AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #1 Skrevet 9. november 2023 Jeg sover mellom 7-8 timer hver natt, mer enn det er ikke mulig. Jeg trener 3 dager i uken og tar vitaminer så har ikke noe mangler (nylig tatt blodprøver og alt var fint). Allikevel er jeg kronisk trøtt og slapp. Er sp lei av å ha lite energi! Har kommet til det punktet hvor jeg nå har måtte lære meg å drikke kaffe bare for å ikke være helt daff. Hva kan jeg gjøre for å ikke være så slapp? Jeg er ikke syk, har ingen mangler eller noe. Er egentlig helt frisk og fin Anonymkode: c36d0...86f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 har du mye å tenke på? Anonymkode: b2cf3...404
Ulla Ullsokk Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 (endret) Høres ut som meg før jeg begynte med d-vitaminer. Kjøp de sterkeste du får uten resept, 80mg. For meg var det som å slå på en bryter. Edit: jeg hadde heller ingen mangler, var innenfor normalen. Men vi er jo ikke like, så da trenger jeg mer, da. Endret 9. november 2023 av Ulla Ullsokk
Tunique Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Rosenrot og magnesium er bra tilskudd itillegg til sundt kosthold
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg sover mellom 7-8 timer hver natt, mer enn det er ikke mulig. Jeg trener 3 dager i uken og tar vitaminer så har ikke noe mangler (nylig tatt blodprøver og alt var fint). Allikevel er jeg kronisk trøtt og slapp. Er sp lei av å ha lite energi! Har kommet til det punktet hvor jeg nå har måtte lære meg å drikke kaffe bare for å ikke være helt daff. Hva kan jeg gjøre for å ikke være så slapp? Jeg er ikke syk, har ingen mangler eller noe. Er egentlig helt frisk og fin Anonymkode: c36d0...86f Hadde du høye eller lave verdier innenfor normalen på b12 og d vitamin? D vitamin bør minimum ligge på 75, og b12 over 4-500. Anonymkode: a8cc1...41b
Solnexy Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Jeg er helt enig, men for min del så er det vinter "depresjon". Jeg må minne meg selv på viktigheten med å være aktiv, men bytter ut trening med en lang rolig gå tur, spesielt de dagene det er sol ute. Jeg har også blitt flinkere til å lytte på kroppen og legger meg når jeg er trøtt. Jeg jobber turnus og nå på vinter halvåret kan jeg lett sove 12t før nattevakt og sier til meg selv at det er helt ok,enn om mye av dagen forsvinner. Det er helt iorden å ikke få gjort alt enn føler enn må i løpet av dagen.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 Har du prøvd lysterapi? Anonymkode: b75be...11f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har du prøvd lysterapi? Anonymkode: b75be...11f Hva gjør det? har sett litt annonser, men kjenner ingen som kan bekrefte/avkrefte helseeffekter(utover hudforbedring). Men interessant. Anonymkode: 707b4...75c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 avocado for magnesiun, rosiner for å jern, mango for sink, potassiunm får du fra koksvann, sodium fra agruk og ikke minst vitamin D - gå ut når det er sol ute og bare sitt i solen.. Anonymkode: b2cf3...404
Bombasi Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 Er jobben fysisk krevende og/eller stressfull, og at du trener intensivt 3 dager i uken, så kan det bli for mye over tid. I tillegg spørs det hvilket kosthold du har. For øvrig er det verdt å nevne at kaffe gir deg falsk energi, hvis du allerede har en sliten kropp, og kan gjøre at du pusher kroppen enda hardere på dens reservelager.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 For min del kom lav energi av at det var dårlig sirkulasjon i kroppen. En par turer til kiropraktor og en stor del til muskelmassasje har gitt stor bedring. Anonymkode: 53030...6e8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: avocado for magnesiun, rosiner for å jern, mango for sink, potassiunm får du fra koksvann, sodium fra agruk og ikke minst vitamin D - gå ut når det er sol ute og bare sitt i solen.. Anonymkode: b2cf3...404 Plantebaserte kilder til mineraler taes dårligere opp i kroppen, derfor er det særlig for magnesium behov for mange å ta ekstra tilskudd. Agurk har nesten ikke noe sodium, rødbeter har mange ganger mer. Vi tar ikke opp d vitamin på denne tiden av året. Anonymkode: a8cc1...41b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 Hei! Jeg ser at du skriver at du ikke kan få mer enn 7-8 timer søvn. Men er de timene av god kvalitet? Har du f. eks. en partner som snorker? Må du opp på do ila. natten? Jeg fikk en helt ny energi av å virkerlig prioritere søvn. Det vil si at jeg nå sover alene. Tar ikke med meg mobil eller pc på soverommet. (Jeg legger fra meg mobil og begrenser skjermbruk etter 2030.) Har helt mørkt soverom (lystette gardiner). Legger meg til fast tid. Hvis jeg av en eller annen grunn kjenner at jeg er mer våken enn vanlig rundt leggetid tar jeg 3 mg melatonin. Ingen kaffe eller te med koffein etter lunsj. Dette høres sikkert ut som kjedelige råd alle har hørt før😂 Men for meg har det som sagt gitt meg en helt ny energi og åpnet en ny verden. Anbefales på det sterkeste. Anonymkode: 7e51c...b97 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 Jeg vet ikke om det er noen hjelp, men jeg fikk rådet om å komme meg opp og bare gjøre enda mer selv om jeg føler meg trøtt. Er i småbarnsfasen så søvn er det minimalt av her i huset. Er dagene dine fulle av aktiviteter eller har du mye sofatid? Anonymkode: 9a66e...6ad
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Skrevet 9. november 2023 Alderen vet du Anonymkode: c62a8...76e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #16 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva gjør det? har sett litt annonser, men kjenner ingen som kan bekrefte/avkrefte helseeffekter(utover hudforbedring). Men interessant. Anonymkode: 707b4...75c Det gir mer energi i disse mørketider, kan også forbedre søvnen. Jeg har brukt det i nesten 2 uker nå, jeg føler at jeg blir litt mer våken, at jeg har litt mer energi, og at vinterdepresjonen har letta litt. Det sies at man skal bruke det i 2 uker før man får full effekt, så kan være det jeg føler bare er placebo, men det er helt greit så lenge jeg føler meg bedre 😊 Anonymkode: b75be...11f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alderen vet du Anonymkode: c62a8...76e Herrrrrrrregud Anonymkode: 1289d...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå