AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Del Skrevet 9. november 2023 Hei. Vi skal arrangere loddsalg i bhg, og skal i den forbindelse ordne med litt gevinster. Tenkte å sende ut forespørsler til diverse bedrifter for å høre om de kan sponse med noe småtteri. Noen forslag til hvilke bedrifter jeg kan spørre? Anonymkode: bf566...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Del Skrevet 9. november 2023 Jeg bor i en småby og der spør vi lokale butikker og bedrifter. Bokhandler, leketøybutikk, sportsbutikk, rørleggerforretning, frisør, treningssenter, elektriker +++ Ofte lønner det seg å kjenne noen og å kontakte virksomheten personlig. En mail vil nok være det minst virksomme. Det ses på som en del av deltakelsen i lokalsamfunnet: man støtter noe (grupper, lag, foreninger), men det er også forventet at mottaker gir noe igjen ved å faktisk bruke lokale aktører selv. Mange forretninger pleier å gi ting som kanskje er på vei ut av sortimentet eller som ikke er det kuleste og mest etterspurte på hyllene (men likevel kurant), men også tjenester kan loddes ut. Noen ganger har en av matforretningene bidratt med fruktkurv. Vær oppmerksom på at butikkene kan ha fått mange av disse spørsmålene, og at mye snakk om dårlig økonomi i befolkningen i år, at det nærmer seg jul, lavere omsetning osv osv, gjør at premietigging kan gå litt tregere enn før. Anonymkode: 6a4e9...81f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Del Skrevet 9. november 2023 Det mest effektive er nok bekjentskaper. Noen bedrifter der daglig leder har hatt barn i barnehagen deres? Noen foreldre som kan spørre på eget arbeidssted? Er dette en kommunal eller privat barnehage? Vær obs på at det kan være vanskeligere for private, for det oppleves som å gi til de som alt tar ut fortjeneste. Hva skal loddsalget gå til inntekt for? Ikke alle saker gir mening for privat næringsliv å støtte. Om det er til oppussing av en privat barnehage, eller kassa til foreldreutvalget, må du kanskje være forberedt på at det er mindre aktuelt enn å gi noe til et lag/forening som jobber med aktiviteter for barn og unge i lokalmiljøet. Anonymkode: 5fa4a...790 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Del Skrevet 9. november 2023 Hvorfor kan ikke bare hver familie ta med en gevinst hver? Dette er vel det vanligste. Jeg er så utrolig lei av at bedrifter, familie, venner og naboer skal sponse alt barn skal være med på i form av dugnad og spons. Anonymkode: 7f3a4...b62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 9. november 2023 #5 Del Skrevet 9. november 2023 Som eier av en liten lokal bedrift syns jeg ikke du skal spørre bedrifter. Vi får tiggerhenvendelser i bøtter og spann. En barnehage er langt nede på lista over de jeg vurderer å støtte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Del Skrevet 9. november 2023 Takk for svar, dere. Vi bor på en liten plass, så det er begrenset med lokale butikker/bedrifter å spørre. Men skal såklart høre med de, samt finne ut av om noen som har tilhørighet til barnehagen på noe vis kanskje kan bidra med et eller annet. Virker som det var enklere å bli sponset før, sikkert fordi det har tatt helt av. Sendte ut mange mailer idag til både store og små bedrifter, fikk stort sett bare avslag. Å det er jo forståelig 😊 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor kan ikke bare hver familie ta med en gevinst hver? Dette er vel det vanligste. Jeg er så utrolig lei av at bedrifter, familie, venner og naboer skal sponse alt barn skal være med på i form av dugnad og spons. Anonymkode: 7f3a4...b62 Fordi vi skal ha kurvfest, så hver familie skal allerede bidra med mat og drikke. Derfor tenkte vi i Foreldrerådet at vi kan stå for gevinster. Mange har flere barn fordelt på forskjellige barnehager og skoler, og vi kan ikke "tvinge" folk til å ta med en gevinst, det kan fort bli kostbart for mange. Blir veldig ofte bare mye ræl og skrot også da. cassio skrev (2 timer siden): Som eier av en liten lokal bedrift syns jeg ikke du skal spørre bedrifter. Vi får tiggerhenvendelser i bøtter og spann. En barnehage er langt nede på lista over de jeg vurderer å støtte. Synd at du ser på det slik. Nå vet jeg ikke hvilken bedrift du har, men det å få gratis reklame for egen bedrift, gjerne lokalt slik at flere kanskje blir påminnet å handle der, må jo bare være fint. Dessuten tenker jeg at støtte må gå litt begge veier, faktisk. Skal alle handle lokalt, må faktisk bedriftene gi litt tilbake også. Men skjønner at du har dine hjertesaker, og at en barnehage ikke er øverst på lista. Anonymkode: bf566...b39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar, dere. Vi bor på en liten plass, så det er begrenset med lokale butikker/bedrifter å spørre. Men skal såklart høre med de, samt finne ut av om noen som har tilhørighet til barnehagen på noe vis kanskje kan bidra med et eller annet. Virker som det var enklere å bli sponset før, sikkert fordi det har tatt helt av. Sendte ut mange mailer idag til både store og små bedrifter, fikk stort sett bare avslag. Å det er jo forståelig 😊 Fordi vi skal ha kurvfest, så hver familie skal allerede bidra med mat og drikke. Derfor tenkte vi i Foreldrerådet at vi kan stå for gevinster. Mange har flere barn fordelt på forskjellige barnehager og skoler, og vi kan ikke "tvinge" folk til å ta med en gevinst, det kan fort bli kostbart for mange. Blir veldig ofte bare mye ræl og skrot også da. Synd at du ser på det slik. Nå vet jeg ikke hvilken bedrift du har, men det å få gratis reklame for egen bedrift, gjerne lokalt slik at flere kanskje blir påminnet å handle der, må jo bare være fint. Dessuten tenker jeg at støtte må gå litt begge veier, faktisk. Skal alle handle lokalt, må faktisk bedriftene gi litt tilbake også. Men skjønner at du har dine hjertesaker, og at en barnehage ikke er øverst på lista. Anonymkode: bf566...b39 Det er jo ikke «gratis» reklame når de i realiteten betaler for den med å gi dere noe. Anonymkode: 52da0...37f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 9. november 2023 #8 Del Skrevet 9. november 2023 Jeg synes faktisk slik er en uting å spørre om 🙈😅 Driver firma med nettbutikk selv og får ofte (særlig før jul og sommeren) forespørsler om å få sponset spesifikke produkter fra nettbutikken (altså de sender liste med hva de ønsker å motta). Jeg støtter gledelig hvis formålet er bra (og jeg velger ut premie selv), men når en skytterklubb, jenteklubb eller barnehage i en annen del av landet sender slike eposter, synes jeg det er tigging og avslår alle slike forespørsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 9. november 2023 #9 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synd at du ser på det slik. Nå vet jeg ikke hvilken bedrift du har, men det å få gratis reklame for egen bedrift, gjerne lokalt slik at flere kanskje blir påminnet å handle der, må jo bare være fint. Dessuten tenker jeg at støtte må gå litt begge veier, faktisk. Skal alle handle lokalt, må faktisk bedriftene gi litt tilbake også. Men skjønner at du har dine hjertesaker, og at en barnehage ikke er øverst på lista. Anonymkode: bf566...b39 Reklamen er ikke gratis, alt som er i butikken min er kjøpt og betalt. En gevinst gitt til f.eks en barnehage, 17.maikomite, idrettslag etc har temmelig begrenset verdi. Husker du hvem som ga gevinster sist du kjøpte lodd? Oppsøker du dem bevisst for å handle hos dem? Det gjør ikke jeg. Og som sagt, det er mange henvendelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #10 Del Skrevet 10. november 2023 Jeg jobber hos en statlig etat. Husker at vi hadde noen unger (7. klasse?) innom som spurte om vi kunne sponse dem med noen gevinster. Vi prøvde å forklare at vi neppe hadde så mye som var interessant, men det endte med at de fikk en pose kaffe (som vi ansatte hadde betalt...) og noen reklameartikler av type penner og musematter. (Bruker fremdeles noen musmatte?) Anonymkode: 008b5...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. november 2023 #11 Del Skrevet 10. november 2023 cassio skrev (15 timer siden): Som eier av en liten lokal bedrift syns jeg ikke du skal spørre bedrifter. Vi får tiggerhenvendelser i bøtter og spann. En barnehage er langt nede på lista over de jeg vurderer å støtte. Ser den, men om en har barn i den aktuelle bhg så gir en gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #12 Del Skrevet 10. november 2023 Her jeg bor elsker bedrifter å donere ting mot å få navnet sitt på, jeg kan gå innom elkjøp eller møbelhus feks, selv om det selvsagt ikke et dyreste ting, men har enda ikke opplevd at noen ikke gir. Men det er iiten plass og de fleste er sånn alle kjenner alle så alle stiller liksom opp Anonymkode: 94e0f...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå