Gå til innhold

GONAL - f

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne med GONAL - f i morgen. Jeg har aldri brukt slike sprøyter før, og har sett på instruksjonsvideo. Ser forsåvidt greit ut der, men har et par spørsmål.

Hvordan syns du det var å sette sprøyten selv?

Og har det hendt det ikke har kommet væske ut av kanylespissen så du "manuelt" må ordne det?

Følger det med kanyler når man henter hun resepten, eller må det bes spesifikt om?

Anonymkode: a1419...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har brukt gonal-f en hel del ☺️

- Det var skummelt første gang, men syns de er veldig greie å sette selv.

- Litt usikker på hva du mener. Tenker du på når du har en nyåpnet penn og skal sjekke etter en væskedråpe? Det har skjedd noen få ganger ja

- Kanyler følger med i esken.

Lykke til! 🥰

Anonymkode: 9cc1a...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Har brukt gonal-f en hel del ☺️

- Det var skummelt første gang, men syns de er veldig greie å sette selv.

- Litt usikker på hva du mener. Tenker du på når du har en nyåpnet penn og skal sjekke etter en væskedråpe? Det har skjedd noen få ganger ja

- Kanyler følger med i esken.

Lykke til! 🥰

Ja, tenkte på nyåpnet penn og sjekking av væskedråpe. Var det lett å "fikse" de få gangene det har skjedd med deg?

Tusen takk for svar og for lykkeønskninger 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, tenkte på nyåpnet penn og sjekking av væskedråpe. Var det lett å "fikse" de få gangene det har skjedd med deg?

Tusen takk for svar og for lykkeønskninger 🥰

Ja, veldig lett - i praksis så vrir du bare litt på doseringsknappen og sprøyter ut bittelitt væske selv. Det er også et veldig bra hefte som viser alt med bilder i pakken ☺️Det er tatt høyde for dette ved at det er litt ekstra innhold i pennen. Så man trenger ikke være redd for å «sløse» bort noe da en penn på 300 inneholder i praksis litt mer enn 300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, veldig lett - i praksis så vrir du bare litt på doseringsknappen og sprøyter ut bittelitt væske selv. Det er også et veldig bra hefte som viser alt med bilder i pakken ☺️Det er tatt høyde for dette ved at det er litt ekstra innhold i pennen. Så man trenger ikke være redd for å «sløse» bort noe da en penn på 300 inneholder i praksis litt mer enn 300.

Tusen takk! Da settes det i gang med sprøyter i morgen 😃

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det gikk veldig fint! Jeg fikk opplæring av sykepleier, får du ikke det? 

Anonymkode: 91bdd...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp ferdig med første runde og var livredd, helt uten grunn. Sprøytene er veldig lett å sette og de har tynn spiss som er lett å få inn. Synes Fyremadel var litt verre men absolutt ikke vondt ☺️ Desinfisering til huden følger ikke med så det bør man kjøpe, ellers er alt i pakken. 

Anonymkode: 8e4cb...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nettopp ferdig med første runde og var livredd, helt uten grunn. Sprøytene er veldig lett å sette og de har tynn spiss som er lett å få inn. Synes Fyremadel var litt verre men absolutt ikke vondt ☺️ Desinfisering til huden følger ikke med så det bør man kjøpe, ellers er alt i pakken. 

Takk for tips om desinfisering, holder det med Pyrisept? 

Jeg leste bruksanvisning nå hvor det stod at første dose alltid skal tas under overvåking av lege, men jeg skal begynne hjemme. Er det pga fare for allergisk reaksjon? Jeg er nok hjemme alene når jeg skal sette første dose, så ble litt stressa for det.

Anonymkode: 872ea...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for tips om desinfisering, holder det med Pyrisept? 

Jeg leste bruksanvisning nå hvor det stod at første dose alltid skal tas under overvåking av lege, men jeg skal begynne hjemme. Er det pga fare for allergisk reaksjon? Jeg er nok hjemme alene når jeg skal sette første dose, så ble litt stressa for det.

Anonymkode: 872ea...74c

Ville gått for sånne servietter som ligner s»antibac, de har på apoteket. Jeg satt første sprøyte hjemme alene og hadde kun sett instruksjonsfilmen. Lykke til ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...