AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Jeg kom på nå, dagen etter at jeg ikke betalte noen ting for frakten. Kjøpte noe på nettet fra en privatperson og hun skulle velge det alternativet for betaling av frakt, så hvis hun gjorde det så regner jeg med at hun ikke måtte forhåndsbetale noe? Men er det i det hele tatt mulig å gi ut en pakke på Posten uten at mottaker betaler frakten hvis det er det som er oppgitt? Eller er det såpass lite vanntett system at det kan skje ved menneskelige feil? Jeg hadde en del pakker som skulle hentes, så kanskje hun bak disken kan ha tastet feil i kaoset? Er det noen her som vet hvordan det virker? Anonymkode: fd25b...065
Million Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Du får muligens et krav i posten eller på Digipost for den manglende portobetalingen. Det kan ha skjedd en feil, ja, i pakkekaoset, hvis du hadde mange pakker på en gang. Jeg ville ventet noen dager og sett om det kom et krav på frakten i posten først. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Frakten betales selvsagt av sender på forhånd. Anonymkode: b2d01...78d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Million skrev (3 minutter siden): Du får muligens et krav i posten eller på Digipost for den manglende portobetalingen. Det kan ha skjedd en feil, ja, i pakkekaoset, hvis du hadde mange pakker på en gang. Jeg ville ventet noen dager og sett om det kom et krav på frakten i posten først. Da får jeg bare vente og se Vet du noe om hvordan slikt oppdages? Må de på Posten sjekke det manuelt, eller fanges det opp av systemene? Synes jo det er litt rart om det ikke kommer feilmelding i systemet hvis en sånn pakke forsøkes utlevert uten betaling først. Anonymkode: fd25b...065
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Frakten betales selvsagt av sender på forhånd. Anonymkode: b2d01...78d Ikke nødvendigvis. Sender kan velge at kjøper betaler frakten ved henting. Anonymkode: fd25b...065
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke nødvendigvis. Sender kan velge at kjøper betaler frakten ved henting. Anonymkode: fd25b...065 Jepp, og hva heter den typen frakt? Anonymkode: b2d01...78d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp, og hva heter den typen frakt? Anonymkode: b2d01...78d Postoppkrav Anonymkode: fd25b...065 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp, og hva heter den typen frakt? Anonymkode: b2d01...78d Oppkrav. Anonymkode: 1ec62...550
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Postoppkrav Anonymkode: fd25b...065 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oppkrav. Anonymkode: 1ec62...550 Nettopp. Anonymkode: b2d01...78d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nettopp. Anonymkode: b2d01...78d Da er vi enige! Anonymkode: fd25b...065
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 Hvis det mangler betaling for en oppkravspakke blir det oppdaget når de ansatte gjør opp kassen etter stengetid. Og så må de gå gjennom alle kvitteringene for å finne den rette. Så det tar nok et par dager før du får kravet. Men det skal godt gjøres å levere ut oppkravspakke uten å ta betaling. Det kommer automatisk på skjermen når pakken skannes. Har du emballasjen fremdeles? Se på adresselappen. Er det en oransj trekant der det står oppkrav? Hvis ikke, så har sender betalt for frakten. Anonymkode: 79668...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nettopp. Anonymkode: b2d01...78d Hvorfor sier du at den selvsagt betales av avsender da? Anonymkode: 9e1fd...d3f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Postoppkrav Anonymkode: fd25b...065 Sender må fortsatt betale når pakken sendes. Anonymkode: 8a2cf...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå