Gå til innhold

Noe som kan gjøres for å bli fortere frisk fra corona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På dag 5 med corona nå. Generelt dårlig allmenntilstand, feber opp mot 39, intens hodepine, vondt i bihulene, dotter i ørene som ikke blir borte, mistet smak/luktesans ++ men ikke noe kortpustet 

har ligget rett ut, spist Paracet og drukket mye. Men må snart komme meg på beina igjen, noen som har noen tips som kanskje kan funke??

Anonymkode: 71997...ca3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke noe som fungerer raskt dette, men tilskudd av sink (både for immunforsvar og smak/luktesans), og d vitamin (immunforsvar) er generelt lurt. Tar jo tid for kroppen å ta opp dette, men lurt å bruke som forebyggende. 

Jeg ville kjøpt ferskpresset appelsinjuice og drukker 1 liter daglig (IKKE konsentrat). I tillegg ville jeg drukket mye sitronvann, og brukt MYE sitron. Skvis det i vannet. Ligg under flere lag med dyner/pledd og svett det ut.

Kald klut på magen for å få ned feber, undervurdert. 

Anonymkode: fb6a1...5da

Skrevet

Vaksinasjon i forkant.

Anonymkode: 5b358...5e7

Skrevet

Ligg i sengen, ta Paracet, drikk vann, spis, dusj, ha god sengehygiene. Vask hendene ofte. Smør deg med krem. Puss tenner. 

Anonymkode: 8c4f8...816

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

På dag 5 med corona nå. Generelt dårlig allmenntilstand, feber opp mot 39, intens hodepine, vondt i bihulene, dotter i ørene som ikke blir borte, mistet smak/luktesans ++ men ikke noe kortpustet 

har ligget rett ut, spist Paracet og drukket mye. Men må snart komme meg på beina igjen, noen som har noen tips som kanskje kan funke??

Beklager, skjønner jeg har bæsjet på leggen med innlegget mitt. Prøve sitron-tipset, kanskje? 🤔

Anonymkode: 8c4f8...816

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vaksinasjon i forkant.

Vaksinen hjelper lite. Man blir dausjuk selv om man har 3 vaksiner

Anonymkode: 961be...c26

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vaksinasjon i forkant.

Har 3 vaksiner + hatt corona en gang før. Da merket jeg omtrent ingen ting. Så synes det er ekstra rart jeg er så dårlig nå…

Skrevet

Jeg er i samme situasjon, og det blir bare verre :( Merker at jeg er ekstremt tørst. Drikker som en kamel kjenns det som. Så det er viktig å få i seg nok væske. Både vann og te med honning syns jeg funker. Paracet, frukt, spicy mat og søvn! Ellers bare hvile. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...