AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Fikk akutt helt sinnsykt jævlig vondt i det ene øret. Hadde halsbetennelse forrige uke, så trodde det kunne være ørebetennelse som følge av det. Tok Paracet som ikke hjalp i det hele tatt. I deseperasjon har jeg også prøvd kopp med varm klut mot øret og oppkappet løk i håndkle mot øret. Det er like hysterisk vondt!! Like før jeg ringer 113 😭 Noen tips? Anonymkode: abcfe...a50
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Jeg har ikke noen gode svar til deg, men jeg ville nok heller ringt legevakten og snakket med dem istedenfor 113. Anonymkode: 93dd4...f98 1
Thjelp Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Ring legevakten. Hadde vondt i øret i sommer jeg også, etter halsbetennelse. Hadde fått betennelse i øregangen. Fikk beskjed om at jeg skulle ha ring legevakten De var også redd for at det kunne være mastoiditt, det er sjeldent det, men de vil gjerne sjekke. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Thjelp skrev (2 minutter siden): Ring legevakten. Hadde vondt i øret i sommer jeg også, etter halsbetennelse. Hadde fått betennelse i øregangen. Fikk beskjed om at jeg skulle ha ring legevakten De var også redd for at det kunne være mastoiditt, det er sjeldent det, men de vil gjerne sjekke. Hva gjorde de med det? Antibiotika? Anonymkode: abcfe...a50
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fikk akutt helt sinnsykt jævlig vondt i det ene øret. Hadde halsbetennelse forrige uke, så trodde det kunne være ørebetennelse som følge av det. Tok Paracet som ikke hjalp i det hele tatt. I deseperasjon har jeg også prøvd kopp med varm klut mot øret og oppkappet løk i håndkle mot øret. Det er like hysterisk vondt!! Like før jeg ringer 113 😭 Noen tips? Anonymkode: abcfe...a50 Vi har 113 som er for type «jeg tror jeg har slag/hjerteinfarkt/ er døden nær. Og så har vi legevakten. Som er for «jeg tror det feiler meg noe som bør ha legetilsyn før 08.00 neste hverdag». Å ringe 113 er forbeholdt krise. Å ringe legevakt skal og bør du ha lav terskel for. Den er der for å forhindre at uhelsen din eskalerer retning krise, eller at du får en varig senskade. Dette har mange ikke med seg hjemmefra, dessverre. Samfunnsforståelsen i mange hjem er relativt lav. Så det er min formidling til deg. Differansen mellom legevakt (leger på bakvakt for deg, ok å ringe i slike tilfeller) og 114 (ringer kun når du tror du dør) Anonymkode: 26ac7...d10 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fikk akutt helt sinnsykt jævlig vondt i det ene øret. Hadde halsbetennelse forrige uke, så trodde det kunne være ørebetennelse som følge av det. Tok Paracet som ikke hjalp i det hele tatt. I deseperasjon har jeg også prøvd kopp med varm klut mot øret og oppkappet løk i håndkle mot øret. Det er like hysterisk vondt!! Like før jeg ringer 113 😭 Noen tips? Anonymkode: abcfe...a50 Nei du ringer ikke 113 Anonymkode: 84b84...693 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 Tenk å henge seg sånn opp i et flåsete og særdeles dårlig forsøk på å beskrive hvor vondt det er. Jeg lurer på om andre har vært borti lignende smerte og hva det kan være. For å være overtydelig: NEI, JEG HADDE IKKE TENKT Å RINGE 113 PÅ ORDENTLIG. Jeg har ikke tenkt å ringe legevakten en gang. Drar evt til fastlege i morgen hvis de har tid og anledning. Driter i det, men har noe inni gamperompa til smerter. Jeg betyr ingenting. Har masse psykiske plager så har ikke tenkt å ta opp noe unødvendig kapasitet. Ok? ts Anonymkode: abcfe...a50 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Har du prøvd å ta en hvitløksbåt i øret? Det kan hjelpe. Anonymkode: 90247...02e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tenk å henge seg sånn opp i et flåsete og særdeles dårlig forsøk på å beskrive hvor vondt det er. Jeg lurer på om andre har vært borti lignende smerte og hva det kan være. For å være overtydelig: NEI, JEG HADDE IKKE TENKT Å RINGE 113 PÅ ORDENTLIG. Jeg har ikke tenkt å ringe legevakten en gang. Drar evt til fastlege i morgen hvis de har tid og anledning. Driter i det, men har noe inni gamperompa til smerter. Jeg betyr ingenting. Har masse psykiske plager så har ikke tenkt å ta opp noe unødvendig kapasitet. Ok? ts Anonymkode: abcfe...a50 Tull. Ring legevakta og få hjelpen du sårt trenger, det fortjener du like mye som alle andre. Anonymkode: 4cb91...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Som barn pleide jeg å få en bomullsdott dynket i varm (mat)olje i øret når jeg hadde veldig vondt i forbindelse med sykdom. Det tar jo ikke bort smerten, men det lindrer. Men aner ikke om dette er anbefalt per i dag... Ellers er rådet jeg har hørt fra helsepersonell at man bør kontakte lege/legevakt dersom smerten varer lenger enn et døgn. Du kan også prøve med ibux i tillegg til paracet. Håper det gir seg raskt, så slitsomt å ha vondt ❤️ Anonymkode: 7b2a5...fed
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tenk å henge seg sånn opp i et flåsete og særdeles dårlig forsøk på å beskrive hvor vondt det er. Jeg lurer på om andre har vært borti lignende smerte og hva det kan være. For å være overtydelig: NEI, JEG HADDE IKKE TENKT Å RINGE 113 PÅ ORDENTLIG. Jeg har ikke tenkt å ringe legevakten en gang. Drar evt til fastlege i morgen hvis de har tid og anledning. Driter i det, men har noe inni gamperompa til smerter. Jeg betyr ingenting. Har masse psykiske plager så har ikke tenkt å ta opp noe unødvendig kapasitet. Ok? ts Anonymkode: abcfe...a50 Det går ann å svare uten å være frekk og hissig. Anonymkode: 84b84...693 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Tenk å henge seg sånn opp i et flåsete og særdeles dårlig forsøk på å beskrive hvor vondt det er. Jeg lurer på om andre har vært borti lignende smerte og hva det kan være. For å være overtydelig: NEI, JEG HADDE IKKE TENKT Å RINGE 113 PÅ ORDENTLIG. Jeg har ikke tenkt å ringe legevakten en gang. Drar evt til fastlege i morgen hvis de har tid og anledning. Driter i det, men har noe inni gamperompa til smerter. Jeg betyr ingenting. Har masse psykiske plager så har ikke tenkt å ta opp noe unødvendig kapasitet. Ok? ts Anonymkode: abcfe...a50 Håper du får psykologhjelp. Anonymkode: 97707...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 Høres ut som ørebetennelse, det er ekstremt smertefullt. Hadde det i voksen alder en gang hvor trommehinne sprakk til slutt. Hadde så smerter at jeg ikke klarte være i ro. Du kan ringe legevakt men sjeldent de gjør noe spesielt om de ser at det har kommet for langt. Mulig du kan få noe smertestillende. Anonymkode: 78161...3c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå