Gå til innhold

Krangling, sliten, prioritering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og meg har tilsammen 6 barn. Vi jobber begge 100%, vi er som andre småbarnsforeldre slitne, noe som resulterer i at vi blir irritable. Vi har ingen som kan hjelpe oss med barnevakt. 
Nå har jeg endelig klart å skaffe barnevakt til fredag i håp om at vi kunne gå ut å spise, gå på kino, dele ei flaske vin etc. det første han gjør er å planlegge med en kompis hvor de skal drikke. Gir meg bare beskjed om at han er nok sammen med meg, han har ikke behov for å være sammen med meg når vi har barnevakt. 
dette gjør meg trist, da jeg ønsker å investere i forholdet for å kanskje komme på en bedre plass. 

Han er alltid veldig påståelig i alle diskusjoner og krangler. alt er alltid min feil. Jeg har vært syk i 2 uker med covid, og han klager hver dag på at jeg ikke gjør nok hjemme. Er jo trossalt sykemeldt å burde klare å gjøre noe selv om jeg er sykemeldt. 

vet ikke hva jeg skal gjøre lengere…. 

Anonymkode: 2b370...d6a

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere felles barn? 

I lengden kommer du ikke til å orke og bli behandlet så dårlig. Han ønsker tydeligvis ikke å prioritere parforholdet. Kos deg ute med en venninne når du har barnevakt.

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har jeg endelig klart å skaffe barnevakt til fredag i håp om at vi kunne gå ut å spise, gå på kino, dele ei flaske vin etc. det første han gjør er å planlegge med en kompis hvor de skal drikke.

Hvorfor skaffet du barnevakt før du snakket med ham om eventuelle planer for en barnefri fredagskveld? 

43 minutter siden, AnonymBruker said:

dette gjør meg trist, da jeg ønsker å investere i forholdet for å kanskje komme på en bedre plass. 

Noe du har fortalt ham, eller skal han likesom tankelese det?

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er alltid veldig påståelig i alle diskusjoner og krangler. alt er alltid min feil.

Du har selv valgt ham. Enda en av dine feil?

Jeg har vært syk i 2 uker med covid, og han klager hver dag på at jeg ikke gjør nok hjemme. Er jo trossalt sykemeldt å burde klare å gjøre noe selv om jeg er sykemeldt. 

Ikke mer syk enn du kan skaffe barnevakt og planlegge slash fantasere om datenight fredag.. 

han klager hver dag på at jeg ikke gjør nok hjemme. 

Tror du middag og vin endrer på dette?

Anonymkode: a7698...801

• Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som han er lei av forholdet, men ikke vil ta på seg ansvaret for å gjøre det slutt. Hvis han aktivt prioriterer bort tid dere kunne hatt alene når dere ytterst sjelden har den muligheten, så kan jeg ikke se hva som er hensikten med en romantisk partner. Da har man bare en å dele hus og plikter med. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde sagt, ja ok og kost meg med barnefri og å være frisk igjen. Kanskje dere OGSÅ trenger tid hver for dere uten unger. 

Anonymkode: f0c54...c8e

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Familievernkontoret og skaff dere flere barnevakter så dere kan få tid både sammen og hver for dere.

Skrevet

Hvis dere krangler og er lei og slitne begge to så er det ikke sånn at det plutselig blir god stemning bare man har barnevakt og en flaske vin, da. 

Anonymkode: b7c63...137

• Liker 1
Skrevet

Om mannen hadde prioritert tid med kompisen når vi endelig hadde fått mulighet til å finne på noe, bare vi to. DA hadde jeg blitt skikkelig skuffet! Og adressert det! 

Anonymkode: af9a8...571

Skrevet

Jeg tenker at dere har behov for en forventningsavklaring om hva et forhold er og hvordan fordelingen skal være på helt prinsipielle ting som for eksempel, hvis han er syk - kan du da forvente aat han gjør husarbeid siden han er hjemme likevel? Hvis han ønsker alenetid med deg, er det da greit at du sier "jeg tilbringer nok tid med deg så denne kvelden blir med jentene" ? 

Anonymkode: 4dd2f...7f3

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

vet ikke hva jeg skal gjøre lengere…. 

Kanskje han akuratt nå har et enda større behov for å være med en kompis, fremfor deg? Eller det ble jo egentlig allerede avklart når han med en gang planlagte med en kompis. Høres nok brutalt ut, men vi mennesker har jo alle ulike individuelle behov som må tilfredsstilles. Kanskje ikke så dumt med en liten kveld fri fra hele «familielivet» (inkludert hverandre)? Muligens det er det som trengs for å pleie forholdet? 

Endret av elovine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...