AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Del Skrevet 8. november 2023 Vi har hatt dårlig arbeidsmiljø i årevis. Mobbing, trakkasering, håning, grupperinger Sikkert 10 ganger er dette blitt tatt opp med leder, skrevet mail, ringt og pratet, skrevet avvik Jeg har fått så nok, og har ikke overskudd til mer. For en stund siden fikk jeg høre ting som jeg har fått på meg, som overhode ikke stemmer, som jeg nå må sitte å forklare og forsvare. Jeg har hatt fravær, mesteparten pga psykisk belastning angående trakkasering. Dette føles som et slag i ansiktet Hvor mye skal man måtte tåle som arbeidstaker? Anonymkode: 7756f...57e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Del Skrevet 8. november 2023 Det er bare å finne ny jobb. Eneste som funker når det har gått år med samme problem. Anonymkode: bebac...10a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 8. november 2023 #3 Del Skrevet 8. november 2023 Leder har til syvende sist totalansvar for arbeidsmiljø. Har ikke dere en kontaktperson utenfor sjefen? Ingen HR avdeling? Hvis ikke hadde jeg gått til sjefens sjef. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 8. november 2023 #4 Del Skrevet 8. november 2023 Det nytter ikke. Jeg overtok en slik enhet en gang etter 25 år med vanstyre. Jobbet der i to år før jeg ikke klarte mer. De er nå i ferd med å knekke sin fjerde leder på litt over 4 år. Kom deg bort, finn deg en arbeidsplass som ikke er giftig. Det er noe som heter at kultur spiser strategier til frokost, og det er sant. Du kan ha alle verktøy i hele verden, det nytter ikke så lenge du ikke har mulighet til å kvitte deg med arbeidstakere. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Del Skrevet 8. november 2023 Om det er skrevet HMS avvik og det tidligere er gjort flere ganger uten effekt så ville jeg sendt et til der du beskriver at det ikke er bedring og sånn har det vært i 10 år. Viktig å skrive hms avvik at du opplever psykisk trakassering og at det har medført sykmelding. Si opp og få deg ny jobb. Evt bli sykmeldt, søk deg ny jobb og si opp! Anonymkode: 5959b...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Del Skrevet 8. november 2023 Lorieen skrev (2 minutter siden): Det nytter ikke. Jeg overtok en slik enhet en gang etter 25 år med vanstyre. Jobbet der i to år før jeg ikke klarte mer. De er nå i ferd med å knekke sin fjerde leder på litt over 4 år. Kom deg bort, finn deg en arbeidsplass som ikke er giftig. Det er noe som heter at kultur spiser strategier til frokost, og det er sant. Du kan ha alle verktøy i hele verden, det nytter ikke så lenge du ikke har mulighet til å kvitte deg med arbeidstakere. Hvorfor kunne ikke du kvitte deg med arbeiderene? Mobbing, trakassering, baksnakking er alle gyldige grunner til oppsigelse. Anonymkode: b7252...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Del Skrevet 8. november 2023 Det kommer an på hvordan ansvarsfordeling er på arbeidsplassen. Leder har vanligvis daglig ansvar, arbeidsgiver overordnet ansvar. Hos oss har avdelingsledere ansvar for å håndtere konflikter i sin avdeling, og hvis det ikke løses der så er det sjefen over som trer inn for å bistå i samarbeid med tillitsvalgt. Men det har foregått i årevis, og blitt tatt opp ti ganger? Ti ganger over flere år er ikke så mye... man må sende avvik eller meldinger hver gang noe skjer for å dokumentere omfanget. Hvor mange ganger er det igjennom disse årene blitt rapportert videre at leder ikke reagerer? Anonymkode: d463f...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 8. november 2023 #8 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor kunne ikke du kvitte deg med arbeiderene? Mobbing, trakassering, baksnakking er alle gyldige grunner til oppsigelse. Anonymkode: b7252...414 Fordi det var en kommunal enhet. Kommunalt ansatte har ekstremt sterkt oppsigelsesvern. Jeg fikk ikke støtte av mine ledere til å gjøre de nødvendige opprenskninger, fordi det ville skape for mye støy for kommunen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 9. november 2023 #9 Del Skrevet 9. november 2023 Inngrodde klikker og dårlig miljø klarer man ikke å bli kvitt uten å omplassere folk. Hvis dette ikke er mulig er det ikke stort mer å gjøre. Bare finn deg en ny jobb, du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå