kveld fikk jeg høy feber, men jeg tok ikke test før mandag morgen. Den var positiv, og da var jeg kjempedårlig. Svimmel som fy. Sterk hodepine. Snørr, nysing og hoste. Potte tett i nesen og bihulene. Jeg var skikkelig dårlig hele mandag og tirsdag.

Gradvis bedre i går og i dag. I dag er første dag jeg er sånn ca feberfri. Jeg er slapp og sliten ennå, men har fått igjen litt matlyst. Nese og bihuler er også tette ennå. Dessuten hoster jeg en del. 

Anonymkode: 88269...e9c

Skrevet

Jeg begynte å kjenne litt rusk i halsen en søndag kveld. Mandag gikk jeg på jobb, for litt rusk i halsen er ikke akkurat = syk.

I løpet av arbeidsdagen begynte jeg å bli litt dårlig, vondt i hodet, smerter i ryggen.

I løpet av de neste dagene frem til lørdag ble jeg dårligere og dårligere. Smerter i hele kroppen, feber, dårlig søvn, trøtt hele tiden, kvalmen, sår hals, hoste.

Fra lørdagen og ut uken etter begynte jeg å bli bedre og bedre, dog sakte.

Var borte fra jobb og syn i 2 uker.

Er rundt 2 måneder siden, og jeg hoster enda 😕 Første runde med covid hostet jeg i 4 måneder etter at jeg ble frisk. 

Anonymkode: 6cfcd...5ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg ligger et noen dager foran deg i forløpet, men starten likner litt: Jeg hanglet litt, med lette symptomer og lett hodepine på lørdag og søndag. Negative tester disse to dagene.

På søndag kveld fikk jeg høy feber, men jeg tok ikke test før mandag morgen. Den var positiv, og da var jeg kjempedårlig. Svimmel som fy. Sterk hodepine. Snørr, nysing og hoste. Potte tett i nesen og bihulene. Jeg var skikkelig dårlig hele mandag og tirsdag.

Gradvis bedre i går og i dag. I dag er første dag jeg er sånn ca feberfri. Jeg er slapp og sliten ennå, men har fått igjen litt matlyst. Nese og bihuler er også tette ennå. Dessuten hoster jeg en del. 

Anonymkode: 88269...e9c

Godt du er bedre. Virker som du hadde det noe verre enn meg. 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg begynte å kjenne litt rusk i halsen en søndag kveld. Mandag gikk jeg på jobb, for litt rusk i halsen er ikke akkurat = syk.

I løpet av arbeidsdagen begynte jeg å bli litt dårlig, vondt i hodet, smerter i ryggen.

I løpet av de neste dagene frem til lørdag ble jeg dårligere og dårligere. Smerter i hele kroppen, feber, dårlig søvn, trøtt hele tiden, kvalmen, sår hals, hoste.

Fra lørdagen og ut uken etter begynte jeg å bli bedre og bedre, dog sakte.

Var borte fra jobb og syn i 2 uker.

Er rundt 2 måneder siden, og jeg hoster enda 😕 Første runde med covid hostet jeg i 4 måneder etter at jeg ble frisk. 

Anonymkode: 6cfcd...5ee

Oi håper ikke jeg får det så lenge som deg. Bra du er bedre. :) Bra du har begynt å bli bedre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke jeg heller. Har faktisk ikke vært syk siden influensa i 2014. Så hvis jeg blir syk nå, kan jeg nok gå skikkelig ned for telling 😬

Anonymkode: 8d00e...b9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...