AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Er det utseende det er snakk om eller er det personlighet og utstråling? Både og? Jeg ser at det ofte er distinksjon mellom å kalle en mann kjekk og kalle en mann pen. Jeg har blitt kalt stygg, men også blitt kalt kjekk, så det er litt forvirrende for meg. Anonymkode: 78967...0d3
Rogadame Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 I oslo: pen å se på. I Stavanger: koselige og hyggelige 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 det spørs men viss mannen har bra personlighet og er morsom så blir han automatisk kjekkere på utseende også Anonymkode: 7e031...33f
exictence Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Jeg har altid ment hyggelig, helt til jeg forstod at mange mente det som pen. Jeg tror det er vanlig å tenke pen når du bor på østlandet et sted
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Kjekk handler bare om utseendet. Anonymkode: 667f8...c23 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 1 minutt siden, exictence said: Jeg har altid ment hyggelig, helt til jeg forstod at mange mente det som pen. Jeg tror det er vanlig å tenke pen når du bor på østlandet et sted Okei, jeg visste ikke at det var forskjeller mellom landsdelene, da blir det enda litt mer forvirrende. Anonymkode: 78967...0d3 1
Laraa Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det utseende det er snakk om eller er det personlighet og utstråling? Både og? Jeg ser at det ofte er distinksjon mellom å kalle en mann kjekk og kalle en mann pen. Jeg har blitt kalt stygg, men også blitt kalt kjekk, så det er litt forvirrende for meg. Anonymkode: 78967...0d3 Betydingen har endret seg de siste årene. Hadde du spurt bestemoren din hva en kjekk mann betyr, vil hun si snill og oppegående. I gamle sanger og filmer er en kjekk mann en trivelig fyr. Unge i dag ser nok kjekk kun som utseendemessig bra
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 5 minutter siden, Rogadame said: I oslo: pen å se på. I Stavanger: koselige og hyggelige De som kalte meg kjekk var fra Stavanger... uff da. Anonymkode: 78967...0d3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 For meg betyr det et tiltalende ytre + at han har det lille ekstra. Da jeg traff samboer så jeg jo at han var en pen mann. Men han har det lille ekstra, en morsom og varm personlighet som skinner gjennom, og ofte et lekent blikk som bare tilhører meg. Kombinasjonen er at han er dritkjekk i mine øyne. Anonymkode: a5c9a...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 Trenger ikke være klassisk pen for å være kjekk. Kan være sexy og barsk og utstråle maskulinitet. Som for eksempel Bruce Willis. Anonymkode: 862e3...756 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 Bor på Østlandet og for meg er det forskjell på kjekk pg pen. Kjekk er mye mer attraktivt enn pen - som ikke trenger å være attraktivt i det hele tatt. Hvis jeg syns en mann er kjekk er han maskulin, fysisk tiltrekkende, og gjerne en utstråling jeg liker. Hvis en mann er pen er det mer sånn jeg ser at han har et pent ansikt og kanskje kropp men det er uinteressant og treffer ikke noe i meg Anonymkode: b0fbc...b22 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 For å sitere George Costanza: 'I rather she'd hate me and thought I was good looking" Anonymkode: 78967...0d3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 Kjekk for meg handler om at han er hyggelig. (Kommer fra en plass melllm Bergen og Stavanger) men en kjekkas er en som er attraktiv og pen. Jeg har også forstått det som at østlandet sier kjekk til pen. Anonymkode: 89e32...959 1
Million Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Okei, jeg visste ikke at det var forskjeller mellom landsdelene, da blir det enda litt mer forvirrende. Anonymkode: 78967...0d3 Vestlendinger i slekten min sier at "det var kjekt" eller "han er så kjekk atte" og da mener de fint, hyggelig, grei. Vi på østlandet mener en mann er pen å se på, at han har et veldig godt utseende når vi sier at "han er kjekk". 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #16 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det utseende det er snakk om eller er det personlighet og utstråling? Både og? Jeg ser at det ofte er distinksjon mellom å kalle en mann kjekk og kalle en mann pen. Jeg har blitt kalt stygg, men også blitt kalt kjekk, så det er litt forvirrende for meg. Anonymkode: 78967...0d3 Deilig. Anonymkode: 3b7e4...c01 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Deilig. Anonymkode: 3b7e4...c01 Eller, at han har positiv utstråling og/eller holdning. Noe attraktivt i alle fall. Anonymkode: 3b7e4...c01
solflekken Skrevet 9. november 2023 #18 Skrevet 9. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjekk handler bare om utseendet. Anonymkode: 667f8...c23 Nei, dersom du bor på Vestlandet bruker de kjekk som f.eks. en gøy personlighet eller andre gøyale aktiviteter Endret 9. november 2023 av solflekken skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #19 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For å sitere George Costanza: 'I rather she'd hate me and thought I was good looking" Anonymkode: 78967...0d3 Hm, de fleste jeg ‘hater’ er fordi det er så irriterende at de ikke var good looking. 😅 skjønte aldri poenget med dem. Anonymkode: 3b7e4...c01
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #20 Skrevet 9. november 2023 Pen på en litt barsk og "maskulin" måte, om det gir mening? Ikke billedskjønn og perfekt, men tiltalende ansiktstrekk. Jeg synes f.eks. at Sam Heughan og Tom Ellis er kjekke Anonymkode: 447fc...548 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå