AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Skal flytte til Bergen, hvor er det best å bo? Fikk anbefalt Toppe, men så meg rundt der og likte ikke det jeg så … Anonymkode: e8697...20b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #2 Skrevet 9. november 2023 Dette kommer jo veldig an på budsjettet og hvor du jobber. Og hvilken interesser du har/prioriteringer. Jeg jobber i sentrum, liker utsikt og sol. Hadde likt å bo i Fjellsiden, men det har jeg ikke råd til, så da ble det Landås. Hvis du jobber i Loddefjord, bosetter du deg ikke i Salhus. Liker du sol, bor du ikke på Minde (Løvstakksiden). Anonymkode: a2c67...a3f 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Skrevet 9. november 2023 Jeg foretrekker stille og rolig nabolag, og har funnet meg godt til rette i Fana. Bor nært nok Nesttun og bybanen til at jeg ikke trenger bil for å dra til byen eller flyplassen, men landlig nok til å slippe trafikkstøy og naboer tett på. det er også særdeles lite kriminalitet akkurat her. Anonymkode: b017a...291 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette kommer jo veldig an på budsjettet og hvor du jobber. Og hvilken interesser du har/prioriteringer. Jeg jobber i sentrum, liker utsikt og sol. Hadde likt å bo i Fjellsiden, men det har jeg ikke råd til, så da ble det Landås. Hvis du jobber i Loddefjord, bosetter du deg ikke i Salhus. Liker du sol, bor du ikke på Minde (Løvstakksiden). Anonymkode: a2c67...a3f i Bergen... Det er veldig mange fine steder på Askøy. Ask f.eks. Ca 15/20 min å kjøre til sentrum. Hva vil du ha? Hus/hage? Har du barn? Skal du jobbe, har du bil, liker du å kjøre litt? Liker du naboer og fellesskap, eller mer en einstøing? Anonymkode: abf66...42f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Det er jo umulig å anbefale deg noe… hus? Leilighet? Familie? Uten barn? Hvor jobber du/dere? Budsjett? Osv Jeg har bodd flere steder (Gyldenpris, Kalfaret, sentrum og Fana) i ulike faser av livet, og likte meg alle stedene. Anonymkode: b940d...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Jeg hadde aldri flyttet til Toppe. Men er mange fine steder i Bergen. Hva er årsaken til at du flytter og hva er budsjetter? Kjøpe eller leie? Anonymkode: 3a558...c11
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #7 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (På 9.11.2023 den 6.49): i Bergen... Det er veldig mange fine steder på Askøy. Ask f.eks. Ca 15/20 min å kjøre til sentrum. Hva vil du ha? Hus/hage? Har du barn? Skal du jobbe, har du bil, liker du å kjøre litt? Liker du naboer og fellesskap, eller mer en einstøing? Anonymkode: abf66...42f Må kjøre ganske fort om du skal kjøre fra Ask til midt i Bergen. Vi brukte akkurat 30 minutter fra Ask (Spar) til jernbanestasjonen 13 minutter til Kleppestø. Er fint på Ask Anonymkode: ae04c...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #8 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må kjøre ganske fort om du skal kjøre fra Ask til midt i Bergen på 15/20 minutter. Vi brukte akkurat 30 minutter fra Ask (Spar) til jernbanestasjonen 13 minutter til Kleppestø. Er fint på Ask Rettet da litt av teksten ikke kom med Anonymkode: ae04c...fcf Anonymkode: ae04c...fcf
Mardina Skrevet 15. november 2023 #9 Skrevet 15. november 2023 Jeg er vokst opp i Åsane og trives selvfølgelig best der. Du har alt du trenger innen gangavstand. Jeg liker meg også godt i Fyllingsdalen. Og på Sotra, hvis man skal tenke litt utenfor Bergen. Bodde noen år på Sotra og trivdes godt 😊 1
Druid Skrevet 15. november 2023 #10 Skrevet 15. november 2023 Bergen har rimelig sentralisert kollektivtrafikk og du har absolutt ikke lyst å bruke bil om du kan unngå det, så det første du gjør er å finne arbeidsplass , senter og annen familie logistikk(barnehage, skole, aktiviteter) og roterer deg rundt det. Å havne ett sted der du er nødt å reise gjennom byen , eller enda verre, på tvers utenfor byen, er ikke noe du ønsker å leve med.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #11 Skrevet 15. november 2023 Toppe er utenfor byn på Åsane-siden. Greit der men den siden er en smeltedigel av alt fra drabant-blokker, industri, rekkehus og enebolig områder, til det fulllstendig landlige. Men alt er lett tilgjengelig frå Åsane: gode forbindelser til byn, et hav av butikker der man finner alt man trenger for resten av livet om man vil. Ikea ligger også der. Sentrum, Danmarkplass, Laksevåg er ikke noe særlig. Mye støy fra festing, mye tyverier, hardt narkomiljø, mye vinningskriminalitet. Loddefjord og Fyllingsdalen er mye blokker og litt grått, men Fyllingsdalen er sentrumsnært og har mye rimelige boliger og begge steder er det lett å komme seg fra asfaltjungel til natur så ingen krise å bo der heller. Årstad, Landås, Minde, Sandviken, Kalfaret er populært for de som liker nærhet til by og natur. Paradis og Fana er også favoritt for mange. Men det er ingenting galt med Toppe. Fint der. Anonymkode: b24d8...8ba
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #12 Skrevet 16. november 2023 Har forhørt meg litt rundt nå og skjønner at denne personen som anbefalte Toppe har tullet litt med meg… 🙄 Anonymkode: e8697...20b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #13 Skrevet 16. november 2023 Det kommer jo helt an på ørten faktorer... Nærhet til jobb, skole, barnehage, fritidsaktiviteter, turterreng, butikker, kollektivtransport, boligpriser, boligtyper og størrelser, nabolagsprofil, osv osv osv. Hva er viktig for deg? Det er mange steder som er fine å bo, men som er alt for upraktiske. Jeg bor i Fyllingsdalen, og elsker det. Jeg bor nært jobb, skole, barnehage, kjøpesenter, det er veldig godt kollektivtilbud, nært godt turterreng, osv. Mens andre synes det er for langt fra sentrum, for mange blokker og ikke "pent nok", osv. Anonymkode: 236cc...fff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå