Gå til innhold

"HARAM ! ! " Hvordan ville du som kvinne reagert eller tenkt om en muslim ga dette tilnavnet til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra media hører vi stadig om at dette tilnavnet blir benyttet i tide og utide mot kvinner.

Er dette akseptabelt? Burde dette være straffbart f.eks på lik linje som noen som kaster `rasistiske uttrykk mot mørkhudede?

Anonymkode: c7b43...fac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

HerreGud. 🤣

For meg er det helt haram at de sier haram. 

Anonymkode: 6c7d4...9f4

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fra media hører vi stadig om at dette tilnavnet blir benyttet i tide og utide mot kvinner.

Er dette akseptabelt? Burde dette være straffbart f.eks på lik linje som noen som kaster `rasistiske uttrykk mot mørkhudede?

Gjør vi det??

Det må jeg nesten få lese litt om, har du noen linker?

• Liker 7
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Gjør vi det??

Det må jeg nesten få lese litt om, har du noen linker?

Enig med Bålkaffe her, jeg ønsker også å se noen linker hvis dette stemmer.

Anonymkode: 34f2b...052

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber som lærer, og har flere svært konservative elever (jenter). Opplever ikke at de bruker begrepet mot meg som person, men de bruker det mot hverandre, og spesielt mot andre muslimer som ikke er like konservative, og valg de tar. Det finner jeg provoserende, men hadde ikke blitt provosert at de hadde sagt det om meg, som ikke deler deres kultur. 

Anonymkode: f07ce...afc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Haram betyr jo noe som er forbudt for oss muslimer. Vet ikke i hvilken sammenheng det blir sagt til en kvinne. Aldri hørt. 

• Nyttig 1
Skrevet

For meg er det et etternavn som er ganske vanlig her jeg bor 😄 

Anonymkode: 8dae1...5f4

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Er det Tyrkiske muslimske kvinner her da ? 😀

Skrevet

Hadde ikke brydd meg, for jeg gir blaffen i andre sine meninger

Anonymkode: e7eb9...0d2

Skrevet

Vel, ved episoder via å nekte å håndhilse har navnet Haram blitt brukt. Eks en lærerinne ved en utdeling.

• Nyttig 1
Skrevet

Man kan ikke bruke haram som tilnavn.

Nå dikter du bare 😂

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, ved episoder via å nekte å håndhilse har navnet Haram blitt brukt. Eks en lærerinne ved en utdeling.

De brukte ikke haram som tilnavn, de sa at det er haram for menn å håndhilse på kvinner. Dessuten skjedde denne ene hendelsen for flere år siden, så du kan vel ikke akkurat si at vi blir bombardert med slike hendelser i media.

• Liker 1
Skrevet

Å bli anklaget for å ikke leve i tråd med islam ville jeg tatt som en kompliment. Og svart "halal på'rei!"

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er halal, altså tillatt i følge islamister. Profeten var jo pedofil og han var jo det perfekte mennesket og selv moderate muslimer kan ikke ta avstand fra profeten.

Det meste av vestlige verdier er haram, bortsett fra penger og velferd. Likestilling er haram, kvinner som ikke dekker seg til er haram.

Homofiles rettigheter er haram, vestlig demokrati er haram så hvorfor så mange ønsker å komme til Europa skjønner jeg ikke med mindre de fantaserer om at islam skal ta over og at de samtidig skal klare holde på rikdommene. Islam er som kommunisme, det finnes ikke et eneste velfungerende land som lever etter disse ideologiene.

Anonymkode: b4197...dea

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre? Hvordan skulle det påvirke meg i grunn? Om de roper det etter meg, javel, fint for dem. Haram er jo ikke noe som betyr noe for meg. Synd for dem at de syntes jeg er haram. For meg spiller det ingen rolle.

Anonymkode: 9d819...191

• Liker 1
Skrevet

Haram er et sted i Norge.

Anonymkode: 3ec16...b4c

• Liker 1
Skrevet

En muslimsk mann har ikke injurerende kraft, og så er det en kommune.

IMG_3801.jpeg

Anonymkode: cbd45...020

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde tatt det som et kompliment :D 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 23.54):

De brukte ikke haram som tilnavn, de sa at det er haram for menn å håndhilse på kvinner. Dessuten skjedde denne ene hendelsen for flere år siden, så du kan vel ikke akkurat si at vi blir bombardert med slike hendelser i media.

Det skjedde vel i juni i år som er under 1/2 år siden

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ta-det-med-ro-og-pust-med-magen/o/5-95-1188610

Anonymkode: d7882...dc9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ha tenkt, som jeg alltid gjør, at jeg er overlykkelig over å ha trukket vinnerloddet og blitt født som jente inn i vestlig kultur.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...