Gå til innhold

Hva mener damer når de kaller en mann "kjekk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det utseende det er snakk om eller er det personlighet og utstråling? Både og? Jeg ser at det ofte er distinksjon mellom å kalle en mann kjekk og kalle en mann pen. Jeg har blitt kalt stygg, men også blitt kalt kjekk, så det er litt forvirrende for meg.

Anonymkode: 78967...0d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han er pen å se på.

• Liker 3
Skrevet

I oslo: pen å se på.

I Stavanger: koselige  og hyggelige 

• Liker 5
Skrevet

det spørs men viss mannen har bra personlighet og er morsom så blir han automatisk kjekkere på utseende også

Anonymkode: 7e031...33f

Skrevet

Jeg har altid ment hyggelig, helt til jeg forstod at mange mente det som pen. Jeg tror det er vanlig å tenke pen når du bor på østlandet et sted

Skrevet

Kjekk handler bare om utseendet.

Anonymkode: 667f8...c23

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, exictence said:

Jeg har altid ment hyggelig, helt til jeg forstod at mange mente det som pen. Jeg tror det er vanlig å tenke pen når du bor på østlandet et sted

Okei, jeg visste ikke at det var forskjeller mellom landsdelene, da blir det enda litt mer forvirrende.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det utseende det er snakk om eller er det personlighet og utstråling? Både og? Jeg ser at det ofte er distinksjon mellom å kalle en mann kjekk og kalle en mann pen. Jeg har blitt kalt stygg, men også blitt kalt kjekk, så det er litt forvirrende for meg.

Betydingen har endret seg de siste årene.  Hadde du spurt bestemoren din hva en kjekk mann betyr, vil hun si  snill og oppegående.  I gamle sanger og filmer er en kjekk mann en trivelig fyr.  Unge i dag ser nok kjekk kun som utseendemessig bra

Skrevet
5 minutter siden, Rogadame said:

I oslo: pen å se på.

I Stavanger: koselige  og hyggelige 

De som kalte meg kjekk var fra Stavanger... uff da.

Skrevet

For meg betyr det et tiltalende ytre + at han har det lille ekstra. Da jeg traff samboer så jeg jo at han var en pen mann. Men han har det lille ekstra, en morsom og varm personlighet som skinner gjennom, og ofte et lekent blikk som bare tilhører meg. Kombinasjonen er at han er dritkjekk i mine øyne. 

Anonymkode: a5c9a...6aa

• Liker 2
Skrevet

Trenger ikke være klassisk pen for å være kjekk.

Kan være sexy og barsk og utstråle maskulinitet.

Som for eksempel Bruce Willis.

Anonymkode: 862e3...756

• Liker 2
Skrevet

Bor på Østlandet og for meg er det forskjell på kjekk pg pen. Kjekk er mye mer attraktivt enn pen - som ikke trenger å være attraktivt i det hele tatt. Hvis jeg syns en mann er kjekk er han maskulin, fysisk tiltrekkende, og gjerne en utstråling jeg liker. Hvis en mann er pen er det mer sånn jeg ser at han har et pent ansikt og kanskje kropp men det er uinteressant og treffer ikke noe i meg

Anonymkode: b0fbc...b22

• Liker 2
Skrevet

For å sitere George Costanza: 'I rather she'd hate me and thought I was good looking"

Skrevet

Kjekk for meg handler om at han er hyggelig. (Kommer fra en plass melllm Bergen og Stavanger) men en kjekkas er en som er attraktiv og pen. 
Jeg har også forstått det som at østlandet sier kjekk til pen. 

Anonymkode: 89e32...959

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Okei, jeg visste ikke at det var forskjeller mellom landsdelene, da blir det enda litt mer forvirrende.

Vestlendinger i slekten min sier at "det var kjekt" eller "han er så kjekk atte" og da mener de fint, hyggelig, grei.

Vi på østlandet mener en mann er pen å se på, at han har et veldig godt utseende når vi sier at "han er kjekk".

• Liker 1
Skrevet

Deilig. 

Anonymkode: 3b7e4...c01

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Deilig. 

Eller, at han har positiv utstråling og/eller holdning. Noe attraktivt i alle fall. 

Skrevet (endret)

Kjekk handler bare om utseendet.

Anonymkode: 667f8...c23

Nei, dersom du bor på Vestlandet bruker de kjekk som f.eks. en gøy personlighet eller andre gøyale aktiviteter

Endret av solflekken
skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet

For å sitere George Costanza: 'I rather she'd hate me and thought I was good looking"

Hm, de fleste jeg ‘hater’ er fordi det er så irriterende at de ikke var good looking. 😅 skjønte aldri poenget med dem. 

Skrevet

Pen på en litt barsk og "maskulin" måte, om det gir mening? Ikke billedskjønn og perfekt, men tiltalende ansiktstrekk. Jeg synes f.eks. at Sam Heughan og Tom Ellis er kjekke ;) 

Anonymkode: 447fc...548

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...