Gå til innhold

Noen som forlover seg lengre?

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia
Skrevet (endret)

Er det noen som forlovet seg før de giftet seg? Er det ikke så vanlig med forlovelse lenger?

Jeg synes det er romantisk å forlove seg..selve bryllupet også selvfølgelig. Men det er noe spesielt med forlovelse likevel..om noen skjønner hva jeg mener?

Jeg er forlovet. Vi forlovet oss julaften i 2004.

Isåfall..var dere forlovet lenge dere før dere giftet dere?

Endret av marthepia
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen som forlovet seg før de giftet seg? Er det ikke så vanlig med forlovelse lenger?

Jeg synes det er romantisk å forlove seg..selve bryllupet også selvfølgelig. Men det er noe spesielt med forlovelse likevel..om noen skjønner hva jeg mener?

Isåfall..var dere forlovet lenge dere før dere giftet dere?

Man må vel nesten spørre før man gifter seg? Forlovelsen er vel tidsrommet fra man har spurt og fått ja til man gifter seg? :klø:

Skrevet

Alle som gifter seg har vel vært forlovet, slik gjest beskriver. Men det er kanskje ikke alle som ser på seg som forlovet eller gjør noe spesielt ut av det. Mange blir bare enige om å gifte seg og setter en dato, men føler ikke behov for forlovelsesring, kalle det noen forlovelse eller annet for å markere den dagen.

Vi er forlovet. Samboeren min fridde nyttårsaften 2001, og fikk selvsagt ja. Vi skal gifte oss 28 juni 2007.

Skrevet

Synes veeeeeldig mange er forlova (utan eigentleg å ha tenkt på dato...).

Gjest Madeline
Skrevet

Mannen min og jeg var forlovet i nesten 9 år før vi giftet oss.

Skrevet

Alle har da vel vært forlovet før de gifter seg, med mindre man gifter seg helt spontant i Vegas el.l. Fra det øyeblikket man har avtalt at man skal gifte seg, er man jo i bunn og grunn forlovet (forlovelse = å avtale giftermål/love seg bort)! Uansett om det er ringer med i bildet, forlover man seg når man begynner å planlegge bryllup, det mener iallfall jeg. Å snakke om at man har giftet seg men ikke forlovet seg syns jeg høres meget merkelig ut!

Gjest marthepia
Skrevet

Hmm.. :overrasket:

Med forlovelse mener jeg at man sier at man er forlovet, altså snakker om å forlove seg, ringer. Jeg og sambo snakket om å forlove oss og kjøpte ringer. Vi ventet litt..og forlovet oss julaften 2004.

Skrevet

Vi var ikke forlovet med ringer og sånt før vi giftet oss.

Skrevet

Vi var forlovet før vi giftet oss. Men var ikke forlovet så lenge da, vi giftet oss 16 dager etter at han fridde.

Skrevet
Hmm..  :overrasket:

Med forlovelse mener jeg at man sier at man er forlovet, altså snakker om å forlove seg, ringer. Jeg og sambo snakket om å forlove oss og kjøpte ringer. Vi ventet litt..og forlovet oss julaften 2004.

å forlove seg er en avtale om å gifte seg, å love seg bort til ekteskap til partneren sin.

så det gjør alle som frir før selve bryllupsdagen.

jeg føler flere fremdeles gjøre noe utav den dagen de frir og setter på forlovelsesringer (enten da eller nært opptil), så det blir vel gjort mye enda.

men har endel gammel-venninder som forlovet seg uten frieri, altså at forlovelsen egentlig ikke var ett frieri, men mer sånn "vil du forlove deg med meg"...

og det forstår jeg ikke helt.

hva betyr en forlovelse dersom den ikke er en følge av ett frieri?

hva er å være forlovet dersom det ikke har vært et frieri om ekteskap først?

å være forlovet bare for forlovelsens del, tilhører ihvertfall i min omgangskrets, mer til ungdommen. nå som voksne kan forlovelsen også verdsettes og feires, men da kommer den som følge av at en har fridd og den andre sagt ja til ekteskap.

Skrevet

Vi var forlovet i 16 mnd før vi giftet oss. Vi visste sånn ca dato når vi skulle gifte oss dagen etter forlovelsen.

Skrevet

Har faktisk aldri hørt om noen som aldri har vært forlovet før de har giftet seg..

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

gifter meg i mai, da har jeg vært forlovet i 7,5 år...

Skrevet

Alle er jo på en måte forlovet før de gifter seg.

Men det jeg synes blir litt teit, er de som forlover seg for forlovelsens skyld, og når du spør om bryllup, sier de "Neeeei, DET har vi ikke tenkt på ennå!"

Neivel?!? Hva er poenget da? Å være Kjæreste Pluss eller Gift Light?

Å fri er en veldig romantisk ting for de to som er involvert, men utenom det synes jeg forlovelse ikke er en "sivilstatus". Annonse i avisen o.l. blir for eksempel bare dumt. Ikke har forlovelsen noen rettsvirkninger heller. La bryllupet være den store anledningen :) Og ta til gjengjeld en heidundrende feiring når det skjer!

Skrevet

Jeg er forlovet. Med ringer og frieri - på skikkelig vis. Gifter meg til sommeren. ;)

Skrevet

Vi forlovet oss i november og giftet oss i juli påfølgende år.

Forlovelse for meg er det samme som ventetiden til bryllupp. En folovelse innebærer forpliktelser og mål for fremtiden.

Det er dessvere alt for mange som forlover seg på måfå.

Gjest marthepia
Skrevet

Som sagt vi forlovet oss julaften 2004. Men det var ikke noe frieri og vi har ikke satt noe dato enda..det får vente enda :) Men det blir! :)

Om man forlover seg behøver man ikke nødvendigvis å ha satt en dato? Det er nok mange mange år til vi gifter oss enda. Men vi forlovet oss fordi :)

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg og x'n forlovet oss sånn mest for å være uhm... kjærester-pluss egentlig, vi ble enig om å forlove oss og det hele... Jeg visste hvilken dato og nesten hva han kom til å si på forhånd... Noe som jeg nå synes er utrolig tåpelig, og absolutt ikke så veldig romantisk egentlig! Men jeg får skylde på at jeg var ung og dum?

Så dersom det blir meg og kjæresten så er vi begge enig om at når han frir (ja, gammeldags er jeg og), så skal det være overraskelse og datoen skal settes med en gang, sånn innen et år eller så etter frieriet. Synes at forlovelsen skal være ventetida fram til bryllupet.

Skrevet

Vi forlovet oss også julaften, men i 2002.

Vi giftet oss 29. mai 2004, en dato vi bestemte samtidig som vi forlovet oss :)

Men du sier du er forlovet, men venter på et frieri...?? :klø:

Skrevet

Vi forlovet oss mai 2002, gifter oss til sommern :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...