AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Det kjennes i hvert fall sånn ut, og på tidlig ultralyd var det vanskelig å ta bra bilder av hele babyen på en gang fordi jeg i følge jordmor hadde en kontraksjon i livmora. Nå har jeg begynt å tenke over det, og jeg har ofte en sånn strammende følelse i livmora som jeg ikke kan huske å ha hatt før langt uti tredje trimester sist jeg var gravid. Er det normalt å få det så tidlig? Anonymkode: 0c524...aa5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Jeg hadde det fra ca uke 12 og resten av svangerskapet med nr 1 , med nr 2 begynte kynnere fra uke 17 og varte hele svangerskapet. Hvor vanlig det er vet jeg ikke Anonymkode: 0bff8...921
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Det er helt normalt. Man kjenner det ofte tidligere hvis man har vært gravid før (mange har det uten at de aner det). Anonymkode: 6a9e7...32a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Jeg fikk der fra uke 15 med første! Nå i andre graviditet har det kommet noe senere, fra uke 20 ca. Anonymkode: ef503...ce4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Dere som hadde det så tidlig, hvordan var fødselen? Fikk dere åpning uten å merke noe særlig av det? Moren min hadde også mye kynnere i andre svangerskap og visste ikke at hun holdt på å føde før jordmor kunne fortelle henne at hun hadde 7 cm åpning, som hun hadde fått av kynnere som ikke var vonde i det hele tatt! Håpet mitt er å oppleve noe av det samme 😅 Anonymkode: 0c524...aa5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som hadde det så tidlig, hvordan var fødselen? Fikk dere åpning uten å merke noe særlig av det? Moren min hadde også mye kynnere i andre svangerskap og visste ikke at hun holdt på å føde før jordmor kunne fortelle henne at hun hadde 7 cm åpning, som hun hadde fått av kynnere som ikke var vonde i det hele tatt! Håpet mitt er å oppleve noe av det samme 😅 Anonymkode: 0c524...aa5 Jeg måtte igangsettes lenge etter termin med begge, så det hadde ingenting å si for åpningen. Det ble også langvarige fødsler som varte i over 2 dager Anonymkode: 0bff8...921
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 2 svangerskap med kynnere fra ekstremt tidlig. Vonde "kroniske" kynnere hele svangerskapet med truende fortidligfødsel. Merket ikke forskjell på kynnere og rier så da jeg kom så langt at det nærmet seg fødsel så var jeg langt på vei. Type 7 cm før plutselig vannet gikk. 1 kom til termin og siste 4 uker før termin. Jeg ble fulgt nøye opp hele svangerskapene pga kynnere. Anonymkode: 36ff6...a8f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 Jeg hadde det hele svangerskapet. Livmora forbereder jo seg på fødsel. Anonymkode: bc2e8...8ac
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg måtte igangsettes lenge etter termin med begge, så det hadde ingenting å si for åpningen. Det ble også langvarige fødsler som varte i over 2 dager Anonymkode: 0bff8...921 Søren altså, haha. Men det er jo lov å håpe. AnonymBruker skrev (1 time siden): 2 svangerskap med kynnere fra ekstremt tidlig. Vonde "kroniske" kynnere hele svangerskapet med truende fortidligfødsel. Merket ikke forskjell på kynnere og rier så da jeg kom så langt at det nærmet seg fødsel så var jeg langt på vei. Type 7 cm før plutselig vannet gikk. 1 kom til termin og siste 4 uker før termin. Jeg ble fulgt nøye opp hele svangerskapene pga kynnere. Anonymkode: 36ff6...a8f Var grunnen til at du ble fulgt opp at kynnerne var vonde? Anonymkode: 0c524...aa5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Søren altså, haha. Men det er jo lov å håpe. Var grunnen til at du ble fulgt opp at kynnerne var vonde? Anonymkode: 0c524...aa5 Ja. Det var så heftig hele døgnet. Ikke premature rier, men fare for premature rier så derfor sjekket de for åpning hver tredje uke og fikk komme på sjekk når jeg ønsket det. Det ble noen innleggelser, men det gikk fint. Det sies at kynnere ikke skal være vonde, men det er bare tull. Kynnere kan være både ubehagelige, vonde og ikke merkbare. Men når man ikke kjenner forskjell på rier og kynnere så vil jeg anta at kynner kan være vonde;) Resten av fødselen var heller ikke noe problem med begge barna. Smerten endret seg når det nærmet seg press. Så livmoren hadde "trent" nok de månedene jeg gikk gravid. Anonymkode: 36ff6...a8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå