AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Dråpen var at jeg fikk beskjed om at jeg skal overføres til DNB. Jeg har 50 øre på konto hos DNB, og 900 000 i fond i Sbanken. 🙄 Så jeg har fått nok. Jeg er faktisk glad i Sbanken(!!!), men dette er bare begynnelsen. DNB - Norges verste bank - fikk lov til å ødelegge Norges beste bank. Et 20 år langt kundeforhold er snart over. Jeg holder nå på å flytte ASKer til Kron, aksjer er solgt, og kontantene er sendt over til Nordnet, hvor jeg skal kjøpe de samme aksjene på nytt. Anonymkode: f597c...e8b 9 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Tror du overvurderer hvor interessert andre er i hva du synes om DNB eller hva du skal gjøre med fondsandelene dine. Anonymkode: 0fd01...38f 14 1 2
sisini Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Hadde samme opplevelse nå, men ringte de og spurte hvorfor. Viser seg at siden jeg har bankId i dnb ble jeg automatisk sortert de selv om jeg har 0kr på konto der. Skal blitt kvitt det kundeforholdet asap. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror du overvurderer hvor interessert andre er i hva du synes om DNB eller hva du skal gjøre med fondsandelene dine. Anonymkode: 0fd01...38f Hehe, det er mye (det meste) her inne på KG som har begrenset interesse for andre. Men Sbankens fall er det mange som har interesse av. Vi er mange skuffede kunder. Det eneste vi i realiteten kan gjøre for å vise vår misnøye, er å avslutte kundeforholdet. Anonymkode: f597c...e8b 10
Maskinfører Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 SpareBank 1 nå da eller ? Samma for meg bare du styrer unna DNB 😀
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 sisini skrev (1 minutt siden): Hadde samme opplevelse nå, men ringte de og spurte hvorfor. Viser seg at siden jeg har bankId i dnb ble jeg automatisk sortert de selv om jeg har 0kr på konto der. Skal blitt kvitt det kundeforholdet asap. Jeg ringte også og spurte. Jeg var fremdeles Saga-kunde, viste det seg, etter at vi hadde boliglån der for lenge siden (byttet bank fordi de lurte oss trill rundt). Så da gikk Saga foran alt annet. Jeg har BankID i Sbanken, forresten. Må skaffe meg en ny før jeg avslutter kundeforholdet formelt. I mellomtiden flytter jeg pengene. Anonymkode: f597c...e8b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Maskinfører skrev (1 minutt siden): SpareBank 1 nå da eller ? Samma for meg bare du styrer unna DNB 😀 Det blir sannsynligvis Handelsbanken, pga de får den nye avtalen med Akademikerne. Men ja, samme hva, bare ikke DNB. Anonymkode: f597c...e8b 4
Maskinfører Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir sannsynligvis Handelsbanken, pga de får den nye avtalen med Akademikerne. Men ja, samme hva, bare ikke DNB. Anonymkode: f597c...e8b Handelsbanken ja 😀 ja det blir sikkert bra bare det ikke er DNB var ferdige med de i 2012/2013 😀 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Velkommen etter, det er lenge siden DNB tok over Sbanken. Sbanken var ikke ett eget selskap veldig lenge heller, de har for det meste vært eid av mange forskjellige utenlandske selskap over hele verden. Anonymkode: f20f6...292 1
NakenPanda Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Ble flyttet over til DNB også, hvor jeg har lånet, flyttet alt jeg hadde denne uka til Nordea, de ringte fordi de hadde fått transport beskjeden på lånet vekk fra DNB og ringt for å høre om de kunne gjøre noe. Eh nei takk, det er ingenting dere kan gjøre dere kastet meg ut av sbanken og var ikke villige til å gå ned på lånet så da er det hadet. De kommer til å miste 10 talls milliarder i boliglån framover mot jul. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Jeg fikk beskjed om at alt samles i Sbanken. Den er hovedbanken min, og så har jeg en konto i DNB med bittelitt penger på, et kundeforhold jeg har hatt siden Postbankens tider. Anonymkode: af2d0...28e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 Gir meg blaffen i hvor jeg er, dnb eller sbanken. Anonymkode: 9e25e...df5 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 sisini skrev (1 time siden): Hadde samme opplevelse nå, men ringte de og spurte hvorfor. Viser seg at siden jeg har bankId i dnb ble jeg automatisk sortert de selv om jeg har 0kr på konto der. Skal blitt kvitt det kundeforholdet asap. Jeg har konto i både Sbanken og DNB. Sbanken er min hovedbank, men har en gammel konto i DNB og også bankid fra de. Får (lov til) fortsatt å ha Sbanken som min hovedbank. Står klar til å bytte om vilkårene blir for dårlige. Anonymkode: 3e961...fe8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Velkommen etter, det er lenge siden DNB tok over Sbanken. Sbanken var ikke ett eget selskap veldig lenge heller, de har for det meste vært eid av mange forskjellige utenlandske selskap over hele verden. Anonymkode: f20f6...292 Jeg vet det, men så langt har det ikke vært reelle endringer. Nettbanken er kjempebra. Men tvangsflytting til DNB? Aldri i verden. Det ville uansett bare gått nedover herfra, med høyere gebyrer og lureri. Morna, DNB!!! Anonymkode: f597c...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #15 Skrevet 17. november 2023 Ser at konkurransetilsynet vil stoppe Norwegians kjøp av Widerøe. Tenk om de bare kunne vært på jobb da DNB tok over Sbanken også... Anonymkode: a60d8...2f8 6 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #16 Skrevet 17. november 2023 Har også kuttet alt i sbanken. Og når huslånet hos dnb er betalt er det over der også. Anonymkode: ff570...4de
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #17 Skrevet 17. november 2023 Vi har flyttet brukskontoer til Bulder, boliglån til Danske bank (skal flyttes til Handelsbanken, akademikere-lån). Bare fond igjen i SBanken. Og jeg føler at dette er en virkelighet for de alle fleste. Jeg kan fortsatt ikke skjønner at DNB fikk lov til det. Det er konkurranse-hemmende. Ja det finnes flere aktører som gjør NOE av det samme som Sbanken men kombinasjonen var uslåelig. Og nå alle jeg kjenner går over til 2 eller 3 banker som kombinasjon. 😭 Anonymkode: e7f95...018 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #18 Skrevet 17. november 2023 On 11/8/2023 at 8:29 PM, AnonymBruker said: Gir meg blaffen i hvor jeg er, dnb eller sbanken. Anonymkode: 9e25e...df5 Ikke ta så lett på det, det kan hende du taper penger på det, daglig. Anonymkode: e7f95...018 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #19 Skrevet 17. november 2023 Jeg er kjempefornøyd med DNB jeg så vi finnes vi også. Jeg har veldig bra rente, jeg har bra innskuddsrente og som Saga medlem har jeg en rekke andre fordeler som gjør at det er helt uaktuelt å bytte bank. Anonymkode: fd224...384 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #20 Skrevet 17. november 2023 Maskinfører skrev (På 8.11.2023 den 19.44): Handelsbanken ja 😀 ja det blir sikkert bra bare det ikke er DNB var ferdige med de i 2012/2013 😀 Dnb er best Anonymkode: d29f2...846 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå