AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #21 Skrevet 9. november 2023 4 hours ago, Rogadame said: I oslo: pen å se på. I Stavanger: koselige og hyggelige Haha, ja det er litt løye. For i Rogaland vil man si «han e fine» at han er kjekk/pen, mens på Østlandet så betyr «han er fin» at han er en fin PERSON. Og motsatt: «kjekke» i Rogaland betyr omgjengelig og trivelig, mens det på Østlandet betyr fin å se på. Anonymkode: 3994d...270 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #22 Skrevet 9. november 2023 På min dialekt kan begge kjønn være kjekke. Da er de hyggelig og greie. På jobb omtaler vi pasienter som kjekke når de er stabile. Hadde aldri brukt ordet "kjekk" om mannen. Høres teit ut. Anonymkode: c7291...84d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #23 Skrevet 9. november 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: De som kalte meg kjekk var fra Stavanger... uff da. Anonymkode: 78967...0d3 Det er jo et komplement uansett, da! Folk liker jo å være rundt hyggelige og omgjengelige mennesker. Anonymkode: 3994d...270 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #24 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trenger ikke være klassisk pen for å være kjekk. Kan være sexy og barsk og utstråle maskulinitet. Som for eksempel Bruce Willis. Anonymkode: 862e3...756 Var Bruce Willis virkelig det beste eksempelet du kom på...? Anonymkode: c7291...84d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #25 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det utseende det er snakk om eller er det personlighet og utstråling? Både og? Anonymkode: 78967...0d3 Begge deler for min del. En kjekk mann har et tiltalende ytre, og/eller tiltalende væremåte. Anonymkode: f4431...3df
Hulderen Skrevet 9. november 2023 #26 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De som kalte meg kjekk var fra Stavanger... uff da. Anonymkode: 78967...0d3 Det er jo flott om de synes at du er hyggelig og grei! «Kjekk» er et positivt ord, selv om det er ulikt hva folk legger i det. Det er mye viktigere å ha en personlighet folk liker, enn et pent ytre. Selv om det beste er en kombinasjon 😉
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #27 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Var Bruce Willis virkelig det beste eksempelet du kom på...? Anonymkode: c7291...84d Absolutt!! Er ikke han kjekk? Anonymkode: 862e3...756
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #28 Skrevet 9. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Pen på en litt barsk og "maskulin" måte, om det gir mening? Ikke billedskjønn og perfekt, men tiltalende ansiktstrekk. Jeg synes f.eks. at Sam Heughan og Tom Ellis er kjekke Anonymkode: 447fc...548 Sam Heughan er veldig symmetrisk og pen, han har et langt over gjennomsnittet bra utseende. Hvis han ikke er billedskjønn så er de fleste menn ganske screwed : P Anonymkode: 78967...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #29 Skrevet 9. november 2023 1 hour ago, Hulderen said: Det er jo flott om de synes at du er hyggelig og grei! «Kjekk» er et positivt ord, selv om det er ulikt hva folk legger i det. Det er mye viktigere å ha en personlighet folk liker, enn et pent ytre. Selv om det beste er en kombinasjon 😉 Jeg ønsker å ha et bra utseende Anonymkode: 78967...0d3
Hulderen Skrevet 9. november 2023 #30 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg ønsker å ha et bra utseende Anonymkode: 78967...0d3 Da får du jobbe med det du kan. Være velstelt, ha en fin hårfrisyre. Være slank og veltrent. Finne ut hva du kler best: glattbarbert, skjegg eller tredagers. Dessuten være grei, hyggelig og blid. En blid person virker mye penere enn en som er sur og gretten. Det teller mye mer enn å gjette på hva noen har ment når de har kalt deg kjekk. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #31 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På min dialekt kan begge kjønn være kjekke. Da er de hyggelig og greie. På jobb omtaler vi pasienter som kjekke når de er stabile. Hadde aldri brukt ordet "kjekk" om mannen. Høres teit ut. Anonymkode: c7291...84d I innlandet sier vi begge deler : Han er kjekk. Og da snakker vi om en barsk fyr, ala Henry Cavill eller (for oss fossiler), Bruce Springsteen/ Jon Bon Jovi Men om noen føler seg kjekk igjen så betyr det at de har vært syke,. Kjell Kjekken derimot er en breial fyr som går av seg skoa 😄 Anonymkode: 87438...0da
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #32 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var Bruce Willis virkelig det beste eksempelet du kom på...? Anonymkode: c7291...84d 🤣 Anonymkode: 3b7e4...c01
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #33 Skrevet 9. november 2023 Jeg er østlending, og med kjekk mener jeg mener jeg bra utseende, maskulin og litt barsk/tøff. Eksempler kan være Sam Heugan, Trond Espen Seim, Petter Northug, Niklas Dyrhaug Med fin mener jeg bra utseende, men mangler litt på maskulinitet/barskhet. Eksempler kan være Henrik Thodesen, Nicolai Cleve Broch, Didrik Tønseth Med pen mener jeg at de kun har ett pent ytre, men mangler mye av det som jeg finner tiltrekkende hos menn... F.eks Jan Thomas, Harlem Aleksander, Med søt mener jeg de som ikke er så heldige utseendemessig, men som vinner seg skikkelig med personligheten, og dermed blir attraktive pga den.. f.eks Aslak og Stinius Maurstad, Aksel Hennie, Johannes Thingnes Bø Hvis han bare er grei eller kul er han han grei, hyggelig, men klarer ikke finne noe tiltrekkende ved utseendet hans.. Hvis han er kul, er han morsom i tillegg... Anonymkode: b7100...f8b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #34 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er østlending, og med kjekk mener jeg mener jeg bra utseende, maskulin og litt barsk/tøff. Eksempler kan være Sam Heugan, Trond Espen Seim, Petter Northug, Niklas Dyrhaug Med fin mener jeg bra utseende, men mangler litt på maskulinitet/barskhet. Eksempler kan være Henrik Thodesen, Nicolai Cleve Broch, Didrik Tønseth Med pen mener jeg at de kun har ett pent ytre, men mangler mye av det som jeg finner tiltrekkende hos menn... F.eks Jan Thomas, Harlem Aleksander, Med søt mener jeg de som ikke er så heldige utseendemessig, men som vinner seg skikkelig med personligheten, og dermed blir attraktive pga den.. f.eks Aslak og Stinius Maurstad, Aksel Hennie, Johannes Thingnes Bø Hvis han bare er grei eller kul er han han grei, hyggelig, men klarer ikke finne noe tiltrekkende ved utseendet hans.. Hvis han er kul, er han morsom i tillegg... Anonymkode: b7100...f8b Bra du har oversikt. 😃 Anonymkode: 3b7e4...c01 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #35 Skrevet 9. november 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Med søt mener jeg de som ikke er så heldige utseendemessig, men som vinner seg skikkelig med personligheten, og dermed blir attraktive pga den.. f.eks Aslak og Stinius Maurstad, Aksel Hennie, Johannes Thingnes Bø Anonymkode: b7100...f8b Aksel Hennie og Johannes ikke heldige utseendemessig? De ser jo helt vanlige ut. Anonymkode: 78967...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #36 Skrevet 9. november 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: det spørs men viss mannen har bra personlighet og er morsom så blir han automatisk kjekkere på utseende også Anonymkode: 7e031...33f Viktig å presisere at han blir «kjekkere». Altså mer kjekk enn han allerede var. En stygg fyr blir ikke kjekk av å være morsom. Et godt eksempel er Henrik Fladseth. Anonymkode: 55000...2e5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #37 Skrevet 9. november 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Viktig å presisere at han blir «kjekkere». Altså mer kjekk enn han allerede var. En stygg fyr blir ikke kjekk av å være morsom. Et godt eksempel er Henrik Fladseth. Anonymkode: 55000...2e5 Jeg synes ikke han er stygg. Anonymkode: 78967...0d3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #38 Skrevet 9. november 2023 Jeg bruker det for å beskrive noen jeg synes er pen å se på. Altså, det trenger ikke alltid å bety jeg er romantisk tiltrukket av vedkommende, men fortsatt en beskrivelse jeg bruker for å tilkjennegi at jeg synes at noen ser bra ut. Min mann får høre at han er kjekk hver dag. Anonymkode: 0ea28...689
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #39 Skrevet 9. november 2023 Rogadame skrev (8 timer siden): I oslo: pen å se på. I Stavanger: koselige og hyggelige Dette er bare så sant😆 Anonymkode: 5b3a8...634
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #40 Skrevet 10. november 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Pen på en litt barsk og "maskulin" måte, om det gir mening? Ikke billedskjønn og perfekt, men tiltalende ansiktstrekk. Jeg synes f.eks. at Sam Heughan og Tom Ellis er kjekke Anonymkode: 447fc...548 Hvordan i svingende er Sam Heughan "ikke billedskjønn"? Hva mener du med det? Hvor høye standarder er det mulig å ha? Dette utelukker 99% av menn. Jeg håper ikke det er vanlig at kvinner har så høye standarder. Anonymkode: 78967...0d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå