Gå til innhold

Jeg menerjeg er født i slaveri

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er slik det er, dvs vi lever så lenge i dag at mange har 1/3-del av livet igjen når de blir pensjonister.

Men altså.. hva er alternativet? Er steinalderen målet?

Det som likevel kan "redde" oss fra arbeidslivet er kombinasjonen av KI og roboter. Om en kanskje ubehagelig nær fremtid så kan arbeidet vårt være erstattet av roboter. Da kan vi få så mye fritid vi vil.

Anonymkode: 678f5...e05

Du tenker veldig smalt i livet, du ser ingen andre fornuftige måter å drive et samfunn på enn det vi gjør i dag? Tid er penger, kun jag om profitt. Se hvor ødelagt arbeidslivet er blitt pga dette.

Anonymkode: fe4a0...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

umAxa skrev (8 timer siden):

Skal du være fri, så må du gjøre alt selv, og ikke benytte noen samfunnsordninger, fordi benytter du dem, så deltar du også i dem og ergo må bidra. Det starter med å lære deg et felles språk som man gjør på skolen, slik at vi kan kommunisere.

Her er noen eksempler for å frigjøre deg fra slaveri:

• Ikke gå på asfalterte veier som er finansiert av skattebetalere.
  • Ikke benytt helsevesenet.
  • Dyrk og sank din egen mat.
  • Tvinn gressfiber eller pels fra dyr til å lag dine egne klær.
  • Strømmen du benytter å taste dine ord er et strømnett bygget ut av felleskapet, så du kan like gjerne ta ut sikringene dine.

Så ja... skal du virkelig være fri fra slaveri, må du koble deg fra all samarbeid og systemer.

Buddah sa det vel best: Life is suffering, for uansett om du velger å være fri eller avhengig av et system, så byr begge alternativet en lidelse. En mer reel frihet er å kunne velge din lidelse.

Jeg kan jo jobb og betale for alt.  

Ts

Anonymkode: 5ef62...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/9/2023 at 11:22 AM, AnonymBruker said:

Jeg føler ikke nødvendigvis at jeg er født inn i slaveri, men jeg føler ofte at jeg er født inn i et hamsterhjul

Anonymkode: f023d...170

Hamsterhjulet har du valgt selv.

Anonymkode: 5b4a3...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The struggle itself towards the heights is enough to fill a man's heart. One must imagine Sisyphus happy."

-Albert Camus

Det betyr basically at det er selveste Kampen for tilværelsen som gir livet mening.

Anonymkode: d8042...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...