AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Barnet vårt har blitt forkjølet og hoster en del på kvelds- og nattetid. Barnet blir veldig forstyrret av dette og sover dårlig. Barnet er helt fint på dagtid - normal allmenntilstand, ingen feber osv. Hoster litt, men blir ikke plaget av det slik som på natta Vi har hevet hodeenden 12-13 cm. og satt noe fuktig på rommet for å øke luftfuktigheten litt (blir litt tørr luft på rommet til barnet). Vi tar snørr når vi hører at det er nødvendig. Men det er hovedsakelig hosten som plager barnet om natta. Tips til hva vi kan gjøre? Anonymkode: 00b4f...b38
RockyRose Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Rikeleg drikke(prøv å ikkje ha for kaldt), og evt hostesaft om de har prøvd det?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Jeg har aldri prøvd det, men noen sier det funker. Skjær en løk i to og legg ved siden av senga til barnet. Anonymkode: 765e0...981
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Noen mener at en oppskåret løk på rommet skal hjelpe. Anonymkode: d61f2...445
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Skjær en løk i to, legg den i en skål med vann under sengen / på rommet Anonymkode: 6eec7...095
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Eh, den løk greia er bare tull. Gir bare stinkende lukt. Du kan godt heve hodeenden mer. Å nesten sitte-sove er hva jeg selv foretrekker når en plages med slikt. Ellers er alternativet å dra til legen, om dette sitter i ei stund. Finnes f.eks tabletter som minsker slimdannelse, men vet ikke om de gir til så små barn. Finnes også langtidsvirkende inhalator, som demper infeksjon og vil kunne gi mindre hoste på natta. Anonymkode: e1e8b...830
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 RockyRose skrev (31 minutter siden): Rikeleg drikke(prøv å ikkje ha for kaldt), og evt hostesaft om de har prøvd det? Ikke prøvd hostesaft enda, nei. Vurderer å prøve det i morgen, om det ikke er noe bedring (vi har ikke i hus akkurat nå, ellers hadde vi prøvd det nå). AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har aldri prøvd det, men noen sier det funker. Skjær en løk i to og legg ved siden av senga til barnet. Anonymkode: 765e0...981 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Noen mener at en oppskåret løk på rommet skal hjelpe. Anonymkode: d61f2...445 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skjær en løk i to, legg den i en skål med vann under sengen / på rommet Anonymkode: 6eec7...095 Jeg måtte Google dette fordi da jeg leste svarene, demret det for meg at jeg har lest dette før. Nå har vi lagt en oppskåret løk i en skål med litt vann og satt den ved siden av sengen - og jaggu hoster hun ikke like ille nå. Leste at det er noen stoff løken avgir som kan hjelpe for noen. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eh, den løk greia er bare tull. Gir bare stinkende lukt. Du kan godt heve hodeenden mer. Å nesten sitte-sove er hva jeg selv foretrekker når en plages med slikt. Ellers er alternativet å dra til legen, om dette sitter i ei stund. Finnes f.eks tabletter som minsker slimdannelse, men vet ikke om de gir til så små barn. Finnes også langtidsvirkende inhalator, som demper infeksjon og vil kunne gi mindre hoste på natta. Anonymkode: e1e8b...830 Takk for tips! Dersom det ikke gir seg av seg selv eller med hostesaft (eller løk, tydeligvis), så tenker jeg vi kontakter lege. - ts Anonymkode: 00b4f...b38
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Eh, den løk greia er bare tull. Gir bare stinkende lukt. Du kan godt heve hodeenden mer. Å nesten sitte-sove er hva jeg selv foretrekker når en plages med slikt. Ellers er alternativet å dra til legen, om dette sitter i ei stund. Finnes f.eks tabletter som minsker slimdannelse, men vet ikke om de gir til så små barn. Finnes også langtidsvirkende inhalator, som demper infeksjon og vil kunne gi mindre hoste på natta. Anonymkode: e1e8b...830 Den har funka supert her både på store og små!😅 Men setter inn løken etter ungen har sovna… Anonymkode: 6eec7...095
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den har funka supert her både på store og små!😅 Men setter inn løken etter ungen har sovna… Anonymkode: 6eec7...095 Dersom vi hadde satt inn løken før hun la seg, så tror jeg hun ikke hadde sovet av helt andre grunner 😂 Da hadde hun bare stått i senga, pekt på løken og sagt "Hææææææ". - ts Anonymkode: 00b4f...b38
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Høres ut som min gutt for et år siden. Hostet hele natten og sov karnsje 2 timer på natten. Kastet opp av mye hoste. Etter et år med mange søvnløse netter fant vi ut han hadde astma og er avhengig av medisiner hvis han blir syk. I ettertid ser jeg at jeg burde tatt han med til legen tidligere en jeg gjorde. Anonymkode: c4e1f...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet vårt har blitt forkjølet og hoster en del på kvelds- og nattetid. Barnet blir veldig forstyrret av dette og sover dårlig. Barnet er helt fint på dagtid - normal allmenntilstand, ingen feber osv. Hoster litt, men blir ikke plaget av det slik som på natta Vi har hevet hodeenden 12-13 cm. og satt noe fuktig på rommet for å øke luftfuktigheten litt (blir litt tørr luft på rommet til barnet). Vi tar snørr når vi hører at det er nødvendig. Men det er hovedsakelig hosten som plager barnet om natta. Tips til hva vi kan gjøre? Anonymkode: 00b4f...b38 RS-virus? Anonymkode: 83559...c7c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 Har brukt timianekstrakt for barn (over 1 år) fra helsekosten, den lindrer godt. Er naturlig hostesaft. Anonymkode: 2bf28...e32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå