Mr. Anonymous Skrevet 8. november 2023 #1 Skrevet 8. november 2023 Hei, er en mann i 20-årene. Jeg har sett to urologer, hatt alt av STD prøver, dyrking av urinprøve for bakterier, urinprøver, ultralyd av prostata, penis og testikler. Alt er normalt. Har følgende problem: Dersom jeg har våt drøm f.eks og tisser etterpå så lukter badet kraftig. Det er en kraftig lukt, luktet litt som lim som man bruker på barneskolen eller avføring. Veldig ekkel lukt og den varer hele dagen og lenger. Spyler doen flere ganger og vasker med wc gel, også med klor men det går ikke vekk. Det er veldig pinlig fordi jeg bor ikke alene så ofte ender et familiemedlem å skylle toalettet. Kroppen/penis luktet også svært dårlig av dette, hvis det kommer noe sæd/eller hvit væske (precum) på det, som det oftest gjør. Dusjer og vasker to ganger med masse såpe men lukten går ikke vekk fra kroppen. Må dusje neste dag og da er ca 90% lukten borte og pleier å forsvinne helt etter tredje dag med dusj. Vasker med mild såpe og uten parfyme. Dette er veldig frustrerende. Jeg spurte urologen men han var ikke til hjelp, han mente at det ikke er til bekymring da alle undersøkelser er normale. Noen som vet hva dette er eller hva jeg kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Skrevet 8. november 2023 Du kan se på kostholdet ditt, om det er noe der : https://allhealth.pro/nb/helse/menns-helse/semen-smell/ Anonymkode: 6a0ce...0cf 1 3
svartkatt Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Kan hende det hjelper å se på hva du spiser og drikker, om du røyker.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 Ingen smerter i testiklene? Tisset du før du leverte urinprøve? Høres ut som en bakterieinfeksjon, noe som ofte gir falske negative resultater om det er i bitestiklene. Det er veldig viktig når du leverer urinprøve at du ikke har tisset før den dagen. Jeg opplevde lignende og gikk gjennom absolutt alt av tester, alt var negativt. Gikk på 2 antibiotika kurer og det ga seg etter den andre (spektrum). Det var fastlegen min som hjalp meg, hun sa ca. 30% av tilfellene lik mine var alt negativt på, men antibiotika hjalp vanligvis. Anonymkode: 75a8c...ff0 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Se over kostholdet ditt og slutt å bruk såpe på kuken! Anonymkode: 4202b...67e 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Skrevet 9. november 2023 Proteinpulver? Anonymkode: 95092...a62
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Skrevet 9. november 2023 Mr. Anonymous skrev (På 8.11.2023 den 19.08): Hei, er en mann i 20-årene. Jeg har sett to urologer, hatt alt av STD prøver, dyrking av urinprøve for bakterier, urinprøver, ultralyd av prostata, penis og testikler. Alt er normalt. Har følgende problem: Dersom jeg har våt drøm f.eks og tisser etterpå så lukter badet kraftig. Det er en kraftig lukt, luktet litt som lim som man bruker på barneskolen eller avføring. Veldig ekkel lukt og den varer hele dagen og lenger. Spyler doen flere ganger og vasker med wc gel, også med klor men det går ikke vekk. Det er veldig pinlig fordi jeg bor ikke alene så ofte ender et familiemedlem å skylle toalettet. Kroppen/penis luktet også svært dårlig av dette, hvis det kommer noe sæd/eller hvit væske (precum) på det, som det oftest gjør. Dusjer og vasker to ganger med masse såpe men lukten går ikke vekk fra kroppen. Må dusje neste dag og da er ca 90% lukten borte og pleier å forsvinne helt etter tredje dag med dusj. Vasker med mild såpe og uten parfyme. Dette er veldig frustrerende. Jeg spurte urologen men han var ikke til hjelp, han mente at det ikke er til bekymring da alle undersøkelser er normale. Noen som vet hva dette er eller hva jeg kan gjøre? Er det noen andre enn deg som reagerer på lukten? Sannsynligvis er det i hodet ditt dette. Jo mer du tenker på det jo værre blir det. Anonymkode: 7e308...25b
Mr. Anonymous Skrevet 12. november 2023 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 19.27): Ingen smerter i testiklene? Tisset du før du leverte urinprøve? Høres ut som en bakterieinfeksjon, noe som ofte gir falske negative resultater om det er i bitestiklene. Det er veldig viktig når du leverer urinprøve at du ikke har tisset før den dagen. Jeg opplevde lignende og gikk gjennom absolutt alt av tester, alt var negativt. Gikk på 2 antibiotika kurer og det ga seg etter den andre (spektrum). Det var fastlegen min som hjalp meg, hun sa ca. 30% av tilfellene lik mine var alt negativt på, men antibiotika hjalp vanligvis. Anonymkode: 75a8c...ff0 Har ingen smerter i testiklene. Har tidligere vært 10 dager på ciprofloxacin morgen og kveld pga andre symptomer men det gjorde ingenting. Jeg er litt usikker på hvordan legen din var villig til å gi deg to runder antibiotika når alle funn var normale? Og ja, jeg har tatt urinprøver på riktig måte
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #9 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 20.48): Se over kostholdet ditt og slutt å bruk såpe på kuken! Anonymkode: 4202b...67e Jeg vil si at jo, en mild såpe beregnet på området er bra og nødvendig å bruke for alle. Anonymkode: 1b0ed...3e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå