AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Skal du ta influensavaksinen, eller har du gjort det? Jeg har i mange år tatt den da jeg jobbet i helsevesenet. Fikk da vaksinen på jobb. Så kom koronaen og vaksiner ble organisert og man måtte bare sette seg opp elektronisk, så fikk man time. Vaksinen var da gratis. Nå har jeg blitt uføretrygdet, og får ikke lenger vaksine på noen arbeidsplass, og må betale den selv, og inntekten har blitt vesentlig redusert. Jeg må innrømme at vaksinen blir da utsatt, men jeg vet jo at jeg burde ta den pga underliggende sykdom. Skulle tatt den, men må utsette den til trygden kommer i slutten av neste uke. Hva med dere andre? Anonymkode: 7d0b5...4f4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Jeg jobber i barnehage, de siste årene har vi fått den gratis gjennom jobben og da tar jeg den siden jeg får tilbudet og jeg vil beskytte barna mot influensa. Hadde jeg ikke fått den gratis hadde jeg ikke tatt den for min egen skyld da jeg ikke har noen underliggende sykdommer eller er i noen risikogrupper. Anonymkode: c5cad...842 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Får gratis via jobben, men ville tatt den uansett. Tar den hvert år, og har betalt selv flere ganger før. Er gravid, så da er jeg uansett i risikogruppe, så det er ekstra viktig nå. Har også bestilt time til covidvaksine. Anonymkode: e3a40...a1e 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Jeg får den gratis på jobb. Men om jeg ikke gjorde det, så ville jeg nok prøvd å tatt meg råd til den, siden jeg er i risikogruppe og kan bli satt ut av noen så lite som forkjølelse. Det går jo som regel bra, men plutselig en gang i blant så går det skikkelig dårlig. Anonymkode: 6ae9c...9ce
Purple_Pixiedust Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Fikk den der jeg er innlagt så da tok jeg den. Bruker ellers ikke å ta den.
hohumpf Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Har tatt den og får refusjon fra jobben.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 Jeg har betalt for å få den på apotek. Har omsorg for barn helt alene og velger å betale for influensavaksine hver høst. Vil ikke bli mer syk enn jeg må. Anonymkode: b3a64...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå