Gå til innhold

Vi skal ikke ha gaver i år.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke fokusere på samhold selv om man gir gaver? Hekt merkelig å sette det opp mot hverandre

Anonymkode: 00a36...cb6

• Liker 13
  • Nyttig 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Og dermed et skritt nærmere jehovas vitner

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi fokuserer på å være sammen.Da merker man hvor mye tid man har på julaften, sier Johannessen. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P4laLR/nordmenn-strammer-inn-julehandelen-vi-skal-ikke-ha-gaver-i-aar Synes det er så flott at de fokuserer på det som er viktig nemlig sammhold.

Anonymkode: c75db...65e

Har vokst opp med både gaver og samhold på julaften. Og det med en dysfunksjonell familie. Men på julaften var alt tipp topp. Samme har jeg med min familie. 

Og det starter når barna står opp. Da er det julestrømper og tv. Frem til middag.  Nå er de så store at leke gjør de jo ikke lengre. Fikser seg pent til middag. Litt pause før vi begynner med pakker, det er en og e oakke som åpnes. Mye tull og tøys frem til siste pakken.  Gjerne ca kl 24 eller 01 på natten. 

Anonymkode: c0bf4...5fc

• Liker 4
Skrevet
Lykkedykker skrev (5 minutter siden):

Og dermed et skritt nærmere jehovas vitner

Fikk du det ifra å være sammen i jula uten pakker?

Anonymkode: c75db...65e

Skrevet (endret)

Jeg synes det er fint å fokusere på samhold istedet for gaver. Det fins folk som har dårlig økonomi. Jeg synes personlig at det er mye "gavepress" ved jula. Jeg synes det er fint at folk kutter ned på gaver for da blir ikke "gavepresset" så stort. Det er spesiellt kjipt for folk med dårlig økonomi å måtte fortelle at de ikke kan gi annet enn "små" gaver. Er ikke alltid kjekt å måtte fortelle om økonomien sin til alle sammen. Noe som jeg synes er nokså privat. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har vokst opp med både gaver og samhold på julaften. Og det med en dysfunksjonell familie. Men på julaften var alt tipp topp. Samme har jeg med min familie. 

Og det starter når barna står opp. Da er det julestrømper og tv. Frem til middag.  Nå er de så store at leke gjør de jo ikke lengre. Fikser seg pent til middag. Litt pause før vi begynner med pakker, det er en og e oakke som åpnes. Mye tull og tøys frem til siste pakken.  Gjerne ca kl 24 eller 01 på natten. 

Anonymkode: c0bf4...5fc

De aller fleste klarer ko både samhold og gaver, selv i dysfunksjonelle familier sol du sier. Det ene utelukker ikke det sndre liksom.

Anonymkode: 00a36...cb6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

"Vi kutter ut gaver i år" sier hun, og i neste setning sier hun at de prioriterer julekalender.

24 gaver altså, i stedet for 25 :ler:

De hadde nok kommet billigere fra det hvis de hadde kuttet ut julekalender i stedet for julegaver.

Anonymkode: 84c9e...c6c

• Nyttig 1
Skrevet

Kan ha både samhold og pakker. Jeg personlig vil ha noe å åpne på julaften, om jeg så må ordne noe til meg selv eller ikke. Nå er vi bare tre stk pluss katt også så vi er ikke mange, men vi koser oss.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

"Vi kutter ut gaver i år" sier hun, og i neste setning sier hun at de prioriterer julekalender.

24 gaver altså, i stedet for 25 :ler:

De hadde nok kommet billigere fra det hvis de hadde kuttet ut julekalender i stedet for julegaver.

Anonymkode: 84c9e...c6c

Det var min første tanke også! Ikke rart det blir dyrt ! Ville heller kuttet den pakkekalenderen. 

Anonymkode: 3cb8f...7f1

• Nyttig 1
Skrevet

jeg håper det kommer en endring der ja. Men gavedryss er, i min erfaring, i høyst grad drevet av eldre generasjon. De 60+ mennesker, de har penger, de har store hus med uendelig lagringsplass, de har ikke lånerenter å tenke på. Mengde av ting som mine barn får i julegaver er skumle. Og vi bort i et rekkehus, vi har ikke plass. Flere ganger må vi la ting ligge igjen hos besteforeldre, fordi det er ting vi ikke har plass til, og ikke engang har plass i bilen for å kunne ta med..  

Anonymkode: 03f90...ece

Skrevet

Jeg ser heller ikke motsetningen. For meg er julaften både samhold og gaver. 

Anonymkode: ace94...471

Skrevet

Det er hyggelig å gi en oppmerksomhet til de man er glad i ❤️

Anonymkode: eb24c...db9

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...