Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommentarene kommer uprovosert, mens man minst venter det;  

Hvilke kommentarer har du fått av personen som du forventet skal bygge deg opp, men som river deg ned isteden ?

Her er en; mamma liker deg mindre og mindre. 

Anonymkode: 68684...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Tror du hadde fungert bedre helt alene, altså ikke i et forhold»

Anonymkode: 1d611...a03

• Liker 1
Skrevet

«Du må slutte å innbille deg at du er spesiell» 

Anonymkode: 96195...896

• Liker 1
Skrevet

Dette er vel ikke gaslighting? Er ikke det når man gjør og sier ting som får personen man gjør det mot til å tvile på egne handlinger?

At svigermor liker deg mindre og mindre er slemt og unødvendig å si, men ikke nødvendigvis usant?

Anonymkode: 3ed4e...644

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

"Kan du kke bare ligge deg til den stillingen? Nyt det."

Anonymkode: 2890a...447

• Liker 1
Skrevet

«Mamma føler seg aldri velkommen her» «Du må komme deg ned fra tronen din» og «Du lager alltid en sak ut av en ikke-sak» 

Anonymkode: 2d3e7...612

• Liker 1
Skrevet

Fra min daværende kjæreste: "Jeg har tenkt over det du sa om at jeg sier ting som sårer deg. Jeg har kommet frem til at du er svak."

Anonymkode: f8beb...db0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er vel ikke gaslighting? Er ikke det når man gjør og sier ting som får personen man gjør det mot til å tvile på egne handlinger?

At svigermor liker deg mindre og mindre er slemt og unødvendig å si, men ikke nødvendigvis usant?

Man tviler jo på seg selv da.. når noen sier svigermor liker en mindre og mindre..

Skrevet

Fra min daværende kjæreste: "Jeg har tenkt over det du sa om at jeg sier ting som sårer deg. Jeg har kommet frem til at du er svak."

Anonymkode: f8beb...db0

😂

• Liker 2
Skrevet

Gaslighting er at man stiller spørsmål ved egen virkelighetsoppfatning, som igjen gjør at man begynner å tvile på seg selv, at man blir desorientert osv. Dette kan absolutt være gaslighting hvis man alltid har hatt et inntrykk av at svigermor liker deg, hun kanskje har gitt uttrykk for det selv, men så begynner plutselig ens partner å fore en meg slike fortellinger.

Til ts:

Min eksmann kunne si "jeg har aldri gjort noe slikt", selv om han slo meg 5 minutter tidligere. Da forklarte han det bort med at det egentlig ikke var slag, det var egentlig ikke vold, at hvis han hadde gjort noe slikt var det min feil osv.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommentarene kommer uprovosert, mens man minst venter det;  

Hvilke kommentarer har du fått av personen som du forventet skal bygge deg opp, men som river deg ned isteden ?

Her er en; mamma liker deg mindre og mindre. 

Høres bare ut som fakta. Er vel ikke uvanlig å ikke komme overens med svigermor. 

SPOCA skrev (8 minutter siden):

Gaslighting er at man stiller spørsmål ved egen virkelighetsoppfatning, som igjen gjør at man begynner å tvile på seg selv, at man blir desorientert osv. Dette kan absolutt være gaslighting hvis man alltid har hatt et inntrykk av at svigermor liker deg, hun kanskje har gitt uttrykk for det selv, men så begynner plutselig ens partner å fore en meg slike fortellinger...

Det kan vel være så lite mystisk som at svigermor er konfliktsky. 

Anonymkode: a2768...e7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres bare ut som fakta. Er vel ikke uvanlig å ikke komme overens med svigermor. 

Det kan vel være så lite mystisk som at svigermor er konfliktsky. 

Anonymkode: a2768...e7b

Mulig, men det må sees i kontekst. Det kan godt være den som skrev det også har helt rett.

Skrevet

En av de mange tingene min utro eks gjorde: Jeg fant samtaler mellom han og en jente, med masse hjerter osv, han snudde det til at jeg var sjalu og psyko, jeg måtte jo forstå at han måtte få lov til å ha venner. Sånne ting gjorde han mye av, jeg lurte ofte på om det var jeg som var helt urimelig og blåst. 
Heldigvis er han en eks nå. 

Anonymkode: d67c0...679

Skrevet
SPOCA skrev (15 minutter siden):

Gaslighting er at man stiller spørsmål ved egen virkelighetsoppfatning, som igjen gjør at man begynner å tvile på seg selv, at man blir desorientert osv. Dette kan absolutt være gaslighting hvis man alltid har hatt et inntrykk av at svigermor liker deg, hun kanskje har gitt uttrykk for det selv, men så begynner plutselig ens partner å fore en meg slike fortellinger.

Til ts:

Min eksmann kunne si "jeg har aldri gjort noe slikt", selv om han slo meg 5 minutter tidligere. Da forklarte han det bort med at det egentlig ikke var slag, det var egentlig ikke vold, at hvis han hadde gjort noe slikt var det min feil osv.

Helt grusomt. :( Glad du kom deg vekk! 

Skrevet
SPOCA skrev (1 time siden):

Til ts:

Ja, partner gjør det samme her. Hn slår ikke, men det er på grensen. Hn fornekter ting hn har sagt og gjort eller mener jeg har feiltolket situasjonen. Men det skjer for ofte, så jeg har skjønt tegningen nå.. Flere ganger pr uke, i perioder skjer det daglig. Blir sliten av det

Skrevet

Min kamerat synes ikke du er noe pen.

Ok det altså, kunne ikke brydd meg mindre om hva hans fyllaidiot av en kompis mente om meg, men hvorfor si noe slikt, bare helt ute av det blå? 

Forøvrig sagt av minst attraktive mannen jeg har hatt forhold til, men det hadde aldri falt meg inn å påpeke ovenfor ham at jeg var klar over det, eller at mine venninner også hadde påpekt det. 

Kom flere slike plutselige stikk fra samme mann, så han ble jo eks ganske fort. 

Skrevet

Meg: "Du lovte jo at du skulle ta foreldresamtalen i morgen".

Han: "Det har jeg aldri sagt"

Meg: "Jo, se her; du skrev det på mail"

Han: "Du må jo skjønne at det ikke var det jeg mente"

Anonymkode: 4f281...24f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Meg: "Du lovte jo at du skulle ta foreldresamtalen i morgen".

Han: "Det har jeg aldri sagt"

Meg: "Jo, se her; du skrev det på mail"

Han: "Du må jo skjønne at det ikke var det jeg mente"

🤣 Herregud

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🤣 Herregud

Haha, jeg ble så paff at jeg hadde ikke ord! Jeg hadde blitt obs på gaslightingen hans tidligere, og passet på å avtale alt skriftlig på mail eller sms for å kunne vise til det om han nektet på hva som hadde blitt sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...