AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Budsjetts forhandlingene starter om kort tid. Da er det bare å håpe at de får gjennomslag for dette! Hva tenker dere? Anonymkode: 2a599...31e 5 4 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Jeg krysser fingrene😊 Anonymkode: b2c9c...761 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Hvis regjeringen faktisk ønsker at flere uføre jobber litt, er dette helt nødvendig. Kan jo håpe de faktisk innser det etterhvert. Dagens avkortingsregime sørger for at folk blir liggende på sofaen. Anonymkode: 5b96e...d11 15 1 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Tenker det er riltig vei å gå. Skal man ha uføre tilbake i jobb (de som kan) må man legge til rette for at de kan jobbe minst 20% stilling uten for mye plunder, det er en dag i uka. Anonymkode: c8308...b46 16
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Helt riktig vei å gå, ja. Ikke ofte jeg er enig med SV, men her er jeg faktisk enig. Anonymkode: 8edf0...019 10 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Om dagens regler blir videreført, vil en da kunne ligge på ca 170000 i inntekt før det blir trekk i trygden. Det høres veldig bra ut. Anonymkode: b2c9c...761 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 Tja, det blir jo enda større økonomiske forskjeller på de uføre som kan jobbe og de som ikke kan... Synes hele greia skulle vært skrotet og minstesatsen økt i stedet for. Anonymkode: 1c9cd...a70 12 9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, det blir jo enda større økonomiske forskjeller på de uføre som kan jobbe og de som ikke kan... Synes hele greia skulle vært skrotet og minstesatsen økt i stedet for. Anonymkode: 1c9cd...a70 Det er jo poenget, om det skal lønne seg å jobbe så må det jo være økonomisk forskjell på om man jobber eller ikke jobber. Når det er sagt så synes jeg ikke lønn er det eneste som teller for om man velger å jobbe eller ikke. Jeg er ufør og jobber litt fordi jeg liker det pga mestringsfølelse og det sosiale. Anonymkode: a2588...f73 8 2
Paneera Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 Flott. Det vil også gjøre at folk tørr å forsøke å jobbe en liten stillingsprosent uten å frykte å gå ned i inntekt. Noen kan da kanskje finne en stilling de trives med og gradvis komme tilbake til jobb. 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 Ufør og jobb må kunne kombineres enkelt! Er så mange som kan 1-2 dager i uken, men får ikke mulighet til dette heller. Fordi det er jo ingen arbeidsgivere som tilbyr dette, men tror helsevesenet kunne hatt ubytte av slike lave stillinger. Anonymkode: ad387...d2c 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ufør og jobb må kunne kombineres enkelt! Er så mange som kan 1-2 dager i uken, men får ikke mulighet til dette heller. Fordi det er jo ingen arbeidsgivere som tilbyr dette, men tror helsevesenet kunne hatt ubytte av slike lave stillinger. Anonymkode: ad387...d2c Å få stillinger med lav stillingsprosent er mulig i en god del jobber. Problemet er vel at arbeidsevnen til uføre ofte er uforutsigbar. De vil ikke klare å være produktive hver mandag. Selv er jeg heldig og har en jobb hvor jeg jobber hver mandag, men hvor arbeidsgiveren ikke er avhengig av meg og jeg gjør "det jeg får tid til". Jeg hadde ikke klart en jobb hvor jeg hver mandag hadde oppgaver som MÅTTE bli gjort for at jeg skulle beholde jobben. Anonymkode: a2588...f73 8
Spissrotte Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 Dette får de neppe gjennomslag for, men det kan nok bli økt med 0,1 fller 0,2G. Noe mer enn det vil sende et sognal om at det er helt greit å være 100% uføretrygdet, men likevel være i X % jobb. Det bør det ikke være. 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 Spissrotte skrev (Akkurat nå): Dette får de neppe gjennomslag for, men det kan nok bli økt med 0,1 fller 0,2G. Noe mer enn det vil sende et sognal om at det er helt greit å være 100% uføretrygdet, men likevel være i X % jobb. Det bør det ikke være. Slik er det jo allerede. Og både AP og SP har signalisert at de vil gå for dette. Anonymkode: b2c9c...761 2
Spissrotte Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slik er det jo allerede. Og både AP og SP har signalisert at de vil gå for dette. Anonymkode: b2c9c...761 I dag er den bare oå 0,4G. Jeg tviler ikke på at de kan finne på noe slikt, så uansvarlige som de er.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, det blir jo enda større økonomiske forskjeller på de uføre som kan jobbe og de som ikke kan... Synes hele greia skulle vært skrotet og minstesatsen økt i stedet for. Anonymkode: 1c9cd...a70 Er ikke alle uføre som kun jobber pga det økonomiske, men for å være en del av samfunnet. Føle at man bidrar, være sosial og ha noe å gjøre. Hvorfor skal det alltid tas hensyns til forskjeller? Det vil alltid være forskjeller. Skal alle få det samme fordi noen vil bittelitt ut i arbeidslivet igjen? De som feks ikke vil jobbe, skal de få samme godene? Nei, noe forskjell må det være gitt 👍 Anonymkode: 83347...055 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #16 Skrevet 9. november 2023 Hvorfor er det bra? Da blir det jo enda mer attraktivt med uføretrygd. Pengene burde heller brukes på å tilrettelegge arbeidslivet bedre, slik at det var mulig å jobbe og være syk samtidig. Dessuten bør man gjøre det mulig å være ufør i lavere prosent enn 50. Anonymkode: ab187...f5b 9 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 Spissrotte skrev (8 minutter siden): I dag er den bare oå 0,4G. Jeg tviler ikke på at de kan finne på noe slikt, så uansvarlige som de er. Det er galt at ikke uføre jobber, så er det galt om uføre jobber. Til lags åt alle kan ingen gjera. Anonymkode: b2c9c...761 8 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #18 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det bra? Da blir det jo enda mer attraktivt med uføretrygd. Pengene burde heller brukes på å tilrettelegge arbeidslivet bedre, slik at det var mulig å jobbe og være syk samtidig. Dessuten bør man gjøre det mulig å være ufør i lavere prosent enn 50. Anonymkode: ab187...f5b Husk at uføre er syke. Attraktivt my ass. Anonymkode: b2c9c...761 7 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #19 Skrevet 9. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det bra? Da blir det jo enda mer attraktivt med uføretrygd. Pengene burde heller brukes på å tilrettelegge arbeidslivet bedre, slik at det var mulig å jobbe og være syk samtidig. Dessuten bør man gjøre det mulig å være ufør i lavere prosent enn 50. Anonymkode: ab187...f5b Det finnes.. Vta og VtaO. Da økes fribeløpet til over 1G og arbeidsplassen får tilskudd for å tilrettelegge for ansatte som er ufør. Hvorfor skulle øking av fribeløp gjøre det mer attraktiv å være ufør? Fordi man kan jobbe litt vedsidenav en allerede veldig redusert inntekt? Anonymkode: 83347...055 4
Spissrotte Skrevet 9. november 2023 #20 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er galt at ikke uføre jobber, så er det galt om uføre jobber. Til lags åt alle kan ingen gjera. Anonymkode: b2c9c...761 Gjerne jobb om man kan, og bli trukket i uføretrygden etten kompensasjonsgrad, ikke få både uføretrygd og lønn for det. Andre får bare lønn for timene de legger igjen hos arbeidsgiver. 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå