Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av hvilke årsaker kan fødsel bli igangsatt før termin?

Anonymkode: 199a0...508

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt igangsatt før hvis jeg hadde vært på kontroll før. Men jeg var på trivselskontroll på termindato og ble igangsatt samme dag. Da hadde jeg veldig lite fostervann, babyen hadde vokst for lite siden siste kontroll og jeg hadde smått begynnende svangerskapsforgiftning. Lille var 2700 gram. 

Anonymkode: 7a5ff...77a

Skrevet

Stort foster eller lite foster

Anonymkode: 247d8...105

Skrevet

Jeg fikk det av hensyn til psyken min, i uke 37. Etter en traumatisk fødsel av en veldig syk storebror. Nr 2 begynte også å vise samme tegn til stress som storebror, bare at det gikk som regel over hver gang. Men de tok hensyn til meg og satte meg i gang, så jeg slapp og gå i tre uker til med ekstrem frykt. 

Anonymkode: f4bfd...460

Skrevet

For eks: Stort barn, lite eller mye fostervann, annen mistrivsel hos barnet, mors ønske, psykisk indikasjon, svangerskapsforgiftning, hypertensjon, overtidig svangerskap, langvarig vannavgang uten rier, misfarget vann.

Anonymkode: c5d23...1e9

Skrevet

Dødfødsel med første barn, ble igangsatt to uker før termin pga psyken med nr 2.

Anonymkode: 4e645...a0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Av hvilke årsaker kan fødsel bli igangsatt før termin?

Anonymkode: 199a0...508

Stor baby, liten baby, høyt blodtrykk, underliggende sykdom hos mor, sykdom hos baby, vannavgang uten at rier starter opp, svangerskapsdiabetes, svangerskapsforgiftning, overtid, flerlinger, tidligere komplikasjoner, ønsket av mor, mindre aktivitet hos baby.... 

Anonymkode: 86d5e...f13

Skrevet

Ble satt igang med første grunnet lite liv.

Anonymkode: 10219...93d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dødfødsel med første barn, ble igangsatt to uker før termin pga psyken med nr 2.

Anonymkode: 4e645...a0c

Opplevde og dødfødsel, men valgte å gå til termin med babyen etter. Grunnet vekt. De ville helst sette meg i gang før graviditeten, men pga modning, og veksten til babyen valgte jeg å la det gå til termin. Han vokste bra på alle kontrollene, men av erfaring og så mange barn så vet jeg de beregningene kan slå ut feil og stoler heller på han inne i magen og symfysen målene. Hos meg er det sånn stor mage stort barn, liten mage litet barn.  Slet også med psyken gjennom hele, men klarte å samle meg og angst under fødsel. Men kom meg igjennom det.

Anonymkode: 28612...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...