Gå til innhold

Nylig adhd diagnose. Har du inspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.  Jeg er litt oppi årene og fikk nylig diagnosen adhd/add. 

Det har ligget i kortene lenge. Men uansett har jeg ikke sett nødvendighen med å utredes, siden heg har fungert ganske så bra med det. Og opplevd det mer som en superkraft enn et problem. Selv om det også har vært litt problematisk innimellom.  Men stort sett ikke.  Og da barna fikk diagnosen var jeg heller ikke i tvil om egen tilstand.

Det jeg stusser over på personlig plan, er jo at en diagnose for meg endrer i seg selv lite. Jeg har jo hatt dette hele livet, og fått mye kjeft for det uansett. Men ønsker nå medisiner da jeg ikke fungerer så bra i hverdagen. Begynner med mye arbeid i huset men ingenting ferdig og kaoset begynner å bli komplett. 

Så en diagnose for meg handler bare om å få litt hjelp på veien. Men jeg har fortalt det til to søsken. De er mildt sagt imot diagnosen, og istedenfor å si, å, så fint, da får du litt hjelp da. Så blir jeg nermest fortalt at dette er tull, og at jeg nå skal bli narkoman. Rus problemer har jeg forøvrig aldri hatt og medisinene gir ikke rus til noen med adhd. Så hvorfor møter man slike komentarer? Tror de at utredningen og forskningen er bare tull?

For meg blir det like dumt å si at sukkersyken til broren min er bare tull. Og at medisinene hans blir han narkoman av.

Og helt til sist. Finnes det kurs på adhd mestring. Og hvor og hvordan får man tilgang til det?

Anonymkode: 3c0ed...21c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...